KISAH NASI LEMAK DULU DAN SEKARANG

Assalammualaikum...

Al kisah nasi lemak bungkus daun pisang

Tiba-tiba teringat zaman sekolah dulu selalu beli nasi lemak kat mak cik yang datang kat asrama..sekali beli bukan 1 tapi sampai 2-3bungkus..sebab memang sedap..mana-mana kawan2 sekolah ku mesti ingat..sekali mak cik tu datang habis nasi lemak die..tu belum termasuk kuih muih die lagi...




Harga dulu kalau ada RM2 dapat la beli  ..sekarang RM2 dapat sebungkus je..huhu..sedapnya kadang tak pun..aih..nasib la. Berbaloi plak kalau masak sendiri tapi yang bekerja bukan sempat nak masak kan...

Bila harga semakin naik..kos semakin tinggi. Cara mudah terpaksa jugak la masak sendiri..

Sama juga bagi surirumah..terpaksa juga mula giatkan diri dalam bisnes..buat dropship..jual kecil-kecilan, bisnes sendiri jadi agen atau stokis dan sebagainya. Semuanya untuk menampung perbelanjaan hidup sekarang ni..

betul tak?

No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS