9:36:00 AM

"TENGKUBUTANG 6 MILLION PAGEVIEW GIVEAWAY"

by , in
Assalammualaikum...


klik pada banner

7:47:00 PM

7 MANFAAT OMEGA 3 KEPADA IBU HAMIL DAN BAYI

by , in
Assalammualaikum...

Semasa mengandung ramai ibu-ibu risau tentang nutrisi dan keperluan yang diperlukan oleh bayi dalam kandungan. Takut tak cukup untuk tumbesaran mereka. Dan sebenarnya semasa hamil ni, ramai ibu-ibu juga mudah jatuh sakit. Kurang tenaga, letih dan sebagainya.



Selain pengambilan asid folik, zat besi atau iron, vitamin c dan sebagainya, omega 3 juga sebenarnya penting untuk ibu-ibu hamil ni. Omega 3 ni lebih mudah dikenali dengan panggilan nama minyak ikan. Asid lemak omega 3 ni tak boleh dihasilkan oleh badan sendiri tapi boleh didapati dengan diet. Selalunya ia didapati dari ikan sejuk seperti tuna, salmon, ikan bilis dan sebagainya. 

Related image

Tapi nak dapatkan ikan yang segar bukannya mudah. Risau dengan peredaran zaman sekarang ni. Bahan toksik yang disalurkan terus ke dalam laut menyebabkan banyak ikan-ikan dikatakan tinggi merkuri dan berbahaya.

7  MANFAAT OMEGA 3 KEPADA IBU HAMIL DAN BAYI

1. Stabilkan hormon

Di mana EPA dan DHA yang terdapat dalam omega 3 membantu mengekalkan kesimbangan pengeluaran hormon prostaglandin. Ia merupakan hormon yang membantu mengawal fungsi dalam badan seperti tekanan darah, radang, alergik dan sebagainya.

2. Mengurangkan risiko kelahiran pramatang

Banyak kes berlaku anak dilahirkan kurang bulan atau pramatang dan sebagainya. Omega 3 ni membantu menggalakkan tempoh kelahiran penuh seorang ibu itu iaitu 9-10 bulan.

3. Menyokong perkembangan bayi

Jantung merupakan organ terawal yang terbentuk pada bayi. Tahu tak EPA dan DHA dalam omega ni membantu menyokong perkembangan otak, mata dan sistem saraf bayi. Ini sekaligus membantu meningkatkan perkembangan dan tumbesaran bayi dalam kandungan

4. Mengurangkan risiko alahan pada bayi

Selalunya bayi yang dilahirkan akan mudah ada masalah alergik, alahan, ezcema dan sebagaianya. DHA dan EPA ni bertindak sebagai anti inflamasi yang membantu mengurangkan risiko alahan pada bayi mahupun si ibu tu sendiri.

5. Mengawal berat badan si ibu

Semasa hamil ibu-ibu memang akan naik berat badan sampaikan ada juga yang alami masalah penambahan berat badan yang berlebihan semasa hamil ni. Jadi Omega ni membantu untuk kawal dari berat badan ibu-ibu dari naik mendadak

6. Elakkan berlakunya kemurungan

Semasa hamil emosi ibu-ibu akan menjadi tak stabil. Bila ada masalah, si ibu mudah menjadi murung, tertekan dan sebagainya. Jika ia berlarutan ni akan menjadi lebih buruk selepas ibu bersalin nanti. Bukan sahaja emosi ibu-ibu akan terjejas malah anak dalam kandungan juga akan mengalaminya. 

7. Membantu kuatkan sistem imun

Fungsi sel B dalam badan adalah untuk menghasilkan antibodi. Jadi omega 3 ni sebenarnya membantu supaya sel B ni dapat berfungsi dengan baik. Ini akan meningkatkan ketahanan imun ibu-ibu dari serangan selsema, demam dan sebagainya.


KEISTIMEWAAN MINYAK IKAN OMEGA GUARD 

Omega Guard kerana ia dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul yg memekatkan asid lemak omega 3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan.

Minyak Ikan terbaik di dunia di mana mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dan sebagainya. EPA menyihatkan jantung dan sendi,DHA penting bagi perkembangan dan fungsi-fungsi otak.

Omega Guard juga tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana di hati kandungan toksik tinggi.

Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies.

Kalau kita rujuk jenis-jenis ikan dan tahap merkurinya.
Ikan-ikan yang digunakan oleh Shaklee adalah ikan yang tahap merkurinya terendah. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi berbanding ikan lain. Ditambah dgn proses penyulingan 3x memang terbaik kan.

Testimoni 1: Alami masalah tekanan darah tinggi sebelum mengandun lagi. Disebabkan kerap sangat ke klinik, beliau buat keputusan mengambil omega dan alhamdulillah sejak tu tekanan darah dah turun kepada normal.


Testimoni 2: Berat badan senang turun selepas bersalin sebab pengambilan omega sepanjang kehamilan.


Testiomoni 3: Badan sentiasa bertenaga dengan pengambilan omega sepanjang kehamilan.





Klik di sini untuk pembelian dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
8:23:00 PM

SEGMEN AIRAHSYAHIRAH.BLOGSPOT CARI BLOGLIST!

by , in
Assalammualaikum...


klik pada banner untuk join
5:32:00 PM

RESEPI MEE GORENG SEDAP DAN MUDAH

by , in
Assalammualaikum...

Lama tak kongsikan resepi-resepi ringkas dengan korang. Kadang tu dah siap masak tak ingat dah nak snap gambar ke apa. Mungkin kebelakangan ni badan tak berani nak sihat kot, rasa lemah dan mengantuk je.

Jadi hari ini Ida nak kongsikan resepi mee goreng sedap dan mudah dengan korang. Ala mee goreng je pun semua orang boleh buat kan. Tapi jangan la terkejut sebab bukan semua orang pandai memasak. Mesti ada yang baru-baru nak belajar memasak ni kan. So lebih baik kita kongsikan untuk rujukan diorang.



Nak kata bab belajar memasak ni pun Ida bukanla pakar tapi semuanya belajar sendiri dan jenis suka main campak-campak je bahan. hahaha. Kalau time kena sedap la..tapi time tak kena rasa tu hentam jelah.hahaha


Ok so jom kita mulakan resepi mee goreng sedap dan mudah kita hari ini.

RESEPI MEE GORENG SEDAP DAN MUDAH


Bahan-bahan:

  • ayam/daging/sotong/udang
  • bawang merah dicincang
  • bawang putih dicincang
  • sayur sawi
  • lobak merah
  • fishcake/fishball
  • cili boh
  • sos cili
  • sos tomato
  • sos tiram
  • gula dan garam

Cara-caranya:

1. Mee tu sebaiknya korang basuh dengan sebersihnya.

2. Ok dah siap panaskan kuali, masukkan minyak. Tumis bawang merah dan bawang putih. 

3. Bila dah naik bau skit bawang tu masukkan cili boh dan tumis sampai naik minyak skit.

4. Cili boh dah naik minyak, masukkan ayam atau daging. Lebih senang la tak hancur.

5. Dah nampak masak skit, masukkan sos cili, sos tomato, sos tiram, garam dan gula. Garam dan garam tu skit je tau sebab nya mee ni selalunya dah ada rasa masinnya. Sos tiram pun dan rasa masin dan manisnya. Ikut naluri hati korang, letak sedikit demi sedikit. 

6. Dah ok semua rasa die masukkan lobak merah dan fishcake atau fish ball korang. Agak-agak lobak tu dah lembut skit masak terus masukkan mee dan sayur sawi

7. Gaul la sehingga sebati. Kalau nampak warna die pudar skit korang boleh tambah kicap skit. 

Dah puas hati tutup api dan hidangkan la. Sedap kalau makan dengan air kopi panas.hehehe

SELAMAT MENCUBA!
9:47:00 AM

KENCING MANIS PENYAKIT KRONIK BOLEH MENYERANG TANPA BELAS KASIHAN

by , in
Assalammualaikum..

Ramai orang suka makan, ramai orang yang suka masak. Dan dalam masa yang sama banyak sebenarnya antara kita yang tidak ambil berat tentang pemakanan yang sihat. Suka makan atau minum yang tinggi gula, tinggi garam atau perisa tambahan dan sebagainya. Ini semua menyebabkan kita mudah diserang penyakit kencing manis.




Tahu tak?

Kencing manis adalah antara penyakit kronik yang menyerang rakyat Malaysia tanpa belas kasihan. 1 daripada 5 orang dewasa di Malaysia adalah pesakit kencing manis.




Cuba bayangkan di sekeliling kita ni kebanyakannya adalah pengidap kencing manis. Sedih kan?



Related image

Dan tahu tak bahawa 52% rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas sebenarnya pesakit kencing manis tetapi tidak mengetahui dirinya ada kencing manis.

Memang amat menakutkan! 


Di saat kita tahu kita pesakit, pada masa tu kita tak mampu berpatah balik dah. Hanya terpaksa telan ubat seumur hidup.
Kecuali jika pesakit kencing manis ini sanggup menukar gaya hidup dan juga mengawal pemakanan. Insyaallah, kencing manis boleh hilang dari diari hidup mereka.




Selain daripada kawal makan dan ubah gaya hidup, anda juga boleh ambil produk yang kaya dengan Resveratrol.




Kenapa Resveratrol?


1. Ia boleh membantu memperlahankan atau mengurangkan tahap kerintangan insulin yang dihadapi oleh pesakit kencing manis.

2. Ia membantu melambatkan proses pencernaan karbohidrat dan mengelakkan gula berlebihan berkumpul di dalam darah.

Seterusnya mengawal kadar gula dalam darah.

3. Polifenol Anthocyanins di dalam Vivix menggalakkan penyembuhan luka dan mengelakkan jangkitan.
Ia juga dapat mengelakkan kerosakan mata kepada pesakit kencing manis.


Vivix Shaklee kaya dengan antioksidan yang 10 kali ganda lebih baik daripada Resveratrol sahaja. Ia mampu membantu pesakit kencing manis menurunkan kadar gula secara semulajadi.


Testimoni 1: Makan supplement dan amalkan pemakanan yang sihat membantu menurunkan paras gula dalam darah dengan lebih cepat.




Testimoni 2: Gula dalam darah terlampau tinggi sehingga tak dapat nak berjalan. Selepas konsisten pengambilan Vivix, badan jadi semakin sihat.




Testimoni 3: Selepas pengambilan Vivix, paras gula dalam daran menurun dengan mendadak.




Peluang hebat jangan dilepaskan dengan pembelian Twin Pack Vivix Shaklee.

Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
5:08:00 PM

ATIEHILMI.COM FIRST GIVEAWAY UKHWAH KITA KERANA ALLAH

by , in
Assalammualaikum...


klik pada banner
5:12:00 PM

7 SEBAB PENTINGNYA SUPPLEMENT DALAM BADAN KITA

by , in
Assalammualaikum...

Tak semua orang ni suka ambil supplement sebagai makanan tambahan. Ada juga yang lebih suka untuk amalkan pemakanan yang seimbang tapi tak semua yang boleh ikut. Mesti ada juga culas nya.


Sebenarnya kesihatan yang baik bergantung kepada kualiti pemakanan yang baik. Badan kita terdiri daripada berjuta-juta sel yang memerlukan vitamin, mineral dan zat galian yang mencukupi bagi menjamin tahap kesihatan yang optimun.

Pelbagai jenis penyakit di zaman moden ini adalah berpunca daripada tabiat pemakanan yang tidak seimbang dan gaya hidup yang kurang sihat. 

Nabi s.a.w pernah bersabda yng bermaksud :

“Perut itu rumah penyakit. Diet (pemakanan) itu ubat utama”. (Riwayat Sahih Muslim)

Related image

Kita semua memerlukan 40 jenis zat untuk mengekalkan kesihatan yang sepatutnya didapati melalui makanan harian kita. Namun amat sukar bagi kita untuk mendapatkannnya disebabkan beberapa faktor. 

7 SEBAB PENTINGNYA SUPPLEMENT DALAM BADAN KITA

1. Pencemaran alam sekitar dan bahan-bahan penyebab kanser.

Pencemaran alam seperti pencemaran air menyebabkan kita tidak dapat menikmati sumber air yang benar-benar bersih padahal kita tahu air amat penting dalam kehidupan. Badan manusia sahaja terdiri daripada 70% air,betul tak?

Jadi bagaimana kita ingin menghasilkan badan yang sihat sekiranya air yang kita minum setiap hari tercemar dengan bahan-bahan pencemaran?

Bahan kimia seperti karsinogen pula merupakan sejenis bahan kimia bertoksik yang sangat merbahaya dan boleh menyebabkan kanser. Biasanya ia terdapat pada asap kenderaan, asap rokok dan bahan-bahan buangan sampah sarap. 

Oleh itu pentingnya pengambilan supplement seperti Vitamin A, Vitamin C dan Vitamin E amat penting untuk melindungi tubuh kita daripada radikal bebas dan bahan-bahan penyebab kanser.

2. Badan kita memerlukan sesetengah nutrien dengan dos yang lebih. 

Apabila tubuh badan kita tidak sihat, kita memerlukan lebih nutrient yang boleh membekalkan antioksidan dan meningkatkan sistem imun seperti Vitamin A, C dan E.

Sekiranya kita mengalami kecederaan, pengambilan nutrien yang mengandungi protein amat penting bagi membantu proses baik pulih sel yang rosak dan proses penghasilan sel-sel baru. 

Untuk ibu-ibu hamil dan menyusukan anak pula, mereka sangat memerlukan jumlah nutrien yang lebih tinggi dosnya untuk menampung keperluan bayi dalam kandungan dan menghasilkan susu yang berkualiti untuk bayi mereka.

3. Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin tercemar atau terjejas kualitinya

Kita selalunya akan memilih sayuran atau buah-buahan yang nampak segar, takde rosak walau skit pun. Tapi tahu tak korang sebenarnya sayuran dan buah-buahan yang nampak lazat dan segar itu boleh mengundang bahaya?

Kebanyakkan sayuran dan buah-buahan di pasaran kini diselaputi dengan racun serangga yang merbahaya dan bahan pengawet untuk membolehkan ia tahan lama. Apatah lagi sekarang ini penggunaan baja kimia amat meluas di ladang buah-buahan atau sayur-sayuran. 

Oleh itu, kita sebagai pengguna harus bijak memilih. Pilihlah sayuran atau buah-buahan yang ditanam secara organik kerana penanaman secara organik lebih selamat dan terjamin kualitinya.

4. Mengamalkan gaya hidup yang kurang sihat.

Gaya hidup yang kurang sihat seperti merokok, kurang bersenam, makan lewat malam dan sebagainya boleh mendatangkan pelbagai masalah kesihatan. Begitu juga dengan mereka yang bekerja. Pulang lewat malam dan kurang rehat menyebabkan mereka merasa letih dan tidak bermaya. Tekanan di tempat kerja pula menyebabkan stress dan stress membawa kepada kemusnahan nutrien penting iaitu Vitamin C dan Vitamin B. 

Oleh itu, mereka yang mengalami stress disarankan mengambil supplement Vitamin C dan Vitamin B kerana kedua-dua vitamin ini berupaya mengawal stress yang dialami oleh seseorang. 

Bagi korang yang gemar makan lewat malam seharusnya menghentikan tabiat buruk mereka ini kerana ia akan menyebabkan pengumpulan lemak yang berlebihan dan menyebabkan peningkatan kolesterol. Apabila kolesterol meningkat, timbullah penyakit-penyakit seperti tekanan darah tinggi, strok dan serangan jantung.

5. Kebanyakkan rakyat Malaysia makan mengikut selera rasa

Jika kita lihat tabiat pemakanan rakyat Malaysia memang agak mewah sebenarnya. Makan semua nak sedap.hehehe

Contohnya nasi lemak yang dulu selalu makan untuk sarapan je tapi sekaran dah tak kira masa, Ada je jual nasi lemak, pelbagai lauk pauk plak tu.  Ada je terjual di mana-mana kedai 24 jam seperti kedai-kedai mamak dan kedai-kedai makanan segera lain. 

Restoran Fast Food pula kini tumbuh bak cendawan selepas hujan menyebabkan rakyat Malaysia menjadikannya sebagai pilihan untuk menikmati makanan yang cepat dan lazat. 

Tetapi di sebalik kelazatannya mereka tidak sedar pengambilan makanan yang berlemak, manis dan makanan segera boleh merosakkan sistem tubuh secara senyap. Tanpa disedari mereka menghidap penyakit seperti kencing manis, darah tinggi dan buah pinggang.

6. Gangguan penyerapan nutrisi daripada makanan

Adakah korang penggemar makanan atau minuman berkafein? 

Tahu tak sebenarnya kafein boleh menghalang penyerapan sesetengah nutrisi ke dalam tubuh?

Contohnya Vitamin D, magnesium dan kalsium tidak akan dapat diserap dengan baik sekiranya di ambil bersama minuman berkafein seperti kopi dan teh. Sebab itu la siapa yang ambil supplement ni Ida selalu nasihatkan supaya tidak mengambilnya bersama-sama kopi atau teh.

7. Kehilangan nutrien dalam makanan.

Tak salah sebenarnya nak hidangkan atau masak makanan kegemaran keluarga tapi memang susah kita ni nak kekalkan nutrisi atau makanan yang sihat untuk diorang kan?

Bahan- bahan makanan dari ladang akan kehilangan nutrisi melalui proses pengasingan, pembungkusan dan penghantaran. Penyimpanan makanan di dalam peti sejuk pula mengakibatkan makanan kehilangan nutrisi lagi akibat suhu yang terlalu sejuk. Kemudian, cara memasak yang terlalu lama dan menggoreng menggunakan minyak berlebihan menyebabkan makanan hilang nutrisi lagi. 

Jadi apa nutrien yang kita boleh dapati daripada makanan tersebut? Tiada nutrisi pun yang tinggal. Semua nutrisi hilang begitu sahaja semasa proses penyediaan. 

Oleh itu, untuk mengekalkan nutrisi dalam makanan, janganlah dimasak terlalu lama. Cara memasak juga hendaklah di rebus atau di panggang sahaja.

Ini antara 7 sebab pentingnya supplement dalam badan kita. Bagi korang yang memang jaga pemakanan korang, korang memang hebat. Jadi terus kekalkan supaya sentiasa sihat ok..

Nak dapatkan supplement Shaklee boleh terus hubungi Ida k...


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp : www.wasap.my/0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
2:07:00 PM

SUPPLEMENT KURUS UNTUK IBU MENYUSU YANG SELAMAT

by , in
Assalammualaikum...

Dilema ibu-ibu menyusu ni bila berat badan semakin naik tapi tak berani ambil supplement kurus sebarangan. Ini kerana supplement sebarangan berkemungkinan boleh efek pada anak atau pengeluaran susu badan.




Selalunya semasa berpantang ibu-ibu mudah nak turunkan berat badan kembali pada asal tapi ada juga yang tidak berjaya. Walaupun sebenarnya semasa menyusu, ibu-ibu boleh membakar lemak sehingga 500 kalori pada setiap sesi penyusuan!

Banyak kriteria produk supplement yang ibu-ibu menyusu ni kena pilih dengan baik. Bahan-bahan yang digunakan dan semestinya ia halal dan ada kelulusan KKM dan sebagainya. Dah jangan lupa ada juga sesetengah bayi yang ada alahan pada bahan-bahan tertentu terutamanya anak yang G6PD, tak boleh ambil bahan berunsurkan kekacang, herba dan lain-lain. Penting bagi ibu-ibu menyusu yang nak ambil supplement ni kaji lebih lanjut sebarang supplement yang korang ambil so kena la rajin bertanya okay!


Image result for ibu menyusu kurus

Kenapa set kurus shaklee paling dapat sambutan berbanding produk lain di pasaran?



✔️Sebab set kurus Shaklee SELAMAT.
Even ibu menyusu pun boleh amalkan untuk anak dapat manfaat sama 


contohnya Omega Guard (bakar lemak tapi dalam masa sama mengandungi DHA & EPA untuk perkembangan otak anak)

✔️Sebab set kurus Shaklee JIMAT
Satu set tu biasanya untuk penggunaan dua bulan ke atas.

Dan kalau bandingkan harga dengan produk kurus lain (yang dijamin selamat dan natural) set kurus Shaklee boleh dikatakan mampumilik untuk setiap orang.

✔️Sebab set kurus Shaklee berkesan.

Banyaaakkk sangat testimoni mereka yang berjaya kurus. Malah ada yang hilang berkilo2-kilo dalam masa hanya sebulan (nie dengan pengambilan yang konsisten dan disiplin penjagaan pemakanan juga. Bukan sekadar minum sekali nak pastikan korang dah kurus)

Manfaat set kurus Shaklee

ESP

  • mengawal nafsu makan
  • memberikan khasiat protein pada badan
  • membantu memberikan tenaga
  • membantu pekatkan susu ibu
ALFALFA COMPLEX
  • bertindak sebagai detox (membuang lemak)
  • menyingkirkan lemak berlebihan yang telah dipecahkan
  • membantu banyakkan susu
LECITHIN
  • memecahkan lemak di dalam badan
  • baik untuk minda
  • membantu elakkan dari berlakunya bengkak susu


Testimoni 2:



Klik di sini untuk order segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp : www.wasap.my/0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
6:25:00 PM

6 CARA NAIKKAN BERAT BADAN ANAK DENGAN SIHAT

by , in
Assalammualaikum...
"Seronoknya tengok anak ko, debab je"


" Semangat anak ni.. ko bagi makan apa ni?"

Ini antara perbualan yang selalu berlaku dikalangan ibu-ibu ni. Dan ada juga ibu-ibu yang berasa sedikit iri hati bila tengok anak orang lain lebih berisi, anak diorang kurus je. Sampaikan ada yang cakap, anak tak cukup makan ke?


Sebenarnya ini la yang berlaku pada kebanyakkan orang. Anak berisi itu tanda sihat, kalau kurus tak sihat. Tak cukup makan. Salah sebenarnya tu. Tak semestinya anak kurus itu tak sihat, dah tak semestinya anak yang gemuk itu sihat.

Pada pandangan Ida, tak kisah la anak tu kurus atau pun gemuk selagi anak-anak masih dalam keadaan sihat, aktif, makan dengan baik itu tak jadi masalah. Lagipun anak-anak dalam proses membesar. Ada yang lambat dan ada yang cepatnya.

Related image

Selain tu salah satu sebab anak susah nak naik berat badan ialah disebabkan genetik atau keturunan. Dan tak mustahil juga kalau mak ayah kurus melidi, anak berisi.


Tiba-tiba teringat satu cerita yang bayi berumur 8bulan disahkan obesiti. Ada tu sampai usus bayi pecah sebab makan yang berlebihan. Sebab apa? Nak bagi anak gemuk, anak berisi sampai tak fikir keadaan usus diorang. Nauzubillah.

6 CARA NAIKKAN BERAT BADAN ANAK

1. Berikan pemakanan yang seimbang. 

Bukan sahaja orang dewasa tetapi anak-anak juga memerlukan makanan yang seimbang. Berikan mereka makanan yang berkalori tinggi, lemak, karbohidarat yang mencukupi memandangkan anak-anak ni memang sentiasa aktif. Tapi jangan sampai terlalu banyak lemak pula, bahaya tak pasal-pasal obesiti pula.

2. Makan dengan teratur

Pastikan waktu makan diorang sentiasa displin. Jangan terlalu lewat berikan makanan. Jangan la sampai anak-anak jadi kelaparan pula. Kesian diorang. 

3. Berikan produk tenusu

Ramai yang kurang berikan kalsium atau produk tenusu ni bila anak dah semakin membesar. Sedangkan kita orang dewasa pun masih memerlukan kalsium untuk tulang dan gigi, apatah lagi anak-anak. Sekurang-kurangnya 3 gelas setiap hari pun dah cukup. Kalau rasa terlupa pun segelas sehari. At least ada serapkan sumber kalsium dalam diet diorang ni. Ini tidak, anak dah lepas susu badan 2 tahun tu diberinya minum air sirap la, ribena la. Air yang terlalu manis pun tak bagus untuk kesihatan anak-anak.

4. Gantikan snek yang lebih sihat

Kadang-kala ibu bapa ni dah terlalu sibuk sampaikan tak amik kisah kalau anak-anak ni suka makan junk food. Cekedis la orang kata. Tak kisah pun anak nak makan gula-gula,aiskrim setiap hari. Sebaiknya had kan atau lebih baik gantikan snek yang lebih sihat seperti kekacang. Kalau rajin boleh buat biskut yang sihat untuk diorang. Homemade la senang kata. Junk food mengandungi banyak garam, perisa tambahan dan sebagainya. Semua tu tak baik untuk perkembangan diorang.

5. Lakukan aktiviti luar

Anak-anak zaman sekarang ni bukan macam dulu. Lebih suka terperap dalam rumah, bermain video game, ipad dan sebagainya. Apa kata bawa anak-anak lakukan aktiviti di luar supaya badan tu berpeluh sedikit. 

6. Pengambilan makanan tambahan

Ada anak-anak yang agak sukar nak telan ubat ni. Kalau gula-gula suka pula.hehe. Jadi boleh la cari akternatif berikan makanan tambahan untuk diorang. Sekarang dha banyak makanan tambahan untuk anak-anak yang dijual di pasaran. Mak ayah kena la bijak memilih apa yang terbaik untuk anak-anak


1. Nutrisi Lengkap

Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel

Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.

3. Untuk Pembesaran

Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.

4. Anti-oksida

Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.

5. Pemulihan Kulit

Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.

6.Detox

Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.



Testimoni 1: Anak adik ipar ada asma sejal bayi lagi. Selalu demam dan kerap ke hospital. Selepas berikan Mealshakes dan Omega guard dah tak perlu lagi ambil ubat, malah selera makan juga bertambah begitu juga berat badan.


Testimoni 2: Dulu anak kerap demam dan selsea. Selera makan pun kurang. Selepas berikan Mealshakes alhamdulillah selera makan berambah dan dah tak kerap jatuh sakit seperti dulu.




Testimoni 3:  Mak gembira tengok selera anak semakin bertambah selepas berikan Mealshakes. Kalau dulu sekeping roti pun tak habis. Sekarang bagi 2 keping pun boleh habis.




Klik di sini untuk order segera


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp : www.wasap.my/0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
5:17:00 PM

Segmen Blogwalking Merdeka 2017 Mialiana.com

by , in


Segmen Blogwalking Merdeka 2017 Mialiana.com bermula dari saat ini sehingga 11.59 malam 14 Ogos 2017. Semua blogger yang bermastautin di Malaysia dijemput join. 5 pemenang bertuah dicari dan akan menerima RM10 setiap seorang.

Syarat-syaratnya :
  1. Follow blog Mialiana.com, Add To Circle Google+ Mia Liana dan Like Fanpage Mialiana.com
  2. Buat entri bertajuk Segmen Blogwalking Merdeka 2017 Mialiana.com
  3. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish entri.
  4. Hantar URL entri anda ke dalam ruangan komen SINI
  5. Segmen akan tamat pada 11.59 malam 14 Ogos 2017.
Pemenang akan dipilih melalui random.org dan keputusan pemenang akan diumumkan pada 14 Ogos 2017.

** sila klik pada banner untuk join segmen ini.....
Read more: http://www.mialiana.com/2017/08/segmen-blogwalking-merdeka-2017.html#ixzz4p0ui13ih
11:12:00 AM

CARA HILANGKAN SAKIT GASTRIK DENGAN MUDAH

by , in
Assalamualaikum...

Orang yang ada masalah ketidakselesaan perut ni atau gastrik memang tak boleh kalau makan lambat atau dalam keadaan perut kosong. Bila gastrik tu menyerang, hah segala jenis makanan pun dah susah nak masuk ke dalam mulut. Nak muntah semua ada.



Bila perut kita dalam keasidan yag tinggi menyebabkan dinding-dinding dalam perut kita ni terhakis dan akhirnya menyebabkan keradangan perut. 


Image result for gastrik

Banyak cara sebenarnya nak hilangkan rasa sakit gastrik ni tapi Ida nak kongsikan cara paling mudah dengan pengambilan ESP shaklee.


Kebanyakkan ramai yang suka lewatkan sarapan, tak sempat nak bersarapan atau makan tengahari terutamanya mereka yang bekerja. Bila perut dah kosong, mula la rasa senak.

CARA HILANGKAN SAKIT GASTRIK DENGAN MUDAH


Kenapa ESP shaklee?

ESP ini yang kaya dengan kacang soya yang bersifat alkali dan mampu membantu meneutralkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh kelenjar perut tadi.

Malah, ESP ini juga mengandungi kandungan protein yang tinggi boleh membantu sistem pencernaan bekerja dengan baik kerana sistem pencernaan kita mula 'bekerja' apabila wujudnya unsur protein dalam perut.

Selain itu, nutrien yang terdapat didalam ESP ini juga mampu membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asid hidrolik sewaktu proses pencernaan itu berlaku.

Sebab itu la ramai dikalangan mereka yang tak sempat bersarapan ni atau tak ada selera nak makan pagi lebih mudah untuk minum ESP shaklee sahaja sebab ia mengenyangkan. 

Testimoni 1: Sarapan paling cepat bagi mereka yang tak sempat bersarapan dan boleh bebaskan dari terkena gastrik.



Testimoni 2: Jatuh cinta dengan ESP selepas minumnya hampir 3 tahun, dah tak pernah kena gastrik lagi.



Testimoni 3: Sejak berpantang minum ESP sentiasa bertenaga dan perut rasa kenyang. Gastrik pun dah jarang sekali nak kena. Bekalan susu pun sentiasa cukup.




Testimoni 4: Dari zaman universiti ada masalah gastrik yang kronik. Nak diet pun susah. Sejak minum ESP, gastrik dah takde lagi. Malah kulit jadi semakin cantik.





Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Biar Betul... from iReach HD on Vimeo.




Klik di sini untuk order segera






Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp : www.wasap.my/0174636210
Email : chintashoope@gmail.com 
No Id: 1074293 

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
10:20:00 AM

"Giveaway Preloved Comic By Elsaalicious"

by , in
Giveaway Preloved Comic By Elsaalicious
Giveaway Preloved Comic By Elsaalicious

Senarai Hadiah Giveaway Preloved Comic By Elsaalicious

Tempat Pertama
3 Komik Lawak Kampus (Jilid 13, 14 & 15)

Tempat Kedua
2 Komik Lawak Kampus (Jilid 20 & 21)

Tempat Ketiga
1 Komik Lawak Kampus (Jilid 18)

Tempat Keempat
1 Komik Lawak Kampus (Jilid 25)

Saguhati
Bloglist Selama Sebulan X 10 Pemenang

Wah seramai 17 Pemenang Elsa cari. Apa tunggu lagi? Jom join

Okay Bismillah. Klik banner untuk join
8:27:00 PM

VITAMIN UNTUK KANAK-KANAK SUPAYA KEKAL SIHAT SENTIASA

by , in
Assalammualaikum...

Setiap ibu pasti nak kan yang terbaik untuk anak dia kan, termasuklah dari segi makanan. Tapi masalahnya makanan sekarang ni susah nak dapat yang terbaik, maksudnya yang tinggi khasiatnya la, bukan yang ada racun perosak, kandungan gula tinggi, makanan berlemak dan sebagainya.


Kadang-kadang kita sendiri pun tak sempat nak masakkan makanan berkhasiat untuk anak-anak. Lebih-lebih lagi bagi ibu yang berkerja, tak sempat nak bekalkan makana atau masak untuk anak-anak melainkan pada hujung minggu.

Bila anak dah besar, lagi la susah nak berikan makanan yang sihat. Bila dah besar, lagi terdedah kepada makanan yang tak sihat lebih-lebih lagi di sekolah.

Image result for kanak kanak


Jadi, apa kata kita perkenalkan makanan tambahan untuk mereka sejak kecik lagi supaya dapat tambah nutrisi yang kurang tu.

Vitamin untuk kanak-kanak




Apakah kebaikan vitamin kanak-kanak ni?

Omega guard

  • Merupakan minyak ikan terbaik
  • Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. 
  • EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.
Meal Shakes
  • Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
  • Rendak lemak dan rendah glisemik
  • Sumber protein dan kalsium
  • Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
  • Setiap bancuhan Shaklee Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. 
  • Ia adalah pemakanan tambahan yang lengkap.
Vitalea for children

  • Membekalkan 18 jenis vitamin dan mineral yang penting untuk tumbesaran anak.
  • Juga mengandungi kalsium, magnesium dll bagi membantu menyokong tulang yang kuat dan badan yang sihat.
  • Kandungan Xylitol memberikan rasa manis yang semulajadi dan tidak menyebabkan kaviti gigi.
Testimoni 1: Sejak berikan Mealshakes, anaknya dah jarang selsema, batuk dan demam.



Testimoni 2: Berat badan anak bertambah. Malah pelajarannya di sekolah juga bertambah baik. Ketika anaknya batuk berkahak, Omega la yang terbaik. Kahak cepat pecah.




Testimoni 3: Pelakon Rita Rudaini juga berikan yang terbaik untuk anak-anak disebabkn kesibukan kerjanya seharian




Bila anak sihat, kita pun happy kan. Jom berikan yang terbaik untuk anak-anak kita. 

Klik di sini untuk order segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp : www.wasap.my/0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Followers