Showing posts with label CHEWABLE VITA C PLUS. Show all posts
Showing posts with label CHEWABLE VITA C PLUS. Show all posts

Monday, September 28, 2015

5 TANDA ANAK SIHAT DAN CERGAS,AKTIFNYA!

Assalammualaikum...

Anak-anak sentiasa memerlukan tenaga yang lebih untuk aktiviti harian.Kita sendiri perlukan badan yang sihat dan cergas begitu juga anak-anak. Setiap hari mereka akan belajar benda yang baru dan memerlukan daya ingatan yang sangat baik.



Kita mesti taknak anak-anak kita kelihatan penat dan tak bermaya. Diam, tak aktif, mudah jatuh sakit. Susah hati kan kalau anak jadi macam ni? Ini ada 5 tanda anak sihat dan cergas


5 TANDA ANAK SIHAT DAN CERGAS

1. Aktif dan sihat



Anak-anak sentiasa sihat dan bergerak aktif. Mereka memang tak mudah rasa letih sampaikan kita yang letih melayan diorang kan? Ini sebabnya masa tahap ni mereka suka belajar, ingin tahu apa yang ada disekeliling diorang. Jadi mereka memerlukan segala khasiat yang diperlukan oleh badan.

2. Berselera makan



                  
Tengok selera anak-anak semasa makan. Masak makanan kegemaran die dan perhatikan. Jika die tak sihat mesti die kurang makan. Selalunya anak yang sihat tidak akan menolak makanan yang diberikan. Hidangan makanan yang mengandungi terlalu banyak gula tambahan akan membuatkan kanak-kanak ketagih kepada gula selain mengurangkan selera makan mereka.

3. Mempunyai berat badan ideal




Kanak-kanak yang sihat bermakna mereka mempunyai berat badan yang bersesuaian dengan usia dan ketinggian mereka. Berat badan yang ideal dapat diperoleh daripada tabiat pemakanan yang sihat. Jangan beri anak-anak makanan atau minuman yang manis dengan kerap. Makanan dan minuman yang mengandungi gula tambahan yang tinggi boleh menjadi punca kanak-kanak mudah obesiti. 


4. Tidur lena




Anak yang kurang tidur atau tidurnya tidak lena akan terganggu pertumbuhan yang sihat. Ini kerana kanak-kanak memerlukan waktu tidur yang lebih lama daripada orang dewasa. Ini kerana masa pertumbuhan anak dan perkembangan otak mereka berlaku dengan drastik ketika anak sedang tidur. 


Para pengkaji di University of Colorado Boulder, mendapati semasa pertumbuhan ini, tidur membolehkan otak memperkuatkan hubungan terhadap sel-sel yang terdapat pada bahagian kiri dan kanan otak si kecil. Kajian lain dari jurnal Brain Sciences di tahun 2013 juga menemui fakta bahawa perkembangan hubungan antara otak bahagian kanan dan kiri meningkat sehingga 20 peratus pada waktu tidur malam.

5. Lancar buang air besar




Kalau anak-anak menalami masalah sembelit atau cirit birti yang teruk ini menunjukkan sistem pencernaannya dalam keadaan tidak sihat.





Nak order? sila klik

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, April 20, 2015

10 TANDA ANAK CUKUP GIZI,LEMAH TAK BERTENAGA MAKAN PUN TAKNAK,BAHAYA KE?

Assalammualaikum...

Kita sebagai ibu bapa semestinya nak yang terbaik untuk anak-anak. Sistem imuniti anak-anak masih rendah dan tak kuat seperti kita. Setiap perkembangan dan tumbesarannya amat kita titikberatkan. Apakah tanda anak cukup gizi?




Anak-anak ni umpama permata yang tinggi nilainya. Tak sanggup rasanya untuk biarkan mereka begitu sahaja apatah lagi hanya perhatikan dengan diam seribu bahasa. Anak merupakan waris generasi kita untuk masa akan datang.



Perkara biasa selalu berlaku pada anak-anak kurang selera makan,makan cerewet,susah nak naik berat badan,anak sembelit dan banyak lagi.


Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.

10 TANDA ANAK CUKUP GIZI

1. Bertambah umur,bertambah tinggi dan bertambah berat.

Mereka perlukan nutrisi yang selengkapnya untuk tumbesaran mereka. Contohnya cukup karbohidrat,protein,lemak,zink,kalsium,vitamin D dan banyak lagi. Perubahan ini boleh korang tengok dalam buku draft kesihatan anak-anak yang korang check setiap bulan kat klinik kesihatan tu.

2. Postur badan yang kuat dan otot padat.

Selalu orang tua suka pegang tubuh anak dan cakap "lembik je isi ni cukup makan tak". Pernah tak alami? Jika ia ini anak korang kekurangan vitamin D dan kalsium. Ini boleh didapati dalam ikan,brokoli dan produk tenusu.

3. Rambut hitam bersinar dan kuat.

Jika anak kekurangan zinc,protein, vitamin D dan vitamin C ni menyebabkan rambut akan mudah gugur,putus,kusam dan nipis. Khasiat ni boleh dapat dalam daging,telur,kekacang dan lain-lain.

4. Kuku sihat,bersih,kulit tak kering dan bersisik.

Kekuatan kuku juga sangat penting. Kalau ada alami masalah kuku ni bermakna anak kekurangan vitamin A,C dan vitamin E. Vitamin ni ada dalam ikan,kuning telur,sayur-sayuran dan buah-buahan.

5. Bibir yang kemerahan,segar dan wajah ceria.

Kesihatan baik anak-anak boleh dilihat pada raut wajahnya. Jika ia mendapat nutrisi yang secukupnya ia agak kurang nak marah walaupun ada juga mengamuk kadang-kadang tu perkara normal la budak-budak. Anak yang bibirnya pecah bermakna kekurangan vitamin E dan zinc.

6. Gigi bersih dan kuat,gusi merah

Gusi sihat adalah berwarna kemerahan bukan berwarna putih. Berikan zat cukup untuk kesihatan gusi mereka contoh asid folik,riboflavin dan vitamin B12.

7. Makan berselera

Anak yang kurang selera makan akan memberi kesan dengan berat badannya yang tak naik atau susah nak naik. Ini disebabkan ia kurang makan. Kurang selera makan menyebabkan mudah jatuh sakit dan emosi juga akan terganggu. Anak-anak mestilah cukup mineral,zinc,kalsium dan lain-lain. Lebih-lebih lagi anak yang tak suka makan sayur-sayuran dan buah-buahan. Ini mesti dititikberatkan sebab ia sangat penting.

8. Aktif selaras dengan umurnya

Kalau korang perasan masa checkup anak setiap bulan dekat klinik kesihatan,nurse mesti tanya "anak dan pandai buat apa"?. Ini kerana jika anak mendapat gizi yang secukupnya,anak akan aktif selaras dengan umurnya. Contoh umur 1tahun sudah boleh berjalan.

9. Penuh bertenaga.

Bila anak cukup gizi badan akan sihat dan tenaga juga cukup tinggi untuk melakukan aktiviti harian. No wonder anak-anak begitu bertenaga sedangkan kita dan penat melayan die..hehehehe. Pemberian omeg-3 juga penting untuk tenaga anak-anak.

10. Tidur nyenyak

Tidur yang nyenyak dan secukupnya juga sangat bagus untuk anak-anak. Ini menunjukkan mereka mendapat nutrisi yang secukupnya.

Semoga apa yang Ida kongsikan ni boleh memberi manfaat bersama. Ida juga seperti ibu-ibu lain sentiasa pentingkan kesihatan anak-anak. Even Asyraf sendiri ada masalah bibir kering.Alhamdullilah dah kurang sejak berikan Mealshakes kat die. Mak mertua kata maybe faktor keturunan sebab Ida sendiri memang ada masalah bibir kering.





Hope kita akan jadi akan lebih titikberatkan kesihatan anak-anak. Biarlah melabur sedikit wang untuk perkembangan tumbesarannya. Takkan kita sanggup tengok anak kerap sangat jatuh sakit dan kurang aktif kan?

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Saturday, November 22, 2014

ANAK BATUK TAK BERHENTI,HATI IBU RISAU GUNDAH GULANA

Assalammualaikum..

Hati ibu mana tak risau bila anak pada mualanya bermian dengan riang tiba-tiba jatuh sakit, anak batuk tak berhenti. Batuk berlarutan sehingga malam. Mungkin pada mualanya akan bagi ubat batuk tapi batuk masih tak berhenti.

Jangan abaikan bila anak batuk tak berhenti ni. Mungkin akan alami sakit lain seperti asma/lelah. Hati ibu mula jadi gundah gulana 


Pakar Dada Kanak-Kanak, Hospital Selayang, Dr. Norrashidah Abd. Wahab berkata, kanak-kanak batuk disebabkan oleh pelbagai keadaan. Demam selesema adalah punca utama batuk berlaku di kalangan kanak-kanak.

Sebab-sebab lain ialah jangkitan pada bahagian pernafasan atas atau kerongkong, alahan, asma, batuk kokol, jangkitan sinus dan juga batuk kering,'' katanya. Batuk adalah satu refleksi sihat yang membantu mengeluarkan lendiran dari saluran pernafasan.





Ia dapat menghindarkan jangkitan kuman kepada tekak dan paru-paru. Pada masa yang sama, batuk juga merupakan refleksi pertahanan tubuh manusia apabila berlaku ketidakseimbangan sistem badan.

BAGAIMANA SHAKLEE MEMBANTU MASALAH ANAK BATUK TAK BERHENTI?


1. Omega Guard

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee Omega Guard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan Omega Guard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

Kesan dari pengambilan yang konsisten

• Membantu menambah selera makan anak anda
• Melawaskan sembelit
• Meningkatkan sistem imun tubuh bagi melawan penyakit
• Lebih fokus dalam pembelajaran dan arahan
• Emosi stabil
• Tingkah laku lebih terkawal
• Omega Guard membantu meningkatkan IQ anak anda kerana ia mengandungi DHA & EPA.
• Jantung, mata, tulang, otot dan pembesaran yang sihat.

2. Chewable vitamin C

• sering selesema
• daya ketahanan badan yang rendah
• sering jatuh sakit

Senang dikunyah oleh kanak-kanak yang sukar menelan pil. Hanya perlu hisap kunyah atau kemam sahaja dalam mulut. Juga boleh di ambil oleh orang dewasa.

Chewable vitamin c telah mengalami revolusi formula baru yang ditingkatkan dengan tambahan boiflovanoid complex dan merupakan vitamin c paling lengkap di pasaran.

• membantu meningkatkan antibodi tubuh
• Mempercepatkan penyembuhan luka dan demam
• menguatkan struktur gusi dan gigi
• membentuk sel-sel darah yang baru
• membantu proses penghadaman dan proses penyerapan zat besi




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Monday, February 24, 2014

VITAMIN UNTUK ANAK

Chewable Vita C Shaklee: Kepentingan Vitamin

Kebaikan vitamin C dalam Chewable Vita C Shaklee

Chewable Vita C Shaklee telah mengalami revolusi baru apabila formulasinya ditingkatkan dengan tambahan Bioflavanoid Complex. Kini ia menjadi supplement vitamin C paling lengkap di pasaran. Ia sekarang menggunakan nama baru iaitu Chewable Vita C Plus.

Menariknya Chewable Vita C ini bukan sahaja boleh dinikmati oleh kanak-kanak berusia 4 tahun ke atas tetapi turut boleh dinikmati oleh orang dewasa yang tidak suka vitamin berbentuk pil yang perlu ditelan dengan air. Mudah sahaja untuk makan Chewable Vita C ni. Hanya perlu hisap atau kemam sahaja di dalam mulut

Secara asasnya kebaikan Chewable Vita C ini sama dengan Sustained Released Vita C.  ( klik di sini )


Apa kebaikannya? Jom kita baca!
  • Memelihara kandungan antioksidan semulajadi dalam tubuh
  • Antioksidan penting dalam melindungi sel kulit daripada rosak dan melambatkan penuaan
  • Chewable Vitamin C Shaklee menguatkan tulang, gigi dan gusi yang sihat
  • Meningkatkan sistem imun tubuh
  • Sangat sesuai untuk orang sukar atau tidak suka makan pil atau tablet
  • Rasa oren semulajadinya sangat selamat untuk kanak-kanak dan orang dewasa
  • Tidak mengandungi sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan
  • Tabletnya lebih kecil dari SR Vitamin C Shaklee jadi mudah untuk makan atau telan
  • 1 biji Chewable Vita C Shaklee bersamaan 1/2 biji oren iaitu bersamaan 100mg
  • Manfaat Vitamin C Sangat bagus untuk menjaga kecantikan kulit dan awet muda 
Keistimewaan Chewable Vita C
  • Rasa Chewabe Vita C tak pahit dan masam macam SR Vitamin C shaklee
  • Boleh buka sebotol demi sebotol untuk menjaga kesegaran vitamin
  • Boleh makan ikut pilihan masa sendiri 
  • Boleh kongsi dengan anak-anak berusia empat tahun dan ke atas juga
Keperluan Vitamin C dalam badan :
  • Membantu meningkatkan antibodi dalam tubuh supaya sistem imun tubuh lebih tinggi
  • Mempercepatkan proses penyembuhan luka dan demam
  • Menguatkan struktur gigi dan gusi
  • Membina kolagen (sebagai bahan pengikat/pelekat) dalam membinan dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan
  • Pengambilan vitamin C yang mencukupi dalam diet seharian dapat mengurangkan risiko tekanan darah tinggi
  • Membantu proses penghadaman & penyerapan zat besi
  • Membentuk Sel-sel darah yang baru (setiap 3 bulan darah dalam badan akan bertukar)
  • Membantu memulihkan selesema, resdung dan bersin waktu pagi.
  • Membantu dalam proses pemulihan kudis
  • Pengambilan vitamin C sebanyak 1000-5000mg sehari dapat mengurangkan risiko /melawan penyakit barah seperti kanser oral cavity, kanser kerongkong, kanser saluran penghadaman, kanser serviks, kanser usus besar (rektum), kanser payudara dan kanser paru-paru
  • Bertindak sebagai "Protector Gate" - setiap masa mesti berada dalam badan kerana sifat vitamin C adalah larut air.
Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Google+ Followers