5 MASALAH YANG KERAP BERLAKU KEPADA WANITA DAN BERISIKO MENDAPAT OSTEOPOROSIS

3:46:00 PM

Assalammualaikum...


Banyak sebenarnya pergorbanan yang telah dilakukan oleh kaum wanita ni. Kadang kalau kuatnya kaum wanita ni diibaratkan macam urat dawai tulang besi.


Walau sakit pun masih kuat uruskan anak-anak. rumahtangga, memasak. Senang kata selagi ada daya, selagi tu masih gigih berdiri.

Proses normal seseorang tu akan kehilangan 0.1%-0.2% daripada kalsium keseluruhan dalam badan setiap tahun dan boleh capai sehingga 0.5% selepas berusia 40 tahun.

Image result for kekuatan tulang

Pernah dengar tak pasal Osteoporosis?

Mengikut kajian risiko perempuan adalah 6 kali ganda lebih mudah mendapat osteoporosis berbanding kaum lelaki. 


keperluan kalsium yang diperlukan oleh setiap peringkat umur


5 MASALAH KERAP BERLAKU KEPADA WANITA DAN BERISIKO MENDAPAT OSTEOPOROSIS

Masalah ibu-ibu yang mengandung dan beranak berkali-kali ialah: 

1. Gigi cepat rosak, gigi longgar, sakit gusi dan macam-macam masalah gigi

2. Sakit pinggang

3. Kebas kaki, kaki cramp la..simpul biawak la

4. Jalan-jalan pun dengar bunyi TULANG krup krap krup krap. Bangun berdiri pun berbunyi-bunyi je tulang tu.

5. Sakit lutut, sakit sendi.

Keperluan kalsium bagi ibu hamil adalah 1000 mg per hari. Bagi ibu-ibu yang hamil dengan usia di atas 25 tahun, dianjurkan mengambil kalsium dengan jumlah 1200 mg per harinya

Tahukah ibu-ibu?

Kalsium di dalam badan kita ni terus digunakan tanpa henti dalam proses mengandung, menyusu dan juga menopause?

Ya...

Terus digunakan tanpa tinggalkan untuk kita sikit pun. Malah, bukan sahaja kalsium dalam badan sahaja terus digunakan tetapi kalsium dalam tulang juga akan diambil sedikit demi sedikit. Dan semakin hari semakin hilang kalsium, maka datanglah sakit-sakit yang tersenarai di atas tu. Lebih parah lagi jika kita terkena masalah tulang rapuh atau reput. Dikenali sebagai Osteoporosis.

Terjatuh sikit je tiba-tiba tulang patah.

Sebab?

Tulang dah reputlah. Takutnyaaaaa!!!

Ya...

Ia bukanlah penyakit yang kita terus nampak di mata. Ia datang secara perlahan-lahan. Sedikit demi sedikit. Makin kita biarkan, makin parah jadinya.

Usah biarkan diri kita merana sebelum masanya. Tambahkan bekalan kalsium di dalam badan jika mahu terus kekal cergas dan mampu bergerak sehingga usia lanjut.

Pilihlah kalsium lengkap dengan Vitamin D dan Magnesium untuk penyerapan sempurna

Kenapa Ostematrix?


Osteomatrix adalah suplemen yang membekalkan Kalsium, Magnesium dan dilengkapi Vitamin D untuk kadar penyerapan yang lebih baik dalam tubuh badan.

Ostematrix Membekalkan:

# 1,000 mg (100% Daily Value) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi

# 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya

# 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium.

Mineral seperti mangan, kuprum dan zink mengukuhkan lagi matriks tulang anda dan memastikan kesihatan tulang berada di tahap yang optimum.


Testimoni 1: Ibu hamil memag kerap alami masalah cramp pada waktu malam. Selepas ibi hamil ni makan Ostematrix selama 3 hari, dah hilang masalah cramp kaki tu. Malah usus pun lancar je setiap pagi. 


Testimoni 2: Rasa sakit belakang dah hilang selepas pengambilan Ostematrix. Kalau dulu sampai kena tukar 3-4 tilam, sekarang dah tak perlu lagi.


Testimoni 3: Bukan sebotol, tapi 4 botol akak ni order Ostematrix sebab teruja dengan keberkesanannya.



Nak dapatkan dengan segera? sila klik




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

2 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)