Pages

Wednesday, December 6, 2017

4 CARA PEKATKAN SUSU BADAN AGAR BAYI KENYANG LEBIH LAMA DAN TAK MERAGAM

Assalammualaikum...

Ramai ibu-ibu menyusu ni alami masalah yang sama iaitu masalah susu cair. Sebenarnya ibu-ibu bukan sahaja hendak banyakkan susu badan tapi nak memekatkan sekali susu badan. Ini kerana susu yang lebih pekat membantu anak kenyang dengan lebih lama dan tak akan meragam atau menangis mintak susu berulang kali. 



Tapi ibu-ibu janganlah stress kalau susu cair itu bukan petanda yang buruk. Tak kira susu cair atau pekat, ia tetap memberi khasiat yang secukupnya kepada bayi korang.

Mungkin ibu-ibu dah tahu, komponen susu ibu ni ada 2 jenis iairu foremilk dan hindmilk. Kedua-duanya bagus dan diperlukan oleh bayi.


Foremilk ni susu awal yang keluar ketika susukan bayi atau mengepam. Foremilk ni cair dan mengandungi tinggi kandungan air, vitamin larut air, karbohidrat dan protein. Ia membantu menghilangkan rasa dahaga bayi.

Hindmilk ialah susu yang akan keluar selepas foremilk. Jadi ia lebih pekat dari foremilk. Ia mempunyai kalori yang tinggi dan membantu untuk mengenyangkan bayi.

Sebab itu la kalau ibu-ibu menyusu ni, susukan bayi akan lebih lama supaya mereka mendapat khasiat kedua-duanya. Kalau pengalaman Ida dulu, nak bagi anak betul-betul kenyang, menyusukan sampai 1 jam. Itu ada kes ibu menyusu ni akan tertidur bersama-sama anak.hehehe


Jadi di sini Ida nak kongsikan cara pekatkan susu badan agar bayi kenyang lebih lama dan tidak meragam lagi.

4 CARA PEKATKAN SUSU BADAN

1. Pemakanan



Pemakanan adalah salah satu faktor utama supaya susu yang kita hasilkan lebih berkualiti. Sebab itu la ibu-ibu menyusukan anak ni tak boleh pakai sebarangan sebab ia akan memberi kesan kepada penghasilan susu


2. Kosongkan payudara


Ini sebenarnya untuk membantu penghasilan semula susu baru. Sebab apa? Susu hindmilk akan keluar pada saat akhir jadi jika susu foremilk tidak dikeluarkan sepenuhnya penghasilan susu semula akan menjadi lambat dan tidak boleh hasilkan susu yang baru. 

3. Jangan stress



Tahu tak perasaan kita boleh mempengaruhi penghasilan susu. Bila kita gembira, susu akan jadi lebih banyak tapi bila kita stress atau sedih, susu akan kurang. Sebab masa kita gembira akan keluar satu hormon oksitosin yang akan membantu mengeluarkan hormon prolakti untuk hasilkan susu. Jadi ibu-ibu menyusu ni kena stay happy, tak moh stress-stress okay.

4. Pengambilan supplement


Supplement ESP shaklee boleh membantu merangsang penghasilan susu serta membantu memekatkan susu. Ini kerana ESP merupakan sumber protein yang amat diperlukan dalam penghasilan dan memekatkan susu badan.

Testimoni 1: Setelah consume ESP perasan perubahan yang besar. Anak menyusu sekejap je tidur dah lena. Malam pun tak kerap bangun macam dulu. Paling best, anak nampak semakin berisi dan tak meragam.



Testimoni 2: Kalau tak minum ESP mesti susu akan cair. ESP memang sangat membantu pekatkan susu sampai akan anak pun tidur lena. Mak pun boleh berehat dengan lebih selesa.




Testimoni 3: Puan Ayu amalkan ESP sejak mengandung lagi. Kini anak dah 5 bulan, susu masih meriah. Stok susu pun dah hampir penuh freezer.



Testimoni 4: Tak boleh nak miss minum ESP. Anak kenyang dan tidur pun lebih lama.




Klik di sini untuk order segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp : www.wasap.my/0174636210
Email : chintashoope@gmail.com 
No Id: 1074293 

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


8:50:00 PM / by / 2 Comments

2 comments:

  1. hii jmput join n meriahkan segmen GA kt sini

    http://www.raydahalhabsyi.com/2017/11/comeback-giveaway-by-raydah-alhabsyi.html

    ReplyDelete