10 SEBAB KENAPA KITA PERLU LAKUKAN DETOX

Assalammualaikum...

Pernah tak sesiapa alami keadaan macam ni.

" Kenapa aku makan produk "X"ni tak kurus pun? Semua budak ofis aku makan ok je, badan diorang kurus je"


Tahu tak ini tandanya badan korang dah tak dapat serap apa yang dimakan atau tak dapat nutrisi yang ada dalam makanan tersebut. Dan ini sebenarnya tanda korang perlu lakukan DETOX!



Apa itu detox?

Detox merupakan satu proses pembersihan, peneutralan, menyingkirkan, membuang toksin yang ada dalam badan kita. Kalau istilah perubatan ia bermaksud membuang bendasing dalam badan yang boleh menyebabkan ketidakstabilan berlaku pada kita.

Ini sebenarnya sangat membantu supaya badan kita dapat menyerap atau mendapat nutrisi yang sepenuhnya dari pemakanan yang kita ambil mahupun makanan tambahan atau supplement.

10 SEBAB KENAPA PERLU DETOX

1. Buang toksin dalam badan



Setiap hari kita ni terdedah dengan pelbagai benda asing seperti bahan kimia, bahan pengawet dalam makanan kita, pencemaran udara dan air. Toksin ni pula akan tersimpan dalam tisu dan sel dalam badan kita termasuklah otak. Bila terlalu banyak toksin dalam badan ia akan menyebabkan gangguan metabolisma, masalah kulit, terlalu penat, hilang fokus dan banyak lagi. 

2. Mencegah penyakit kronik



Terlalu banyak toksin dalam badan kita boleh menyebabkan kerosakan sel dalam badan dan akan berlaku perubahan semasa proses pebahagian sel. Ketidakseimbangan ini la boleh berlakunya penyakit kronik seperti kanser, masalah otak jantung dan sebagainya. Detox ini akan membantu melancarkan semula sistem badan untuk mengelakkan sebarang jangkitan dan mencegah penyakit..

3. Meningkatkan fungsi sistem imun



Bila terlalu banyak toksin dalam badan, antibodi badan tak dapat dihasilkan dengan baik ini menyebabkan sistem imun kita menjadi lemah. Sebab itu la kita akan berasa sangat letih dan mudah jatuh sakit. 

4. Mendapat berat badan yang ideal



Detox ini membantu mengurangkan toksin dalam sel lemak dan meningkatkan metabolisma tubuh badan. Ini kerana toksin dalam badan sebenarnya akan menyebabkan lemak sukar untuk dibakar dan akan berlaku masalah penambahan berat badan. Malah ia boleh berisiko kepada penyakit lain seperti diabetes dan sebagainya.

5. Melambatkan proses penuaan


Detox boleh jadikan kita awet muda?

Tahu tak detox ni boleh menghalang radikal bebas dan toksin dari merosakkan sel-sel tubuh. Ia juga meningkatkan keupayaan tubuh badan untuk menyerap nutrien, antioksida dan vitamin yang dapat membantu melawan oksidasi pada sel.

6. Meningkatkan kualiti hidup


Bila semakin kita stress, semakin banyak sel dalam badan akan rosak. Kita mula akan alami masalah seperti sakiy sendi sakit kepala, masalah penghadaman dan banyak lagi. Sebab detox ni membantu mengurangkan tekanan pada tubuh badan dan juga kembali menguatkan memori kita.

7. Meningkatkan tenaga



Detox ni akan membantu tingkatkan semula tahap tenaga dalam badan dan meringkan tahap stress tubuh kita. Kita akan berasa lebih semangat secara mental, fizikal dan mampu mengawal emosi dengan baik. Malah boleh mengurangkan masalah mereka yang susah nak tidur malam.

8. Membaiki tahap kualiti kulit


Pemakanan yang baik, persekitaran dan kesihatan yang baik bukan sahaja mencantikkan kulit kita di luar malah bermula dari dalma badan. Detox akan membantu menyihatkan kulit kita dan elakkan berlakunya sebarang masalah kulit seperti jeragat, jerawat dan sebagainya. Malah membantu menguatkan kuku dan rambut kita.

9. Menyihatkan mental dan emosi


Apabila sistem tubuh badan berfungsi dengan baik, keadaan emosi dan mental kita juga akan bertambah baik. Kita akan mudah fokus, bertenaga dan dapat mengurangkan stress. dengan lancar, perubahan emosi dan mental akan bertambah baik.

10. Mengembalikan kesimbangan sistem tubuh


Detox akan membantu stabilkan semula sistem badan kita agar dapat menjalankan fungsi dengan sempurna semula. Ini kerana bila toksin menganggu sistem dalam badan, ia akan menganggu sistem lain seperti sistem pencernaan, saraf, hormon dan lain-lain.

Testiomoni 1: Selepas 4 hari berdetox, bacaan darah saya menjadi normal. Badan semakin ringan dan cergas.



Testimoni 2: Sistem pencernaan semakin lancar selepas melakukan detox


Testimoni 3: Kulit menjadi lebih bersih, tona sekata dan kurang berminyak selepas melakukan detox. 



Testimoni 4: Tiada lagi masalah resdung selepas melakukan detox



Klik di sini untuk pembelian dengan segera


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS