Showing posts with label ESP SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label ESP SHAKLEE. Show all posts

Saturday, April 22, 2017

7 CARA HILANGKAN SUNBURN DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

Assalammualaikum...

Setiap hari kita memang sentiasa terdedah dengan sinar cahaya matahari yang terik tambahan musim panas ni lagi la. Tengok jam pukul 6 pun masih panas. Keadaan ni selalunya akan mudah berlakunya masalah sunburn atau kulit terbakar.



Sunburn ialah proses apabila kulit menjadi terbakar kerana tidak tahan dengan cahaya matahri yang mengenainya. Sunburn selalunya tidak dapat dilihat secara serta merta. Kadangkala ia mengambil masa sehingga 24 jam untuk melihat kerosakn sebenar yang ditanggung.
Pernah dengar suntan?

Penembusan cahaya-cahaya UV ke dalam lapisan kulit akan menyebabkan penghasilan melanin yang lebih banyak. Melanin ini akhirnya akan keluar ke bahagian luar kulit dan menyebabkan kulit kelihatan lebih gelap.

Keadaan ini dikenali sebagai suntan.

Suntan adalah petanda bahawa kulit menjadi tidak sihat yang disebabkan oleh tindakbalas kepada kecederaan yang berlaku akibat cahaya UV yang telah merosakkan sel-sel kulit.

Image result for masalah sunburn

3 tahap sunburn


1. Sunburn tahap pertama atau ringan – kulit kemerah-merahan,disertai dengan rasa sakit

2. Sunburn tahap kedua – Terdapat gelembung yang berisi cairan, disertai rasa sakit

3. Sunburn tahap ketiga atau berat – Rasa sakit yang kuat pada muka. Perlu perhatian Doktor

6 Cara Menghilangkan Sunburn secara Semulajadi


1. Rajinkan diri untuk menggunakan losyen yang mengandungi lidah buaya (aloe vera). Lidah buaya meringankan rasa perit dan bantu tubuh hasilkan kulit baru

2. Guna krim hydrocoticone. Dapat kurangkan gatal pada kulit

3. Yogult juga membantu untuk melembapkan kulit.

4. Gunakan timun dan kentang untuk meredakan rasa sakit, rasa perit dan rasa gatal gatal pada kulit

5. Gunakan teh hitam atau teh hijau.Teh hitam atau teh hijau mengandungi tannis dan komponen lainya yang dapat mengurangkan bengkak pada kulit.

6 Buat masker tomato untuk redakan kulit dan melembapkan kulit.

Cara Nak Hilangkan Sunburn Dengan Cepat Dengan Shaklee


1. Vitamin C membantu menghasilkan kolagen pada kulit dan melindungi kulit dari mudah rosak di bawah sinaran matahari. 

2. ESP shaklee membantu memperbaiki sel kulit yang rosak sekaligus membantu agar kulit nampak lebih sihat dan segar.

2. Gentle Cleansing Deep Forming - Kandungan Strawberi Begonia dalam GCDF bantu menyeragamkan warna kulit agar nampak lebih sekata.

3. Pakai Cream Overnight Renewal Whitening Cream

-bertindak sepanjang malam untuk memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit
-Kadungan Linden membekalkan khasiat dan melembabkan lapisan kulit paling dalam
-Kandungan Scullcap mencerahkan dan melegakan keradangan kulit
-Kandungan Vitamin C aktif dapatmengurangkan jeragat dan cela serta melawan radikal bebas akibat sinar UV

Testimoni 1:  



Ada sorang ni pergi pameran LIMA 2017 di Langkawi baru-baru ni. Faham je lah pameran di ruang terbuka, campur panas pulau memang panas lain macam. Maka muka pun sunburn lah, sampai pedih-pedih.

Tahun-tahun sebelum ni memang pasrah je lah muka burn sampai sebulan baru ok sebab memang tak pakai apa-apa pun. Biar je ok sendiri katanya.

Tapi tahun ni, konsisten pakai pencuci muka Nutriwhite (ambil husband punya sebab dia sebelum ni pakai jenama C*******), dia macam kagum sangat.

Seminggu je muka back to normal, kulit mengelupas dah ok. Garis hitam bekas tudung pun tak ada dah. Puas hati sangat katanya.


Testimoni 2:


Selalunya pelajar la yang kerap mengalami sunburn ni sebab memang sentiasa terdedah di bawah sinaran matahari. Itu belum lagi kalau ada pula aktiviti petang. Hah memang habis la muka tu. Jadi adik ni telah mengambil ESP shaklee dan vitamin C. Dalam masa 1 minggu pengambilan masalah sunburn dah hilang. Dah tak perlu rasa risau lagi.

Klik di sini untuk order gabungan set ini dengan segera
Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


Thursday, March 30, 2017

CARA BANCUH ESP SHAKLEE

Assalammualaikum...

Ada yang complain takleh nak telan la minum ESP shaklee sebab rasanya die memang soya asli sebenar..bukan cam dalam kotak yang manis tu..



Resepi best ESP shaklee



Sebenarnya boleh je nak minum ESP shaklee dalam versi lain selain minum buta-buta plain gitu je.. Kalau Ida takde masalah..memang jenis telan je.hehe


Jadi Ida nak kongsikan resepi ESP shaklee yang memang selalu Ida buat.

Bahan-bahan:

- 3 sudu besar ESP shaklee
- 1 sudu sunquick
- 350ml air sejuk (campur air masak skit, nanti beku mulut ni sejuk sangat..hehehe)

So korang kocak-kocak la sampai sebati. Ida jenis suka berlemak memang guna air skit je..korang kalau suka cair..tambah lagi air tu..

Ok..selamat mencuba!!

Wednesday, March 22, 2017

CARA RAWAT TULANG PATAH AKIBAT KEMALANGAN

Assalammualaikum..

Sesiapa pun akan cuba elakkan dari kemalangan berlaku. Tapi tu semua kuasa Allah s.w.t , kalau benda memang nak jadi memang tak boleh dielakkan. Kadang nampak selamat tapi tak mustahil akan memudaratkan sehinggan habis patang tulang.




Bulan lepas suami kepada kawan Ida alami kemalangan panjat pokok petai dan jatuh. Habis retak tulang pinggulnya. Nampak kan? Dugaan yang dterima walaupun keadaan tu nampak selamat, terpaksa redha jika itu memang perangcangan-Nya. Bila tulang patah tak kira la sama ada berlaku kemalangan atau jatuh dengan kuat memang mengambil masa yang agak lama untuk sembuh. Untuk kuatkan balik tulang yang patah tu.


Image result for tulang patah

Menurut Dr Zubaidi, proses penyembuhan tulang akan mengalami 3 fasa iaitu pembengkakkan (inflamasi), penyingkiran sel-sel tulang yang rosak dan pembentukan semula tulang yang baru.

Tempoh penyembuhan tulang patah atau retak ni mengambil masa mengikut individu. Bergantung pada keadaan tulang patah tu, usia, ada penyakit lain, faktor pemakanan dan banyak lagi.

Bagaimana produk Shaklee dapat membantu rawat tulang patah ni?



Ostematrix adalah supplement kalsium dari Shaklee yang bertindak untuk menguatkan tulang, membantu fungsi saraf dan menghindarkan kekejangan otot-otot akibat kemalangan itu. 


ESP shaklee adalah protein yang membantu untuk rawat tulang patah ni.

Mengapa mereka yang tulang patah ni memerlukan protein? Sebab anggota badan kita terdiri daripada protein. Tulang, kulit, rambut, otot, dan organ diperbuat dari protein. Selain itu, ESP diperlukan untuk mempercepatkan pertumbuhan sel-sel tulang yang telah 'tercedera' atau mungkin mati akibat tulang patah.

Omega guard sebenarnya mempunyai peranan memperbaiki sendi-sendi yang tercedera akibat patah kaki itu.

Takkan nak mengharapkan ubat tahan sakit sahaja jadi apa kata ikhtiar pula dengan Shaklee. Mana tahu boleh membantu rawat tulang patah akibat kemalangan yang tak diduga ni.

Klik di sini untuk pembelian dengan segera





Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Saturday, March 18, 2017

5 PUNCA KULIT BERMINYAK,ALAHAI RIMASNYA!

Assalammualaikum...

Rimas kan bila ada masalah kulit berminyak ni. Senang kata kalau lap dengan tisu tu memang basah. Muka pula nampak berkilat je. Kulit berminyak ni bukan sahaja menyebabkan kita tak selesa malah rasa kurang berkeyakinan terutamanya apabila berhadapan dengan orang lain.





Kulit berminyak ni berlaku daripada pengeluaran sebum berlebihan atau bahan berminyak yang dikeluarkan secara semulajadi pada kulit kita. Kulit berminyak ni akan menyebabkan mula keluar masalah jerawat dan liang roma kulit akan tertutup. Apabila sel mati ni terkumpul ini akan menyebabkan parut dan merosakkan kulit.


Related image


5 PUNCA MASALAH KULIT BERMINYAK


1. Apa-apa pun masalah kulit kita ia memang ada kaitan dengan hormon kita terutamanya apabila kita sedang datang bulan atau alami masalah stress. Bila hormon kita tak seimbang ni akan menganggu fungsi badan kita. Contoh bila kita period, selalu mesti akan keluar jerawat kan. Kulit pun jadi berminyak.

2. Faktor genetik juga antara punca masalah kulit berminyak ni. Orang kata mana tak tumpah kuah kalau tak pada nasi kan.

3. Malaysia ni terkenal dengan pelbagai jenis makanan yang sedap terutamanya makanan yang bergoreng. Jadi kurangkan la makan makanan yang bergoreng atau berminyak ni sebab bila berlebihan ni akan dikeluarkan pada kulit kita pula.

4. Cuaca di Malaysia pula memang berubah-ubah. Kejap panas..kejap hujan. Jadi dengan keadaan cuaca yang panas menyebabkan kita akan lebih banyak berpeluh. Tambah dengan terdedah dengan cahaya matahari bukan sahaja membuatkan kulit kita berminyak malah merosakkan pula kulit kita. 

5. Pasaran sekarang dah berlambak produk kecantikan, kosmetik yang dikeluarkan . Jadi kita jangan la terlalu terburu-buru bila membeli. Pastikan ia sesuai dengan kulit kita dan gunakan bahan yang tidak berbahaya pada kulit kita.





Kini masalah jerawat, kulit berminyak dan kusan tiada lagi!!

ESP shaklee sumber protein yang sangat bagus membina sel dalam badan kita termasuk kulit. Di mana ia membantu memperbaharui sel kulit yang telah rosak atau mati.

Vitamin C sumber antioksida yang membantu membentuk kolagen baru pada kulit kita agar dilindungi dari cahaya matahari atau bahan asing.

GLA complex yang bagus untuk seimbangkan hormon kita dan sekaligus mengelakkan dari berlakunya masalah-masalah kulit seperti kulit berminyak mahupun berjerawat.

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, February 13, 2017

14 KELEBIHAN ESP SHAKLEE YANG PALING TOP

Assalammualaikum...

Semua orang terkejut bila stok ESP shaklee di branch di seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak habis buat kali kedua.Baru seminggu restock dan habis sekali lagi.



Jadi apa itu ESP shaklee yang menjadi kegilaan ramai orang ni. Apa kelebihan ESP shaklee ni? Sebelum itu Ida nak bagitahu dulu apa itu ESP shaklee.

ESP shaklee ni sebenarnya protein. Tahu kan protein ini sangat penting bagi kita untuk keseluruhan siste badan kita. Kulit, rambut, kuku, tulang dan lain-lain semuanya terdiri daripada protein.  Sel-sel dalam badan kita pun memerlukan protein untuk menjalankan tanggungjawabnya atau peranannya untuk membina sel-sel darah yang baru dan gantikan tisu yang dah rosak.

Image result for PROTEIN


Ringkasnya, struktur dalam tubuh badan manusia dibina daripada susunan berikut:

SEL ——> TISU ——–> ORGAN ———> SISTEM

Struktur badan kita terdiri daripada SEL. Kemudian, sel-sel ini akan membentuk tisu-tisu. Seterusnya, tisu-tisu akan membentuk organ dan akhir sekali, organ-organ ini akan membentuk sistem. Oleh sebab itu, badan kita SANGAT memerlukan PROTEIN.


ESP shaklee mengadungi protein dan 9 asid amino perlu penting yang tak boleh dihasilkan oleh badan sendiri. 

14 KELEBIHAN ESP SHAKLEE

1. Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri.
2. Bantu hilangkan parut jerawat di muka.
3. Memberi tenaga berpanjangan sekaligus menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih.
4. Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur.
5. Memberi rasa kenyang yang lama serta membantu dalam pengurusan berat badan.
6. Menyokong kesihatan imunisasi badan.
7. Mengawal paras kolesterol. 

8. Menyokong kesihatan jantung dan prostat.
9. Membantu penyerapan vitamin lain dengan lebih baik.

10. Membantu selesaikan masalah gastrik.
11. Menstabilkan hormon untuk kesuburan. Kaya dengan isoflavon yg berfungsi untuk memulihkan hormon wanita, mengeluarkan darah kotor dan ganti protein yang diperlukan.
12. Kuatkan rahim dan membantu pembentukan otot pembesaran bayi dalam kandungan.
13. Membantu memperbanyakkan susu ibu.
14. Bagus untuk pesakit kencing manis kerana mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.







Jadi Ida cadangkan ESP shaklee pada siapa yang nak sihat, nak kurus, nak cantik ke apa ke..ada bajet yang rendah boleh la konsisten minum ESP shaklee ni. Insyaallah puas hati.

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Friday, February 3, 2017

VITAMIN SEMULAJADI HILANGKAN PEDIH ULU HATI KETIKA MENGANDUNG

Assalammualaikum...

Ibu-ibu hamil yang alami masalah alahan mesti kurang berselera nak makan dan akhirnya mula la datangnya masalah gastrik dan kelama-lamaan mula berasa pedih ulu hati tu betul tak?




Ramai juga sebenarnya ibu-ibu hamil yang mesej tanyakan vitamin untuk atasi masalah pedih ulu hati ni. Masalah pedih ulu hati ni sebenarnya berpunca apabila asid dalam perut yang naik (reflux) ke saluran pemakanan (esofagus) disebabkan kebocoran otot sfinkter esofagus bawah yang terletak di antara perut  dan esofagus bagi megelak makanan itu naik.


Related image

Sebenarnya bila kita makan, dalam perut akan mengeluarkan asid yang membantu untuk proses pencernaan nanti. Bila mula rasa pedih ulu hati ni, memang kita akan rasa tak selesa kemudian akan rasa loya..tak sedap perut dan boleh membuatkan kita jadi stress.

Jadi vitamin yang boleh membantu menghilangkan masalah pedih ulu hati ni ialah dengan pengambilan ESP shaklee dan Peppermint ginger.

Bagaimana ia membantu?

ESP shaklee ni bersifat alkali. Di mana perut kita kan dalam keadaan berasid jadi ESP shaklee ini akan membantu meneutralkan kehadiran asid dalam perut tu. Sekaligus ia membantu untuk meredakan masalah dan mengenyangkan perut.

Kalau cakap pasal Peppermint dan ginger mestilah tumbuhan herba ni sangat sesuai untuk masalah penghadaman kan. 

Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. 


Pudina atau peppermint pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.




Klik di sini untuk pembelian segera

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:



(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, January 26, 2017

KULIT MUDAH SENSITIF SELEPAS GUNAKAN PRODUK SKINCARE

Assalammualaikum..

Semua orang bukan ada masalah kulit yang sama. Ada tu pakai la produk apa-apa pun kulit ok je takde masalah. Ada tu kadang guna produk baik tapi ada masalah lain seperti air kotor. Habis muka jadi sensitif. Naik jerawat.




Tak sangka kan air kotor pun boleh menyebabkan kerosakan kulit. Kalau perasan setiap kali tips untuk dapatkan kulit cantik ni pastikan cuci muka dengan air yang bersih. Kalau kotor kena la padahnya.

Image result for KULIT SENSITIF

Kalau bab kata tentang produk skincare ni, dah banyak kes yang berlaku walaupun ada kelulusan untuk jual di pasaran tapi rupanya ada bahan merkuri. Kesian pada kita-kita ni yang nak dapatkan kulit yang cantik.

Baru-baru ni ada prospek whatsapp ida selepas guna satu produk local ni habis muka naik jerawat halus. Sedangkan sebelum ni die pakai ok je.


Jadi Ida cadangkan supaya dia rawat dari dalam selain stop produk skincare tu. Ida cadangkan supaya amik ESP shaklee dan Vitamin c shaklee.



Kenapa?

ESP shaklee merupakan protein yang membantu untuk memperbaiki sel kulit dan menjadikan kulit lebih sihat

Manakala Vitamin C membantu membentuk kolagen kulit yang baru dan mengurangkan masalah jerawat yang timbul.

Klik di sini untuk pembelian dengan segera





Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, January 18, 2017

6 CARA MEMBANTU ATASI MASALAH KULIT KUSAM

Assalammualaikum...

Semua orang tak suka kalau kulit kelihatan kusam,, tak bermaya, ada jerawat skit..ada parut skit. Semua tu kalau boleh taknak ada pada kulit wajah kita kan.




Banyak sebenarnya punca masalah kulit kusam,jerawat dan sebagainya. Antaranya disebakan faktor persekitaran, pemakanan kita, penggunaan produk kecantikan, keturunan dan sebagainya.

Bagaimana nak mengatasi masalah kulit kusam ni?


Image result for kulit kusam

1. Pemakanan yang seimbang

Ida suka ingatkan kalau nak jaga kesihatan badan mahupun kecantikan kulit. Pemakanan mestilah jaga. Jangan terlalu suka makan makanan bergoreng, tinggi garam dan gula, junk food, fast food dan sebagainya. Banyakkan makan sayur-sayuran dan buah-buahan.

2. Banyakkan minum air masak

Minum air yang mencukupi sebenarnya bukan sahaja bagus untuk kesihatan kita malah untuk kulit. Air membantu berikan kelembapan dan elakkan kita hidrat dalam masa yang sama ia membuang toksin dalam badan kita.



3. Aktiviti riadah

Sebenarnya riadah atau senaman ni sangat penting supaya badan kita tidak terlalu malas. Ada yang cakap bila berpeluh itu petanda kesihatan kita yang baik. Takde la kita rasa lemau, tak bertenaga. Bila badan kita lemah, sekaligus kita jadi malas dan kulit kita rasa tak segar dan kusam.

4. Kurangkan stress

Tahu tak bila kita stress, banyak vitamin c dalam badan kita akan hilang dengan cepat. Malah tekanan darah kita akan naik. Jadi sangat penting supaya kita boleh belajar kawal dan elakkan dari stress.

5. Rehat yang mencukupi

Rehat yang mencukupi maksudnya tidur yang cukup. Bila badan kita tak cukup rehat secara tak langsung badan kita akan lemah malah kulit kita akan jadi kusam. Waktu malam adalah waktu yang paling baik bagi kulit kita supaya dalam rehat yang secukupnya.

6. Penjagaan kulit

Selain dari cara di atas, kita juga perlu menjaga kulit kita dengan baik. Pemakaian pelembap dan masker sangat membantu. Banyak produk atau cara moden yang boleh dilakukan. Bagi Ida sebagai pelembap Ida suka gunakan kiub ais. Kulit memang rasa segar sahaja terutanya selepas mencuci atau scrub. 

Nak cara lebih mudah?

Boleh cuba dengan pengambilan ESP shaklee dan Vitamin C shaklee. 

Sumber protein dalam ESP shaklee membantu merangsang pembentukan sel baru kulit yang lebih sihat dan hasilkan otot kulit supaya tegang dan tidak kusam. Manakala Vitamin C pula membantu mengekalkan kolagen pada kulit supaya tidak berkedut dan elakkan masalah pigmentasi.




Klik di sini untuk pembelian dengan segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)

sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, January 15, 2017

ANAK KERAP MENYUSU,SUSU AKU TAK CUKUP KE?

Assalammualaikum...

Sebenarnya Ida memang suka kongsikan bab penyusuan ni walaupun Ida bukanla orang yang pakar tapi belajar skit-skit je. Selalunya Ida akan share tips penyusuan dalam facebook. Ada juga Ida pernah kongsikan psal penyusuan dalam entry yang sebelum-sebelum ni. Korang boleh klik pada tips penyusuan. Kali ni Ida nak kongsikan bab kekerapan anak menyusu. Situasi ni selalu berlaku pada ibu-ibu muda.



Anak kerap menyusu sehinggakan ada ibu-ibu akan mula berasa sedih dan tertanya-tanya.

"Adakah susu aku tak cukup?"
"Anak kenyang tak?"
" Perlu ke aku bagi susu formula?"

Situasi ini yang menyebabkan ibu-ibu akan putus atas teruskan penyusuan susu badan dan akan berikan susu formula sebagai langkah penyelesaiannya.



Sebenarnya, anak yang dilahirkan ni memang mempunyai kapasiti perut yang sangat kecil iaitu sebesar kacang pis pada hari pertama. Kalau Ida suka anggarkan perut anak sebesar penumbuknya. Kapasiti perut bayi yang baru lahir untuk susu adalah dalam 20ml sahaja iaitu 4 sudu teh. Kecil kan?

Image result for anak kerap menyusu

Jadi memang normal kalau bayi yang baru lahir dalam bulan pertamanya minum dengan kerap dan sangat banyak. Itu bukan bermakna anak tak cukup susu tapi disebabkan perutnya yang cepat kecil tambahan susu ibu memang mudah dihadam sebab itu la anak cepat lapar dan menyusu dengan kerap. Anak akan kerap menyusu 8-12 kali dalam masa 24 jam pada hari ke-2 hingga ke-5 kelahirannya.

Image result for anak kerap menyusu

Bila anak dah semakin membesar kekerapan anak menyusu itu akan kurang kerana masa ni dia nak mula pandai bermain dan melihat orang disekelilingnya. 

Dan sebenarnya anak kerap menyusu ni sebab dia selesa dengan kita dan ingin berasa rapat. Yelah dah lama dalam perut kan. Kalau perasan ada sesetengah bayi, bila kita letak dia akan menangis..nak suruh angkat baru la diam sampaikan tak boleh buat kerja. Betul tak? Tapi sebenarnya dia nak dipeluk tapi korang janganla manjakan sangat. Susah nanti nak buat apa-apa kerja. Bagi susu dan letak die semula.

Jadi ibu-ibu jangan la berfikiran negatif atau sedih bila anak kerap menyusu dan menangis. Itu normal bagi anak-anak yang baru lahir. Jangan patah semangat dan teruskan penyusuan k...




Klik di sini untuk order segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Tuesday, November 15, 2016

CARA NAK HILANGKAN JERAWAT PASIR DENGAN BERKESAN

Assalammualaikum...

Walaupun kulit dah bebas dari jerawat, licin tapi ada satu masalah yang memang agak sukar nak hilangkan ialah jerawat pasir. Selalunya ada di bahagian dagu, dahi atau hidung.




Selalunya kalau petua atau tips untuk hilangkan jerawat pasir ni ialah dengan membuat scrub. Sekaligus membuang sel-sel kulit yang mati. Tapi scrub muka tidak boleh dilakukan setiap hari, risau kulit akan nipis. Selain itu boleh juga dengan membuat masker dengan menggunakan putih telur, beras dan banyak lagi. Tapi al maklumkan kadang kala tu kita ni terlupa atau tak sempat nak buat masker.


Image result for cara hilangkan jerawat pasir

Jadi ada cara nak hilangkan jerawat pasir ni dengan mudah dan berkesan iaitu dengan pengambilan ESP shaklee dan Vitamin C.

Gabungan 2 produk set kulit ni bagus untuk kulit. Di mana ia membantu membentuk sel kulit yang baru, hilangkan masalah jerawat, membentuk kolagen kulit yang baru malah boleh membantu hilangkan jerawat pasir dengan berkesan.


Senang kata ia membantu mencantikkan dalaman bagi mencantikkan bahagian luaran. Bak kata akak ni yang penting ken sabar. Sebabnya supplement ni buka ubat yang boleh bertindak dengan cepat. Bergantung pada metabolisma seseorang. Jadi dinasihatkan bila mengambil supplement sila banyakkan minum air untuk kesan yang lebih baik.

Jadi jom la cuba dapatkan set kulit ni. Tak cuba tak tahu lagi. Sampai bila nak menghadap depan cermin nak picit jerawat pasir ni, tak pasal-pasal ada parut nanti.



Klik di sini untuk pembelian dengan segera


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, October 10, 2016

PENGALAMAN MENGGUNAKAN PRODUK HILANGKAN JERAWAT DENGAN CEPAT

Assalammualaikum...

Kecantikan ni menjadikan satu benda yang semua orang harapkan. Ibu mengandung nak dapat anak cantik, lelaki nak muka yang cantik ala-ala model macho..apatah lagi perempuan macam kita ni. Cantik dan wanita memang tak boleh dipisahkan.



Tetapi kecantikan ni jadi mimpi ngeri bila mula tumbuhnya jerawat sehingga ada yang meninggalkan parut. Kalau diikutkan logiknya banyak punca berlaku pertumbuhan jerawat ni.

Image result for produk hilangkan jerawat

Antara sebabnya ketidakstabilan hormon, pemakanan tak seimbang, gaya hidup,sistem percernaan tak lancar,  stress dan banyak lagi. Perkara-perkara ni kemudiannya akan menyebabakn jerawat naik, kulit kusam,tona tak sekata dan sebagainya.

Bukan korang je, Ida sendiri mengalami masalah yang sama. Sejak zaman sekolah bab jerawat ni memang dah tahu sangat. Time period tu mula la nak naik jerawat sebabnya masa ni memang kita ni hormon perempuan jadi tak stabil.Dari pengalaman Ida menggunakan produk untuk hilangkan jerawat ni memang banyak.

Dulu Ida pernah guna Oxy..yelah untuk jerawat kan tapi tak sesuai, ia menyebabakan kulit Ida jadi lebih kering. Ubat hospital pun pernah . Memang berkesan, licin muka tapi sebelum tu kesan ubat die memang pedih. Kulit Ida jadi merah dan kering. Pedih taknya cakap la. Siap kena ada sapu tangan lembap dan minyak untuk kurangkan rasa pedih tu sebab terlalu kering. Lepas Ida stop ambil ubat hospital, jerawat naik balik.

Sekarang ni Ida gunakan produk Shaklee. Dah hampir 2 tahun Ida gunakan alhamdulillah masalah jerawat dah kurang. Walaupun masih akan naik seketul time period tapi tak sakit dan cepat kecut. Suami pun ada tegur kulit muka jadi bersih berbanding dulu. So Ida nak share kan dengan korang yang ada masalah kulit jerawtat dan kering tu produk hilangkan jerawat yang Ida gunakan.


Ida suka gunakan serum disebabkan Ida ada masalah parut-patur kecik sebab chicken pox dulu dan kulit kering so Ida cadangkan Azanis serum kat korang. Bagi Ida ok serum ni sebab memamg melembapkan kulit. Selalunya Ida pakai pada waktu malam masa tidur tu.


Kalau bab makanan tambahan atau supplement ni Ida cadangkan korang ambil set bajet ni. Asalnya Ida selalu makan Vitamin C sahaja jerawat memang susah nak naik tapi sejak bulan ni Ida nak konsisten minum bersama ESP shaklee. Disebabkan selepas keguguran tahun lepas Ida terlalu kerap sakit-sakit badan. Dan salah satunya disebabkan kekurangkan protein dalam badan.

Jadi selama Ida minum ESP shaklee dan Vitamin C ni secara konsisten Ida rasa berbeza skit kulit Ida berbanding dulu. Rasa lebih licin sebabnya ESP shaklee ni membantu memperbaiki sel kulit. Manakala Vitamin C ni membantu untuk menghasilkan kolagen dan merawat kulit kering.

Cadangkan Ida paling koman pun bajet korang cuba dapatkan 3 jenis produk ni untuk hilangkan jerawat. Serius memang tak rugi mencuba!! Tapi pastikan konsisten kalau tak mana nak nampak hasilnya ye dok.....




Klik di sini untuk pembelian dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Google+ Followers