Pages

5 TIPS ATASI ANAK SEMBELIT TANPA PERLU MASUKKAN UBAT

by - 5:52:00 PM

Assalammualaikum..

Bukan sahaja orang dewasa tetapi kanak-kanak juga boleh alami masalah sembelit. Sehinggakan ada anak-anak yang alami masalah sembelit yang teruk akan meneran sehingga merah muka dan menangis. 
Sembelit berlaku apabila najis terkumpul lama di dalam usus besar dan menyebabkan usus besar menyerap terlampau banyak air. Ia menyebabkan najis menjadi keras dan kering untuk dibuang.



Sembelit jarang berlaku pada anak-anak yang masih menyusu kerana zat yang terkandung susu ibu itu sendiri membantu proses pembuangan anak menjadi lancar melainkan anak sudah mula makan. Jadi bagi seorang bayi yang masih disusukan tidak buang air selama beberapa hari itu perkara normal. Selagi diorang masih menyusu dan bermain dengan baik tidak ada masalah.


5 TIPS ATASI ANAK SEMBELIT TANPA PERLU MASUKKAN UBAT

1. Berikan makanan yang tinggi serat



Ajar anak-anak untuk makan pelbagai makanan yang tinggi serat contohnya sayur-sayuran, kismis, kekacang dan sebagainya.

2. Banyakkan minum air masak


Latih anak-anak supaya suka minum air kosong berbanding air manis. Walaupun "manis" itu memang sedap tapi jangan berikan terlalu banyak atau kerap.

3. Tidak menahan


Ingatkan anak-anak supaya segera ke tandas jika hendak membuang. Jangan biarkan mereka menahan sebab anak-anak ni cepat leka dengan apa yang dia buat sehingga lupa untuk membuang hajat.

4. Elakkan makanan ringan



Pengambilan makanan ringan sangat tidak digalakkan untuk tumbesaran anak-anak. Sekali sekala takpe, ini kalau setiap hari bahaya jugak. Makanan ringan akan menyebabkan diorang kurang untuk makan makanan yang sihat

5. Pengambilan supplement

Mealshakes merupakan minuman yang kaya dengan kandungan SERAT di samping mengandungi Vitamin B-12 yang merupakan komponen Vitamin B yang berfungsi untuk melancarkan penghadaman perut.

Testimoni 1: Selepas consume Mealshakes selama seminggu, anak dah tak sembelit lagi. Kalau dulu  setiap kali nak buang air besar akan menangis sambil berlari. Kini tidak lagi


Testimoni 2: Setiap pagi anak akan membuang, takde sembelit lagi selepas pengambilan Mealshakes


Testimoni 3: Dah tukar macam-macam susu, masalah smbelit masih tak selesai. Tapi selepas pengambilan Mealshakes segalanya berubah!



BAGAIMANA MEAL SHAKE MEMBANTU MASALAH SEMBELIT ?

Anak Sembelit Teruk Sampai Kena Seluk Tangan Nak Korek from iReach HD on Vimeo.

Kandungan SERAT di dalam Meal Shakes Shaklee ini adalah jenis yang larut di dalam air dan akan bertindak sebagai 'pencuci' usus dan perut anak kita.

SERAT ini akan mengumpul sisa makanan yang tidak diperlukan oleh tubuh dan juga membuang KOLESTROL berlebihan!

Apabila semua sisa makanan ini telah berkumpul menjadi gumpalan najis,
SERAT akan membantu najis tersebut menyerap air supaya najis lembut (kira tak SEMBELIT).

Di sinilah pentingnya anak kita MINUM BANYAK AIR.

Akhirnya, SERAT di dalam Meal Shakes akan mengaktifkan sistem pembuangan najis anak kita dan membantu tubuh mengeluarkan najis dengan MUDAH.

Klik di sini untuk pembelian segera

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:




(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp : www.wasap.my/0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You May Also Like

0 comments

Sponsor