6:04:00 PM

5 CARA NAK KURANGKAN SUNTIKAN INSULIN BAGI PESAKIT KENCING MANIS

by , in
Assalammualaikum...

Kencing manis merupakan di antara 10 penyakit pembunuh utama di Malaysia. Statistik yang terbaru menunjukkan 17 peratus daripada penduduk di Malaysia yang positif menghidapi Diabetes Mellitus atau kencing manis. Peningkatan kadar pesakit kencing manis semakin tinggi setiap tahun dan separuh darinya terpaksa mengambil suntikan insulin hampir setiap hari.


Sebenarnya ramai pesakit diabetes ni cuba elakkan dari kena suntikan insulin dengan pengambilan ubat yang doktor berikan. Ada antara mereka yang berjaya mengawal gula dalam darah dan ada juga yang tidak berjaya. 


Selain daripada pengambilan insulin dan ubat-ubatan dari doktor, ada juga cara lain yang boleh dilakukan untuk mengurangkan kadar gula dalam darah dan dalam masa yang sama untuk mengurangkan bilangan suntikan insulin yang diperlukan bagi pesakit kencing manis ni.

Image result for insulin

5 CARA KURANGKAN SUNTIKAN INSULIN 

1. Pemakanan

Image result for low glycemic index foods

Penjagaan pemakanan sangat penting bagi mereka yang menghidapi penyakit kencing manis ni tak kira mereka yang meneriman suntikan insulin atau tidak. Pemakanan mestikan rendah kalori atau rendah glisemik indeks (GI).

2. Jangan skip waktu makan

Image result for food time

Pesakit kencing manis tak boleh amalkan sikap skip waktu makan ni ye. Sebab apabila perut kita dalam keadaan lapar atau kosong, kadar gula dalam darah kita akan menjadi lebih tinggi. Jadi kita kena pastikan ia seimbang.

3. Jangan minum minuman manis

Image result for no sugar

Minuman manis ni memang ramai orang tak boleh elakkan, Kadang tu curi-curi minum kat dapur. Kalau dah tahap kena cucuk insulin, sila berjaga-jaga ye.

4. Kurangkan pengambilan lemak

Image result for grill food

Lemak yang baik ialah lemak poli tak tepu seperti minyak zaitun. Maksudnya nak memasak gunakan minyak ni. Nak lebih baik makanan korang hanya kukus atau grill sahaja, jangan yang bergoreng.

5.Pengambilan supplement

Ini merupakan ikhtiar terakhir yang korang boleh cuba untuk kurangkan gula dalam darah dan elakkan suntikan insulin yang berterusan. Tapi ingat, ubat dari doktor masih kena makan ye, jangan nak pandai-pandai berhenti kalau bukan atas nasihat doktor. Supplement ni makanan tambahan bukannya ubat.

Kisah suntikan insulin 20 turun kepada 6


Dulu mak kena 20 suntikan insulin sehingga mak mintak dah taknak kena cucuk lagi tapi doktor tak benarkan sebab paras gula dalam darah maish tidak turun walaupun dah makan ubat.

Sejak pengambilan Vivix, alhamdulillah sekarang hanya perlukan 6 suntikan insulin sahaja. 

Bagaimana Vivix ni membantu?

Resveratrol dalam Vivix membantu menghalang badan menjadi tidak sensitif kepada insulin iaitu hormon yang mengawal paras glukos dalam darah. 

Secara ringkasnya resveratrol mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula darah.

Jangan lepaskan peluang dengan pembelian Twin Pack Vivix Shaklee.




Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
7:14:00 PM

KENAPA TAPAK KAKI PANAS?INI MUNGKIN PETANDA ANDA HIDAPI PENYAKIT DIABETES

by , in
Assalammualaikum...

Tapak kaki panas ni ialah suatu keadaan apabila korang terasa amat sakit di bahagian tapak kaki seakan kena cucuk. Keadaan ini boleh berlaku tiba-tiba terutamanya di waktu malam atau ketika korang nak bangun tidur. Ini menyebabkan korang terpaksa berhenti seketika sebelum bergerak semula.



Tahu tak tapak kaki terasa panas ni salah satu tanda korang menghidapi penyakit yang serius seperti kencing manis atau diabetes.

Ia boleh dikaitkan dengan saraf di mana tapak kaki panas ni menandakan salur darah di dalam badan mengalami kerosakan sehingga ke pengaliran darah di hujung saraf dan akan mengakibatan penebalan di bahagian tapak kaki. Ia berlaku dari hujung jari sehingga ke tumit seakan-akan dicucuk.

Image result for tapak kaki panas

Cara nak hilangkan masalah tapak kaki panas

1. Rendamkan kaki ke dalam air garam sebelum tidur

2. Mengurangkan aktiviti atau kerja yang berkait dengan kaki seperti kerja dalam keadaan berdiri bagi mereka yang kerja kilang.

3. Jaga berat badan supaya tidak berlebihan

4. Pengambilan supplement

Salah satu cara untuk hilangkan masalah tapak kaki panas ni ialah dengan pengambilan antioksidan yang tinggi seperti Vivix shaklee.

Testimoni 1: Bacaan gula dalam darah ayah memang dah lama tinggi sehinggakan ayah terpaksa duduk di rumah dan selalu sakit-sakit. Selepas ikhtiar dengan Vivix ayah dah boleh berjalan-jalan semula.



Testimoni 2: Paras gula dalam darah ayah naik sampai kena warded. Sekarang dah berhenti cucuk insulin sejak pengambilan Vivix




Testimoni 3: Sebelum ni nak berjalan ayah terpaksa bertongkat. Cuba ikhtiar dengam berikan Vivix setiap hari alhamdulillah, sekarang dah boleh berjalan tanpa tongkat.




Jangan lepaskan peluang dengan pembelian Twin Pack Vivix Shaklee.


Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
10:41:00 AM

"Tak Nak Sunyi Sepi Lagi GiveAway by ASTraveler"

by , in
Assalammualaikum...



klik pada banner untuk join

Hadiah-hadiah nya!

3x Pemenang, Topup RM10 setiap sorang
2x Pemenang, Topup RM5 setiap sorang
2x Pemenang, sebuah buku terpilih setiap sorang
2x Pemenang, **Tunggu 2 tambahan lagi hadiah!

Tarikh tutup: 20 November 2017
5:57:00 PM

4 SAIZ RAHIM IBU-IBU SEMASA KEHAMILAN

by , in
Assalammualaikum...

Petang santai-santai ni saja Ida nak kongsikan bab saiz rahim ibu-ibu semasa hamil. Bila teringatkan keadaan ketika hamil memang best kan. Rasa pergerakan bayi,dah macam berombak perut kita tu. Tak sangka ada nyawa manusia dalam perut kita yang akan dilahirkan tak lama lagi. Rasa sayu je hati. 



Walaupun ada ibu-ibu yang alami alahan, cramp kaki setiap malam, nak bangun duduk solat pun susah tapi kita ni tak pernah nak merungut. Malah sanggup lahirkan lagi anak banyak kali. Sebab itu la si suami-suami sila hargai pergorbanan isteri korang. Fahami kesakitan diorang alami sepanjang kehamiln, sepanjang masa nak bersalin. 

Kalau tengok citer Korea ada suit untuk si ayah rasai bagaimana konstrasi si isteri masa nak bersalin, memang diorang tak boleh tahan. Kalau la ada suit tu kat Malaysia ni, nak juga bagi ke si suami rasai sekali.( eh ke ada di hospital private kat Malaysia ni, walluahlam)

Related image

Jadi ibu-ibu hamil akan mengalami 3 peringkat trimester dan yang terakhir selepas bersalin. Ini yang Ida dapat dari group ibu-ibu.

4 SAIZ RAHIM SEMASA HAMIL

1. Trimester Pertama

Sekitar 12 minggu kehamilan, saiz rahim adalah seperti limau gedang. Jika ibu-ibu hamil anak kembar dua atau lebih, rahim akan berkembang dan meregang lebih awal. Korang dapat merasai rahim dengan memegang perut.

2. Trimester Kedua

Semasa trimester kedua, rahim akan berkembang sehingga saiz betik. Ia tidak lagi sesuai dalam pelvis korang. Ia akan terletak di pertengahan antara pusat dan dada. Apabila rahim membesar, ia menolak organ daripada tempat asal mereka. Ini mungkin akan menyebabkan sakit­-sakit badan. Tekanan dari rahim boleh menyebabkan pusat terkeluar, tetapi akan kembali normal selepas bersalin

3. Trimester Ketiga

Semasa trimester ketiga rahim akan berhenti berkembang dan menjadi saiz buah tembikai. Rahim mengembang dari kawasan pubik ke bahagian bawah tulang rusuk apabila ibu-ibu mencapai tempoh penuh kehamilan

4. Saiz rahim selepas bersalin

Selepas bersalin, rahim akan secara beransur ­ansur kembali ke saiz dan kedudukannya sebelum hamil. Ia biasanya mengambil masa lebih kurang 6 minggu untuk proses ini lengkap .

Subhanallah! Hebatkan kita sebagai wanita. 

Tahniah pada semua ibu-ibu yang telah banyak berkorban.
6:07:00 PM

7 CARA MENJAGA BUAH PINGGANG SUPAYA SIHAT

by , in
Assalammualaikum...

Buah pinggang yang sihat menandakan kita menjaga makanan dengan baik dan jalani kehidupan yang sihat. Setuju? Ini kerana apa yang kita makan, masuk ke dalam badan dan akan menjalani proses penapisan di dalam buah pinggang sebelum dikeluarkan ke dalam proses pembuangan. Sebab itu la pemakanan yang sihat sangat dititikberatkan bagi mendapat tubuh badan yang sihat.



Bila badan sihat, kita boleh melakukan banyak aktiviti kegemaran kita. Mungkin ada yang suka berkebun,melancong, mendaki dan lebih penting kita boleh jalani ibadah kita dengan sempurna. Malah ahli keluarga pun tak risau melihat keadan kita yang nampak sentiasa sihat dan bertenaga.

Image result for berkebun

Jadi Ida nak kongsikan 7 cara menjaga buah pinggang supaya sihat kepada korang supaya boleh jaga dengan lebih baik. 

1. Amalkan pemakanan yang sihat


Image result for piramid makanan


Ini yang paling penting sekali. Pastikan kita makan makanan yang penuh zat dan nutrisi. Buah-buahan, sayur-sayuran semua tu mesti ada dalam diet pemakanan kita seharian. Kalau korang tengok pada piramid makanan, ada peringkat-peringkat mana korang mesti makan lebih, sederhana dan sedikit. 

2. Kurangkan pengambilan protein berlebihan

Related image

Makanan yang tinggi protein ialah daging, telur, susu, keju dan kacang. Contoh hadkan pengambilan daging yang berlebihan. Daging akan menghasilkan asid urik selepas ia diproses oleh badan. Asid urik ni la akan menyebabkan masalah batu karang dan penyakit gout. 

3. Kurangkan pengambilan kafein

Related image

Ini khas untuk peminum tegar kafein, yang tak boleh miss minum walaupun sehari. Kafein ini bertindak sebagai deuritik yang akan menyebabkan badan kehilangan cecair berlebihan. Bila badan terhidrat, buah pinggang terpaksa bekerja keras untuk mengepam cecair dan toksin yang akan mengakibatkan tekanan yang berlebihan.

4. Minum air yang mencukupi

Image result for water

Ini memang tak boleh miss minum setiap hari sebaiknya. Setiap hari..setiap masa kita akan makan, sebab itu la penting minum air masak dengan banyak. Bukan air manis ye. Air membantu buah pinggang untuk mengepam keluar toksin dan menghalang kejadian batu karang dan jangkitan.

5. Kurangkan/elakkan merokok


Image result for smoking


Merokok ni dah jadi macam trend atau tabiat masyarakat sekarang. Konon nak hilangkan stress, baru macho la apa la. Bukan lelaki sahaja, malah perempuan pun ada juga yang merokok. Merokok bukan sahaja boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang, malah mendatangkan risiko yang lain seperti serangan jantung, paru-paru rosak dan sebagainya.

6. Kurangkan pengambilan gula dan garam

Image result for salt and sugar

Ini kerana jika ia berlebihan boleh menyebabkan masalah seperti penyakit kencing manis dan tekanan daran tinggi. Ini merupakan punca utama berlakunya masalah kerosakan buah pinggang. 

7. Jalani gaya hidup yang sihat

Related image

Rajinkan diri untuk bersenam walaupun sehari sekali. Bukan sekadar duduk depan komputer buat kerja. Badan juga perlu bergerak dan berpeluh supaya pergerakan badan dan aliran darah dalam badan menjadi lebih lancar.

Kisah si ayah dan anak


Terkejut si anak bila diberitahu oleh ayahnya di kampung yang doktor suspek buah pinggang ayah rosak dan perlu jalani dialisis. Dulu memang ayah selalu mengadu sering rasa letih dan rasa sakit dibahagian bawah abdomen.

Anak mana tak risau sebab duduk berjauhan dengan keluarga jadi tak dapat pantau kesihatan ayah dengan baik. Jadi si anak ikhtiar dengan berikan Vivix kepada ayahnya.

Alhamdulillah sekarang ayah rasa lebih bertenaga dan kurang rasa sakit-sakit badan. Malah boleh teruskan solat berjemaah di surau. 

Jangan lepaskan peluang dengan pembelian Twin Pack Vivix Shaklee.



Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
4:26:00 PM

1ST ANALIFESTYLES GIVEAWAY

by , in
Assalammualaikum...


klik pada banner untuk join
5:52:00 PM

10 TANDA-TANDA BUAH PINGGANG SUDAH ROSAK YANG PERLU KITA TAHU

by , in
Assalamualaikum...

Ramai orang fikir mereka sudah menjaga kesihatan dengan baik. Makan ikut suka hati je, malas nak bersenam dan sebagainya. Selagi tak jatuh sakit tak perlu buat pemeriksaan. Sikap ini la yang selalunya akan menyebabkan seseorang itu mula akan menyesal apabila tiba-tiba ia jatuh sakit dan akhirnya disahkan sudah pada tahap kronik


" Aku sihat je, mana pernah sakit pun. Kalau sakit pergi jelah jumpa doktor amik ubat"
" Malas la nak jumpa doktor makan panadol je"

Semua orang mempunyai buah pinggang yang berbentuk seperti kacang merah di dalam badan. Walaupun ada sesetengah orang yang hanya hidup dengan sebelah buah pinggang sahaja, ia tetap penting. Ini kerana fungsi buah pinggang ialah sebagai penapis untuk membersihkan darah, memelihara keseimbangan garam dan mineral dalam tubuh dan mengawal tekanan darah.

Image result for buah pinggang

Apabila buah pinggang dah mula rosak, lebihan cecair dan sisa buangan tubuh tidak akan dapat dikumuh keluar dengan sempurna melalui air kencing. Bila perlbagai gangguan yang berlaku pada tubuh, makan akan mula berlaku pelbagai penyakit. Punca utama masalah buah pinggang rosak ialah kencing manis. 



Sebenarnya apa pun yang kita makan, masuk dalam mulut ni jika tidak terkawal atau berlebihan ia akan menyebabkan buah pinggang kita ni tidak dapat seimbangkan dan keluarkan ia dari badan. Sebab itu la sangat penting untuk jaga pemakanan kita dan jalani gaya hidup yang sihat.

10 TANDA-TANDA BUAH PINGGANG SUDAH ROSAK

1. Susah nak tidur

Related image

Mungkin korang fikir susah nak tidur sebab terlalu memikirkan banyak perkara tapi ni sebenarnya salah satu tanda buah pinggang rosak. 

Bila buah pinggang tidak melakukan proses penapisan dengan baik, toksin yang sepatutnya dikeluarkan melalui air kencing akan kekal di dalam darah. Toksin ini akan menjadi penyebab korang sukar untuk tidur atau orang panggil "Sleep apnea". 

2. Kerap berasa letih, lemah badan

Related image

Bagi mereka yang mempunyai buah pinggang yang sihat akan mengeluarkan sejenis hormon yang dikenali sebagai erythropoietin atau EPO. Hormon ini memberi signal supaya tubuh menghasilkan lebih sel darah merah untuk mengangkut oksigen. Apabila fungsi buah pinggang semakin merosot dan kekurangan fungsi hormon EPO, pengeluaran sel darah merah juga turut berkurangan. Kekurangan sel darah merah ini dipanggil sebagai anemia.

Bila kekurangan darah dalam badan itu akan menyebabkan kita akan berasa letih lemah badan dan mungkin akan menyebabkan korang kerap pengsan.

3. Sukar bernafas

Related image

Bila buah pinggang tidak dapat membantu penghasilan sel darah merah ia akan menyebabkan badan kekurangan oksigen, cepat berasa letih. Mereka yang ada masalah buah pinggang rosak ni kemudiannya akan berasa sukar nak bernafas

4. Kerap kencing

Ini juga salah satu ada kencing manis dan masalah buah pinggang. Tapi kalau korang minum air yang banyak memang akan kerap ke tandas ye. Ini sebaliknya, bagi mereka yang kurang minum air tapi kencing dengan kerap. Selalunya akan kerap kencing di waktu malam. Ini kerana kerosakan buah pinggang yang tidak dapat menyingkirkan bahan buangan dan toksin ketika aktif di waktu siang menyebabkan korang akan kerap kencing di malam hari.

5. Kulit berasa kering dan gatal-gatal

Related image

Salah satu fungsi utama buah pinggang ialah mengawal keseimbangan mineral dalam badan yang melibatkan proses keseimbangan paras kalsium dan fosforus di dalam darah.

Kekurangan kalsium dalam darah menyebabkan kelenjar paratiroid yang terletak dileher untuk merembeskan hormon paratiroid. Bila hormon paratoid ni tiinggi yang akan menyebabkan kulit berasa kering dan gatal-gatal.

6. Air kencing berbuih


Image result for air kencing berbuih

Kencing berbuih berlaku apabila sistem penapis buah pinggang bocor atau telah rosak atau lebih dikenali sebagai " nephrotic syndrome". Buih-buih menandakan ada kehadiran protein yang "bocor" ke dalam air kencing korang.

7. Air kencing berdarah

Buah pinggang yang sihat akan menapis darah untuk mendapatkan nutrien serta mineral dan juga mengekalkan sel darah merah dalam badan. Tetapi apabila berlaku kerosakan buah pinggang atau kebocoran,  darah akan terkeluar bersama-sama dengan air kencing.

8. Hilang selera makan


Image result for hilang selera makan

Kalau buah pinggang telah rosak, akan berlaku keadaan mulut korang seakan-akan menelan logam. Mulut seperti hilang deria rasa dan akan menyebabkan hilang selera makan.

9. Bengkak pada mata atau kaki

Ini berlaku kerana buah pinggang yang tidak dapat menyingkirkan lebihan cecair dan garam sodium yang terdapat dalam darah sepenuhnya.

10. Kekejangan otot dan sakit badan


Image result for kejang otot

Buah pinggang yang rosak boleh menyebabkan ketidakseimbangan elektrolit dalam badan. Ini termasuklah tahap kalsium yang rendah dan fosforus yang tidak dikawal dengan baik. Sebab itu la ia akan menyebabkan otot menjadi kejang.

Tips untuk elak berlaku masalah buah pinggang

1. Amalkan pemakanan yang sihat
2. Minum air sekurang-kurangnya 3liter sehari
3. Berhenti merokok
4. Bersenam
5. Kurangkan berat badan bagi mereka yang alami masalah berat badan berlebihan
6. Elakkan ubat-ubat tanpa nasihat doktor

SEMOGA INI MEMBERI MANFAAT!



Jangan lepaskan peluang dengan pembelian Twin Pack Vivix Shaklee.



Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


6:38:00 PM

6 KEBAIKAN BISNES ONLINE SHAKLEE KEPADA SURIRUMAH DAN PELAJAR

by , in
Assalammualaikum...

Kebanyakan orang sekarang ni semua nak berbisnes. Walaupun mereka sudah pekerjaan makan gaji yang tetap tapi berbisnes merupakan salah satu pekerjaan yang boleh dikatakan dapat menjamin masa depan dengan lebih baik. Dan rata-ratanya juga surirumah mahupun mereka yang masih belajar juga dah mula menceburi bidang perniagaan ni dari rumah.


Zaman dulu takde teknologi canggih macam sekarang ni. Kebanyakkan zaman dulu melakukan bisnes secara offline maksudnya bersemuka dengan orang ramai. Iklan pun dilakukan melalui flyers atau risalah-risalah yang diberikan secara bersemuka. Takde la istilah whatsapp, wechat sebagainya. Nak order melalui email, mesej atau terus telefon.

Image result for MEDIA SOSIAL

Zaman sekarang bisnes bukan sahaj boleh dilakukan secara offline tapi boleh dilakukan secara online. Dah banyak medium sosial yang boleh diaplikasikan untuk pengiklanan secara percuma mahupun dilakukan secara berbayar. Pesanan, pembayaran semuanya boleh dilakukan dihujung jari sahaja. Sebab itu la ramai surirumah mahupun pelajar sendiri telah mula melakukan bisnes online ni di rumah. 

Image result for bisnes

Ada banyak bisnes online yang boleh dilakukan oleh surirumah seperti kita mahupun kepada pelajar-pelajar yang nak cari duit poket lebih. Para isteri mungkin bagi membantu beban suami kan. Salah satu bisnes online yang sangat bagus ialah bisnes online Shaklee.


Kenapa? Di sini Ida nak kongsikan 6 kebaikan bisnes online Shaklee kepada surirumah dan pelajar berbanding bisnes yang lain.

6 KEBAIKAN BISNES ONLINE SHAKLEE

1. Modal rendah

Related image

Bukan semua orang yang nak mula berbisnes ada modal yang besar. Ada yang nak keluarkan produk sendiri memerlukan modal yang sangat besar. Ada juga yang menjadi agen atau pengedar produk lain memerlukan modal sehingga beratus-ratus dan ada sampai beribu tapi dengan bisnes Shaklee korang hanya perlukan modal sebanyak RM68.90 (belum termasuk kos kit Shaklee sebanyak RM10.60 (sm) dan RM21.20 (ss) ). Jadi modal tak sampai RM100 pun korang dah mula boleh lakukan bisnes Shaklee ni.

2. Tak perlu beli stok

Related image

Ada bisnes yang korang kena beli stok supaya boleh jadi agen atau pengedar sesuatu produk tapi bisnes online Shaklee ni korang TAK PERLU BELI STOK. Bila korang dah dapat pembayaran dari pelanggan, baru korang proseskan pesanan diorang. Tak perlu sampai kena simpan stok bertimbun-timbun di rumah atau bawah katil.

3. Tak perlu risau tentang penghantaran

Image result for shipping

Bukan semua orang ada lesen kereta atau motor kan. Agak susah bagi mereka yang tidak mempunyai kenderaan untuk keluar melakukan pengeposan dan sebagainya tapi korang jangan risau. Bisnes online Shaklee korang dah tak perlu risau tentang pengeposan ni, semuanya Shaklee uruskan untuk korang. Diorang yang akan poskan barang customer korang. Cuma customer kena bayar duit pos je macam biasa.

4. Group coaching

Related image

Jangan risau kalau korang tak tahu menahu bab bisnes online ni. Orang kata "zero about bisnes". Ada group yang akan coaching korang termasuk la Ida. Ida akan ajar korang sampai korang mahir. Dulu pun Ida bermula dari bawah jugak. Bemula dari tak tahu langsung bab bisnes online ni, nak iklan kat macam mana, nak buat pengeposan macam mana tambah masa dulu Ida takde lesen kereta (sekarang dah ada ye..hehehe).

Kalau korang nak tahu bab blogging ni dulu Ida tak tahu apa-apa pun. Macam mana nak menulis, nak setting ni Sekarang ni semua dah boleh, siap boleh edit template sendiri lagi. 

5. Untung runcit

Related image

Bila berniaga mestilah nak ada untung kan. Mana ada berniaga taknak untung. Dengan bisnes online Shaklee juga korang boleh dapat untung runcit dalam setiap produk yang korang jual Untung runcit bagi setiap produk berlainan, yelah vitamin Shaklee ni ada banyak dan semuanya harga berlainan. Kalau sesetengah bisnes lain yang hanya keluarkan satu produk sahaja so korang hanya boleh dapat untung runcit pada satu produk sahaja.

6. Bonus Shaklee


Image result for bonus

Selain korang dapat untung runcit dari produk Shaklee yang korang jual, korang juga akan dapat bonus Shaklee dari Shaklee. Hah jangan kata suriruma atau pelajar tak boleh dapat bonus gaji ye. Korang pun bolehla. Hasil dari jualan produk yang korang jual akan dapat point. Jadi dari point itu la yang akan tukarkan kepada bonus korang. Bermula dari 150 point korang dah boleh dapat bonus dari Shaklee setiap 14hb (wow best tau!)

Siapa kata surirumah atau pelajar tak boleh lakukan bisnes online ni. Semua orang boleh tau termasuk mereka yang bekerja makan gaji ni. Sekarang ni semuanya senang, asalkan ada kemahuan pasti ada jalannya. Korang kena berusaha dan korbankan sedikit tenaga dan masa sahaja.

Jangan terkejut tau sebab ada je surirumah atau pelajar yang lakukan bisnes online Shaklee ni menjana pendapatan hampir 1 juta setahun tau! Bukan tipu tau, realiti.

Jadi mana surirumah, pelajar atau mereka yang nak tambah pendapatan dengan bisnes online Shaklee ni boleh la hubungi Ida untuk pertanyaan atau boleh terus klik kat bawah ni


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


Followers