Pages

Saturday, November 18, 2017

10 CARA SELESAIKAN MASALAH JERAWAT TERUK DENGAN BERKESAN DAN SELAMAT

Assalammualaikum...

Argh stressnya bila muka timbul masalah jerawat ni pada muka. Untung bagi mereka yang memang takde masalah jerawat ni, jerawat susah nak naik kat muka. Tapi tak semua yang bernasib baik mempunyai kulit yang cantik dan bersih.




Sebenarnya ada banyak jenis jerawat ni sama ada jerawat tu jenis bengkak merah je, jerawat jenis bermata atau bernanah dan jerawat pasir. Tapi hari ni Ida nak ceritakan pasal masalah jerawat teruk. Orang kata memang nampak sangat jelas, memang ada antara mereka memang rasa down habis.




Punca masalah jerawat ni ada banyak contohnya disebabkan hormon tak seimbang, masalah minyak berlebihan pada kulit, badan terlalu banyak toksin, masalah resdung, tekanan, pemakanan yang berminyak, salah menggunakan produk kulit dan sebagainya.

10 CARA SELESAIKAN MASALAH JERAWAT TERUK

1. Buang toksin dalam badan

Sebenarnya cara terbaik ialah penjagaan kulit dari badan iaitu dengan membuang toksin yang ada dalam badan, dalam darah kita. Sebab bila terlalu banyak benda asing dalam badan ni bukan sahaja masalah jerawat tapi boleh menyebabkan masalah lain.

2. Elakkan penggunakan produk yang berminyak atau sebarangan

Sebelum beli apa-apa produk korang mesti kenali dulu jenis kulit korang macam mana sama ada berminyak, kering atau kombinasi dan sensitif. Bagi mereka yang alami masalah jerawat teruk ni, lebih kepada berminyak. Jadi pilih produk yang sesuai untuk kulit berminyak dan mestilah bebas paraben atau SLS (sodium lauryl sulfate) atau bahan kimia berbahaya yang lain.

3. Pemakanan yang sihat

Pastikan korang amalkan pemakanan yang sihat dan seimbang supaya segala nutrisi dalam makanan akan serap masuk dalam kulit. Elakkan makanan yang berminyak atau tak sihat.

4. Elakkan makanan laut

Mungkin juga masalah jerawat korang disebabkan masalah resdung. Jadi cuba elakkan daripada makan makanan laut, kalau betul nak makan cukup la makan sedikit sahaja.

5. Makan buah-buahan yang kaya vitamin C

Ini kerana vitamin C merupakan antioksida yang sangat membantu untuk masalah kulit dan bagus untuk kesihatan.

6. Kawal stress

Stress akan menyebabkan jerawat akan mula naik lebih banyak. Jadi cuba la untuk kawal stress korang dengan tarik nafas selama beberapa minit atau mungkin boleh cuba hirup udara segar di luar.

7. Seimbangkan hormon

Pastikan hormon korang seimbang. Hormon yang seimbang membantu korang dari terlalu stress dan haid juga menjadi lebih teratur.

8. Elakkan memicit jerawat

Memicit jerawat boleh menyebabkan jerawat merebak ke tempat lain. Ini boleh meningkatkan risiko radang kulit.

9. Banyakkan minum air

Pengambilan air yang mencukupi membantu elakkan badan kurang air. Bila air kurang dalam badan, kulit mudah menjadi kering.

10. Pengambilan supplement

Supplement sebenarnya membantu merawat masalah kulit dari dalam badan supaya mendapat nutrisi yang secukupnya.

Testimoni 1:


Testimoni 2: 




Testimoni 3: 



Bagaimana set ni membantu?

1. Sustained Release Vitamin C 




Membantu membekalkan vitamin C yang menggalakkan fungsi imun dan mengurangkan keradangan. Vitamin C sangat diperlukan untuk perbaiki kolagen untuk tisu kulit. Juga bagus bagi mereka yang ada masalah resdung.
2. Vitamin E Complex



Ia berfungsi sebagai antioksidan yang meningkatkan pemulihan dan pembaikan tisu. Ia juga bantu memudarkan parut jerawat.

3. ESP shaklee





Susu soya ESP ni membantu membekalkan protein yang merupakan makanan kepada sel. Ia membantu perbaiki sel-sel kulit yang rosak dan menggantikannya dengan sel baru yang sihat. Ia juga bantu memudarkan parut jerawat.

3. GLA Complex





Ini berfungsi untuk memperbaiki masalah hormon yang menjadi punca utama kepada masalah jerawat. Juga membantu masalah haid tidak teratur.

4. Garlic Complex




Ia berfungsi sebagai antibiotik semulajadi yang memusnahkan bakteria dan meningkatkan fungsi imun.

5. Alfalfa Complex




Alfalfa mengandungi klorofil yang membantu dalam pencucian darah dan mencegah jangkitan. Dalam masa yang sama ia membantu membuang toksin dalam badan dan kurangkan masalah resdung dan jerawat.

Ini beberapa cadangkan untuk mereka yang nak selesaikan masalah jerawat teruk dengan cara berkesan dan selamat. Nak tahu lebih lanjut atau nak sesuai dengan bajet korang boleh terus klik no whatsapp di bawah okay!

Klik di sini untuk pembelian segera








Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp : www.wasap.my/0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


6:30:00 PM / by / 2 Comments

2 comments: