CARA TURUNKAN BERAT 5KG DENGAN BERKESAN DAN CEPAT DI BULAN RAMADHAN

12:57:00 PM

Assalammualaikum...

Puasa bukan sahaja mengajar kita menahan rasa lapar dan dahaga malah membantu kita untuk menurunkan berat badan dengan lebih cepat dan berkesan. 



Ini kerana bila kita berpuasa, kita akan lebih cenderung untuk makan makanan seimbang, hati lebih tenang, kurang stress dan tidur pun kadang kala mencukupi.


Image result for LOSS WEIGHT


Jadi bagaimanakan cara turunkan berat 5 kg di bulan Ramadhan dengan cepat dan berkesan?


1. Walaupun kita berpuasa jangan makan kurang dari 1000 kcal sehari. Ini kerana bila makin kurang makan, metabolisme makin rendah. Makin rendah metabolisme, makin susah nak turunkan berat badan.





2. Mesti bersahur dengan pemakanan yang seimbang. Senag kata mesti cukup karbohidrat, protein, fiber dan lemak sihat.


3. Jangan minum terlalu banyak air dalam satu masa sebab nanti kita akan buang juga air tu kan. Minum skit-skit atau boleh juga minu air jus. Nak lebih mudah, taknak badan kita hidrat, boleh minum Performance drink. 

4. Elakkan minuman berkafein, makanan bergaram kerana ia boleh menyebabkan badan kita dehidrasi.

5. Berbuka dengan betul bukan melantak. Mentang-mentang la puasa, habis semua makanan nak makan. Kalau yang ke bazar Ramadhan tu, habis diborong nye makanan kat sana. Kang tak habis membazir je. Berbuka dengan 2 biji kurma dan air kosong atau jus dahulu. Jangan terlalu makan sangat makanan yang manis atau kuih manis. 


Sebab?


Badan kita memang teringinkan sangat gula selepas seharian berpuasa. Bila kita start dengan gula (kuih muih/air manis), kita terus menerus nakkan gula masuk dalam badan. Masa nilah paling bahaya sebab kuih manis dan air manis tu boleh cecah beratus-ratus kalori, dan akhirnya kita makan terlalu banyak melebihi keperluan badan kita.

6. Minum air secukupnya. Jangan sekali minum 3 liter. Minum la skit demi sedikit. 




7. Detoks dengan suplemen Shaklee 






ISTIMEWA UNTUK PEMBELI SET DETOKS RAMADHAN



- ada pelan pemakanan
- jadual makan vitamin
- konsultasi percuma tentang kuruskan badan tanpa perlu berlapar

Testimoni 1: Body age semakin muda. Dalam masa 6 hari buat detox dah hilang hampir 3 kg!. Siapa tak seronok kan.




Testimoni 2: Biasa la bila umur dah berumur ni, memang banyak la toksin dalam badan tu. Tapi sebab nak turunkan berat badan, buat juga la detox. Terkejut sangat selepas 4 hari buat detox dah turun 2 kg. 






Testimoni 3: Tak percaya sampai turun naik penimbang nak check betul ke tak. Terkejut sangat-sangat bila dalam masa 5 hari buat detox dah hilang 1.4 kg!. Badan pun rasa lebih ringan.



Klik di sini untuk pembelian dengan segera





Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

3 comments

  1. nak minum air tu susah tu hahaha >< dah seminggu puasa baru sehari berjaya minum 3l. hari yang lain 1l lebih je

    ReplyDelete
  2. bulan puasa memang boleh turun sendiri sebab tak banyak makan.. tapi nanti masa raya... sekejap je dah naik balik badan ni... hihihi

    psssttt... terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #30.

    Blog ini tersenarai di http://www.mialiana.com/2017/05/senarai-url-blog-30.html

    Keputusan pemenang akan diumumkan pada hari ini. Gud luck.

    - Mia Liana

    ReplyDelete

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)