Showing posts with label COQ HEALTH SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label COQ HEALTH SHAKLEE. Show all posts

Thursday, September 10, 2015

6 CARA MUDAH UNTUK JANTUNG YANG SIHAT

Assalammualaikum..

Pada zaman sekarang ni 50% punca kematian adalah disebabkan penyakit jantung. Ternyata punca dari gaya hidup, pemakanan dan persekitaran adalah antara faktor yang mendorong kepada masalah jantung seseorang. 


Menurut rekod kesihatan Amerika, tidak ada laporan serangan jantung setiap 100, 000 orang di Amerika Syarikat kembali pada tahun 1890. Walau bagaimanapun, pada tahun 1970 rekod serangan jantung telah meningkat kepada 340 setiap 100,000 orang. Ini ada 6 cara mudah untuk jantung yang sihat


6 CARA MUDAH UNTUK JANTUNG YANG SIHAT

1. Makan makanan yang sihat jantung.


Pastikan makan makanan yang seimbang setiap hari walaupun korang sedang berdiet. Banyak makan sayur-sayuran,buah-buahan, bijiran penuh dan serat. Pastikan makanan korang cukup lengkap dengan nutrisi. Hadkan juga pengambilan garam dan gula.  Juga, makan ikan sekurang-kurangnya dua kali seminggu. Diet yang sihat boleh mengurangkan risiko serangan jantung sebanyak 25%.

2. Bertenang dan dipungut di bawah tekanan.


Salah satu faktor risiko terbesar untuk masalah jantung dalam kehidupan pantas moden kita adalah tekanan kronik. Tekanan meningkatkan ketegangan dalam badan dan otot, meningkatkan tekanan darah dan menyebabkan jantung berdegup lebih cepat daripada biasa. Sebaiknya cari jalan untuk hilangkan masalah tekanan korang seperti mendengar muzik dan sebagainya. Ini supaya korang dapat bernafas dengan lebih baik. Mengurangkan tekanan adalah sama pentingnya dengan makan makanan yang sihat jantung.

3. Berjalan


Ambil cara mudah dengan berjalan setiap hari untuk kekalkan kesihatan jantung. Tak susah pun sekali sekala letakkan kereta korang jauh dari tempat kerja sekurang-kurangnya dapat berjalan dalam 10minit pun dah ok. Kalau ofis korang kat tingkat dua, naik je tangga. Taknyah gunakan lif. Berjalan selama 20-30 minit setiap hari, tiga kali setiap minggu dan anda akan menguatkan hati dan meningkatkan fungsinya. Malah ia juga membantu untuk hilangkan tekanan korang.

4. Minum air yang banyak.


Kajian menunkukkan air dapat mencairkan darah yang beku dalam badan. Ini akan mengurangkan masalah jantung korang. Lelaki yang minum lima gelas air setiap hari adalah 54% kurang kemungkinan untuk mendapat serangan jantung maut berbanding lelaki yang minum dua atau lebih sedikit kaca mata. Jadi pastikan korang minum sekurang-kurangnya 8 gelas setiap hari.

5. Berhenti merokok.


Satu lagi tabiat buruk yang perlu berhenti untuk jantung yang sihat adalah merokok. Merokok adalah tidak baik untuk kesihatan. Dengan kata mudah, berhenti merokok mengurangkan risiko serangan jantung sebanyak 50% selepas satu tahun berhenti rokok. Ini adalah salah satu sebab yang lebih baik untuk berhenti merokok untuk selamanya.

6. Dapatkan pemeriksaan kesihatan biasa.


Sekali sekala apa kata korang ke hospital atau klinik periksa kesihatan jantung korang. Kalau yang bekerja mestilah tiap bulan akan ada medical check up kan? Sekurang-kurangnya korang tahu tahap kesihatan korang dan kalau ada masalah boleh cegah dengan lebih awal sebelum ia memudaratkan. 

rujukan:healthtoday.com




Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, June 17, 2015

5 CARA SEMULAJADI UNTUK TURUNKAN TEKANAN DARAH

Assalammualaikum

Penyakit darah tinggi ini selalunya disebabkan oleh kesempitan pembuluh darah sehingga terdapat timbunan lemak dan zat-zat lain. Bagaimana cara untuk turunkan tekanan darah ini? Jika ia tidak dikawal denga baik ini akan berisiko kepada penyakit lain seperti stroke,aneursym,serangan jantung dan boleh menyebabkan penyakit buah pinggang yang kronik.


Biasanya bacaan kadar biasa untuk systolik (tekanan atas) adalah di antara 100 mmHg hingga 140 mmHg. Manakala, kadar biasa untuk diastolik (tekanan bawah) pula adalah di antara 60 mmHg hingga 90 mmHg. 

Jikalau kadar kedua-dua bacaan tersebut sentiasa di luar kadar biasa untuk tempoh masa yang panjang, walaupun selepas berehat, maka seseorang itu disahkan menghidapi masalah penyakit darah tinggi.


5 CARA TURUNKAN TEKANAN DARAH

1. DIET GAYA MEDITERAANEAN


Contoh makanan gaya mediterranean seperti minyak zaitun dan ikan salmon. Selain daripada buah-buahan,sayur-sayuran dan makanan laut. 

2. Minyak ikan salmon


Punca utama tekanan darah tinggi adalah disebabkan oleh keradangan dalam arteri dari masa ke semasa. Kajian menunjukkan dalam omega-3 terdapat EPA dan DHA yang membantu mengurangkan keradangan dalam badan. Pengambilan minyak ikan sebanyak 1000mg setiap hari membantu mengatasi masalah tekanan darah.

3. Pengambilan magnesium


Pengambilan magnesium sebanyak 500mg setiap hari dapat membantu menurunkan tekanan darah. Contohnya seperti ubi keledek,telur,badam,avocado,brokoli,biji matahari dan banyak lagi.

4. Pengambilan pottasium dalam badan


Cara semulajadi dengan pengambilan potassium seperti buah avocado dan tembikai yang membantu mengatasi kesan natrium dan kawal tekanan darah tinggi dalam badan. Selain itu juga air kelapa dan pisang juga sangat membantu.

5. Kawalan seimbang dengan COQ10
Coenzyme-10 atau lebih dikenali dengan COQ10 merupakan antioksidan yang menyokong kesihatan jantung. Dengan 200-300mg setiap hari untuk mengawal tekanan darah tinggi agar lebih stabil.

Bagaimana lelaki ni aka seorang ayah dan suami buat untuk turunkan tekanan darah beliau selain daripada pengambilan supplement Shaklee?


Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.


Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Saturday, October 18, 2014

UBAT SAKIT JANTUNG:COQ HEALTH SHAKLEE

Assalammualaikum..

Penyakit jantung seakan menjadi penyakit yang biasa dihidapi masyarakat. Jangan ambil mudah sakit jantung ni, dah ramai yang mati secara tiba-tiba kerana serangan sakit jantung ni. Artikel ni Ida amik dari MyMetro.

Statistik Kementerian Kesihatan menunjukkan, penyakit jantung penyebab kematian nombor satu di Malaysia yang merangkumi 16.5 peratus kematian di hospital sepanjang 2008. 



Malah, anggaran penyakit jantung koronari di negara ini adalah 40,000 kes baru setiap tahun bagi 28 juta penduduk dan kematian akibat penyakit ini dikatakan 2.5 kali ganda lebih tinggi berbanding kanser dalam kalangan wanita.

Perunding Kardiologi Pusat Perubatan Tropicana, Dr Haizal Haron Kamar berkata, golongan wanita tidak terkecuali mendapat penyakit jantung, tetapi hanya lambat berbanding lelaki.

“Risiko wanita mendapat sakit jantung lebih rendah berbanding lelaki. Ini disebabkan wanita dilindungi estrogen tinggi ketika masih subur berupaya mengelakkan mereka diserang penyakit itu.

5 TANDA-TANDA AWAL SAKIT JANTUNG

1. Sakit Dada
2. Sukar Bernafas
3. Kurang Selera Makan
4. Sering Rasa Lelah Penat
5. Kerap Buang Air Kecil

UBAT SAKIT JANTUNG COQ HEALTH SHAKLEE

CoQ Health boleh membantu dalam hal-hal yang berkaitan dengan jantung kerana ia boleh meningkatkan pengeluaran tenaga dalam sel-sel, mencegah pembentukan darah beku dan bertindak sebagai antioksidan.

Kenapa CoQ10 (Coenzime Q10) penting untuk tubuh kita?

CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi di dalam setiap sel badan kita dan terutamanya di dalam organ-organ seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas berfungsi.

CoQ10 amat penting sebab tanpanya jutaan sel tubuh dan terutamanya jantung tidak akan berfungsi dengan sempurna. Sel-sel tubuh membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan (sementara CoQ10 hadir sebagai pencetus tenaga) dan tenaga dihasilkan. Proses penghasilan tenaga ini berlalu beribu kali setiap saat untuk membolehkan jantung kekal berdegup dan membolehkan organ-organ lain berfungsi sempurna bagi membekalkan aliran tenaga yang berterusan. CoQ10 juga bertindak sebagai antioksida dan melindungi arteri daripada pengoksidaan low-density lipoproteins (LDL). Secara keseluruhannya CoQ10 menggalakkan fungsi kesihatan saluran darah dan meningkatkan peredaran darah ke seluruh tubuh.


Keistimewaan CoQHealth Plus Shaklee berbanding jenama-jenama lain di pasaran

  • Anda tidak perlu memakan 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli untuk mendapatkan jumlah 28mg CoQ10 dari CoQHealth Plus. 
  • Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E di dalam CoQHealth Plus mengukuhkan keupayaan antioksidan Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar semula vitamin E, dan memberikan perlindungan antioksidan yang berterusan. 
  • Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang membantu kekuatan tisu kapilari darah dan jantung 
  • CoQ10 semulajadi daripada yis melalui kaedah penapaian. 
  • Tanpa gluten 
Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210

Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Monday, June 9, 2014

CARA MENCEGAH DAN MERAWAT MATI PUCUK : COQ HEALTH PLUS

Mati Pucuk

Ketidakupayaan dalam memperoleh dan mengekalkan ketegangan yang cukup lama untuk mencapai kepuasan hubungan seks.

Kajian epidemologi di Malaysia (1997/98) menunjukkan 1.7 juta lelaki berumur 40 tahun ke atas mengalami masalah mati pucuk.

Sebab-sebab mati pucuk:

  • Masalah perubatan seperti diabetes dan tekanan darah tinggi yang boleh menyempitkan saluran darah (arteriosclerosis).
  • Penyakit mental seperti kemurungan dan kebimbangan.
  • Kecederaan pada otak dan saraf tunjang.
  • Masalah hormon seperti kekurangan paras testosterone yang rendah.
  • Kegagalan hati dan buah pinggang.
  • Penyakit Parkinson.
  • Angin ahmar.
  • Komplikasi pembedahan kelenjar prostat atau pundi kencing (jarang berlaku).
  • Kesan sampingan ubat-ubatan.
  • Mati pucuk juga berkaitan dengan tabiat merokok, minum alkohol, stres, kegemukan (obesiti) dan kurang aktiviti fizikal

Simptom:
  • Ketidakupayaan untuk memperoleh dan mengekalkan ketegangan.
  • Ketegangan tidak mencukupi untuk penetrasi dalam hubungan seks.
  • Ketidakupayaan dalam mengekalkan ketegangan selepas penetrasi untuk mencapai kepuasan hubungan seks
Tanda – Tanda Anda Mengalami Mati Pucuk

Terdapat 4 jenis mati pucuk dan di senaraikan di bawah ini bagi menambah pengetahuan anda. Sila AMBIL PERHATIAN sekiranya ANDA mengalami :

1. Zakar langsung tidak mampu menegang. Ia adalah jenis mati pucuk yang gawat dan biasanya berlaku pada kadar 1 dalam 100 lelaki. Ia mati pucuk yang paling di takuti lelaki.

2. Zakar lembik dan tidak berupaya senggama. Mani keluar sebelum senggama. Ia adalah jenis mati pucuk yang mendukacitakan. Ia biasa di ubati dan mungkin boleh berpunca dari amalan pemakanan serta kesan psikologi dan penyakit tua.

3. Zakar tegang tetapi tidak boleh memancutkan mani. Ia juga termasuk mati pucuk, bukan tanda lelaki itu kuat tenaga batin. Lelaki terpaksa berhenti senggama kerana keletihan dan kejerihan.

4. Zakar yang tidak tegang seperti biasa. Ia juga adalah jenis mati pucuk. Ada yang mengelarnya sebagai lemah syahwat atau lemah tenaga batin. Jenis ini akan di hadapi oleh semua lelaki.

Cara mencegah mati pucuk dengan coq health plus

Kesuburan lelaki juga dipengaruhi oleh tenaga yang menurun akibat protein membentuk sebahagian besar sel-sel sperma dan bergantung kepada CoQ10. Kajian menunjukkan bahawa punca utama kemandulan lelaki termasuk jumlah sperma yang rendah dan kualiti sperma yang kurang. Sperma yang baik ialah sperma yang mempunyai antioksidan yang tinggi. Enzim CoQ10 dapat menghasilkan antioksidan yang kuat dan bermanfaat untuk kesuburan.

Fungsi antioksidan adalah melindungi telur dan sel sperma daripada kerosakan oksidatif yang membawa kepada kematian sel. CoQ10dapat meningkatkan kedua-dua air mani dan sel sperma dan meningkatkan pergerakan sperma.

Jika dalam entri sebelum ini menyatakan Vitamin Kesuburan Shaklee untuk lelaki ialah Vitamin E dan Zinc Complex, kini bolehlah replace vitamin E dengan Coq Health Shaklee Plus. Ini kerana Coq Health Plus Shaklee berbeza dengan jenama lain. Coq Health Plus Shaklee turut mengandungi vitamin E dengan Green Tea Extract. Kombinasi CoQ10 & Vita-E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat didalam Vita E kerana CoQ10 membantu mengitar & menjana semula Vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh.

Ekstrak Teh Hijau pula mengandungi procyanidins yang telah ditemui dan dapat membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung) . CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji & diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber boiketersediaan CoQ10nya. Tanpa gluten.

nak order? klik di sini 




Sebarang pesanan dan pertanyaan boleh hubungi saya di :

NURUL AQIDAH AZAHAR 
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

Tuesday, May 20, 2014

CARA LINDUNGI JANTUNG : THE BEST COQ HEALTH PLUS

Penyakit kardiovaskular seperti jantung atau strok ini merupakan pembunuh nombor satu di kalangan rakyat Malaysia dan dua setengah kali ganda lebih tinggi berbanding kematian berpunca daripada kanser. Kebanyakkan pakar kesihatan mencadangkan gejala ini boleh dicegah dengan meningkatkan amalan gaya hidup harian seperti :
  • diet seimbang
  • mengamalkan supplemen berkualiti
  • senaman secara teratur
  • tidak merokok
  • memastikan berat badan ideal.
CoQ Health Plus Shaklee mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau. CoQ10 telah ditunjukkan dapat :
  • menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
  • menggalakkan dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
  • meningkatkan peredaran darah
  • membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah
So, inilah rupa CoQ Health Plus Shaklee. Dos pengambilan hanyalah 1 biji kapsul sehari selepas makan.



Harga CoQ Health Plus Shaklee sangatlah berbaloi berbanding dengan nilai yang diberikan pada jantung anda. 

Apakah yang membuatkan Shaklee berbeza dari yang lain :
  • untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mg CoQ10 di dalam CoQ Health Plus, anda perlu memakan hampir 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli
  • kombinasi CoQ10 dan Vitamin E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh
  • ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantumenyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung)
  • CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya
  • Tanpa Gluten
HARGA COQ HEALTH PLUS NI RM124

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

Sunday, February 23, 2014

VITAMIN UNTUK JANTUNG:PENYAKIT 3 SERANGKAI DENGAN CoQ10 HEALTH SHAKLEE

CoQ Health Shaklee merupakan penawar yang dicari-cari oleh pesakit jantung, diabetes dan darah tinggi. Penyakit 3 serangkai iaitu penyakit jantung, diabetes dan tekanan darah tinggi adalah senarai teratas penyakit yang menyerang kebanyakan manusia di zaman milenium ini. Kalau cuma satu yang menyerang, anda sebenarnya cukup bernasib baik. Ini kerana ada individu yang menghidap 3 serangkai ini serentak! Ingin dimaklumkan ini bukan sesuatu yang pelik.

CoQ Health Shaklee mengandungi CoQ10 iaitu bahan yang didapati secara semulajadi dalam tubuh bagi membantu menukarkan makanan kepada tenaga. CoQ10 terdapat pada hampir setiap sel dalam badan. CoQ10 juga bertindak sebagai antioksidan yang kuat bagi melawan radikal bebas iaitu partikel yang merosakkan sel dalam tubuh yang mengakibatkan kerosakan membran sel , mengganggu DNA dan juga menyebabkan sel mati. Saintis percaya radikal bebas menyumbang kepada proses penuaan dan beberapa masalah kesihatan. Ini termasuk penyakit jantung dan kanser. Antioksidan seperti CoQ10 ini bukan sahaja meneutralkan radikal bebas, malah boleh mengurangkan seterusnya membantu mencegah sesetengah kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas ini.



Kebaikan dan kelebihan CoQ Health Plus Shaklee

~menyokong pengeluaran tenaga dalam jantung

~ menggalakkan dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan kolestrol ‘jahat’

~ membantu menambah dan mengekalkan tahap Co enzim Q10 dalam darah

~ meningkatkan tenaga dan stamina diri.

Para penyelidik yang membuat kajian percaya bahawa CoQ10 boleh membantu dengan hal-hal yang berkaitan dengan jantung kerana ia boleh meningkatkan pengeluaran tenaga dalam sel-sel, mencegah pembentukan darah beku dan bertindak sebagai antioksidan. Beberapa kajian menunjukkan bahawa dengan mengambil supplemen CoQ Health Shaklee, boleh membantu mencegah dan merawat penyakit berikut :

Serangan Penyakit Jantung
Satu kajian klinikal mendapati bahawa orang yang mengambil suplemen CoQ10 setiap hari dalam tempoh 3 hari selepas serangan penyakit jantung adalah kurang berisiko untuk mempunyai serangan jantung berikutnya.

Kegagalan Jantung
Terdapat bukti bahawa CoQ10 boleh membantu merawat kegagalan jantung apabila digabungkan dengan ubat-ubatan konvensional. Orang yang mempunyai kegagalan jantung kongestif, di mana jantung tidak dapat mengepam darah serta ia harus juga mungkin mempunyai tahap rendah CoQ10. Kegagalan jantung boleh menyebabkan darah terkumpul di bahagian-bahagian badan yang lain, seperti paru-paru dan kaki. Ia juga boleh menyebabkan sesak nafas. Beberapa kajian klinikal menunjukkan bahawa suplemen CoQ10 membantu mengurangkan bengkak di kaki , mengurangkan cecair di dalam paru-paru, menjadikan pernafasan lebih mudah dan meningkatkan kapasiti untuk pesakit jantung melakukan senaman.

Tekanan Darah Tinggi
Beberapa kajian klinikal yang melibatkan jumlah beberapa individu di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan tekanan darah. Walau bagaimanapun, ia mungkin mengambil masa 4 – 12 minggu untuk melihat apa-apa perubahan . Dalam satu analisis, selepas membuat 12 kajian klinikal, penyelidik membuat kesimpulan bahawa CoQ10 berpotensi untuk menurunkan tekanan darah sistolik sehingga 17 mm Hg dan tekanan darah diastolik sebanyak 10 mm Hg, tanpa kesan sampingan yang ketara.

Kolesterol Tinggi
Individu yang mempunyai tahap kolesterol yang tinggi yang mengambil CoQ10 juga menurut kajian akan dapat menurunkan kolestrol ke tahap lebih rendah. CoQ10 telah diperakui sebagai rawatan alternatif untuk mereka yang mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Mengambil supplemen CoQ10 secara konsisten juga boleh mengembalikan paras normal kolestrol.

Diabetes Atau Kencing Manis
Pengambilan CoQ10 boleh meningkatkan kesihatan jantung dan menurukan paras gula dalam darah dan sekaligus membantu menguruskan tekanan darah tinggi di kalangan pesakit diabetes. Dua kajian mendapati bahawa, dos sebanyak 100 mg CoQ10 dan diambil dua kali sehari akan memberi kesan diabetes bertambah baik dan saranan untuk langkah jangka panjang kawalan gula dalam darah.




Akhir sekali, anda amat disyorkan untuk mengambil suplemen sebagai usaha untuk mengurangkan risiko dan mencegah penyakit 3 serangkai ini. Buatlah keputusan anda pada hari ini juga untuk manfaat kesihatan berpanjangan kerana tubuh yang sihat adalah aset yang paling lebih berharga dari segalanya.

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

TEKANAN DARAH TINGGI ( HYPERTENSION )

MENGAWAL TEKANAN DARAH TINGGI DENGAN SHAKLEE

Terdapat dua jenis bacaan tekanan darah iaitu systolik dan diastolik. Kadar biasa untuk systolik (tekanan atas) adalah di antara 100 mmHg hingga 140 mmHg. Manakala, kadar biasa untuk diastolik (tekanan bawah) pula adalah di antara 60 mmHg hingga 90 mmHg. Jikalau kadar kedua-dua bacaan tersebut sentiasa di luar kadar biasa untuk tempoh masa yang panjang, walaupun selepas berehat, maka seseorang itu disahkan menghidapi masalah penyakit darah tinggi.

Penyakit darah tinggi terbahagi kepada dua iaitu darah tinggi primer dan darah tinggi sekunder. Penyakit darah tinggi primer merujuk kepada darah tinggi yang tidak mempunyai punca-punca yang jelas dan darah tinggi primer dihidapi oleh hampir 95% pesakit-pesakit darah tinggi di seluruh dunia. Manakala, penyakit darah tinggi sekunder pula selalunya disebabkan oleh penyakit-penyakit lain yang menjejaskan organ seperti buah pinggang, saluran darah atau jantung.

Mana-mana pesakit darah tinggi yang tidak mengawal penyakit ini dengan baik, pesakit tersebut mempunyai risiko yang tinggi untuk diserang angin ahmar (stroke), masalah saluran darah (aneurysm), serangan jantung (coronary heart attack) dan turut boleh menyebabkan penyakit buah pinggang yang kronik.

2. . Penyebab-penyebab Tekanan Darah Tinggi

Penyebab hypertensi selalunya tidak diketahui walaupun selepas pemeriksaan doktor.Walau bagaimanapun hypertensi boleh disebabkan oleh: 
  • Cara hidup tidak aktif
  • Umur melebihi 35 tahun
  • Kegemukan
  • Paras kolesterol tinggi
  • Faktor keturunan & Sejarah keluarga
  • Pengambilan alkohol yang berlebihan & merokok
  • Pengambilan garam yang tinggi
  • Ubatan seperti steroid, ubat antiradang bukan steroid 
  • Penyakit buah pinggang
3. Tanda dan Gejala Tekanan Darah Tinggi
  • Pengidap Hypertensi/Darah Tinggi kebanyakkannya tidak mengalami sebarang gejala
  • Kadang-kadang seseorang itu hanya mengalami gejala yang tidak spesifik seperti sakit kepala atau pening kepala
  • Sakit kepala boleh berlaku dalam kes Hypertensi/Tekanan Darah Tinggi. Selalunya ianya berlaku di waktu pagi, bahagian belakang kepala dan rasa berdenyut (bergantung kepada tahap keterukan Hypertensi/Tekanan Darah Tinggi)
  • Untuk memastikan atau mengesahkan Hypertensi/Tekanan Darah Tinggi, sila periksa tekanan darah anda di klinik berhampiran. Doktor anda akan menasihatkan berapa kerap anda perlu memeriksa tekanan darah.


Peringatan, jangan tunggu sehingga gejala timbul kerana ia mungkin telah terlambat.

Ok, now saya nak share antara produk shaklee yang sesuai dia ambil bagi pesakit darah tinggi


1. CoQ Heatlh Plus, sila klik di sini
Beberapa kajian klinikal yang melibatkan jumlah beberapa individu di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan tekanan darah. Walau bagaimanapun, ia mungkin mengambil masa 4 – 12 minggu untuk melihat apa-apa perubahan . Dalam satu analisis, selepas membuat 12 kajian klinikal, penyelidik membuat kesimpulan bahawa CoQ10 berpotensi untuk menurunkan tekanan darah sistolik sehingga 17 mm Hg dan tekanan darah diastolik sebanyak 10 mm Hg, tanpa kesan sampingan yang ketara.


2. Garlic
- membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan paras kolestrol
- menggalakkan kesihatan kardiovaskular
- menurunkan kolestrol LDL, trigliserida dan kelikatan darah



3. OmegaGuard , klik di sini
- Omega 3 telah diuji dan dibuktikan untuk mengurangkan hipertensi(tekanan darah tinggi). Menurut kajian terbaru dari  American Heart Association Journal telah menguji 5000 orang. Mereka mengenalpasti sejarah kesihatan dan mengukur tekanan darah pada awal kajian. Ia menunjukkan kebaikan Omega 3merendahkan tekanan darah berbanding orang yang tidak mengambilnya.

- Bertindak melancarkan saluran darah, membuang kolestrol . Kolestrol yang tidak terkawal menjadi bapa kepada penyakit darah tinggi, kencing manis dan sebagainya

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Google+ Followers