CARA RAWAT SAKIT LUTUT AGAR MUDAH NAK SOLAT

Assalammualaikum...


Semakin meninglat usia kita semakin rendah kekuatan tulang kita. Sebab itu la bila semakin berusia, kita kan mula berasa kerap sakit lutut, kaki dan sebagainya. Selalunya sakit lutut ni kerap berlaku kepada warga emas tapi tak kecuali bagi golongan muda atau atlet.



Sakit lutut adalah masalah kesakitan yang melibatkan struktur tulang mungkin berpunca daripada sendi (femur, tibia, fibula), tempurung lutut (patela) atau ligamen dan tulang rawan lutut (meniskus).

Sebenarnya penting untuk menjaga tulang kita sebabnya apabila keadaan ketidakselesaan yang berterusan akan menyebabkab kita berasa sukar nak berjalan, naik tangga atau lebih teruk bila nak solat. Terpaksa duduk atau menggunakan kerusi.


Related image

5 punca sakit lutut

1. Semakin usia meningkat, semakin besar kekuatan sendi dan tulang digunakan dan akan menyebabkan mudah tercedera.

2. Bagi mereka yang memounyai berat badan berlebihan berpotensi kepada masalah sakit lutut kerana kekuatan tulang tidak mampu menampung berat terutamanya bahagian lutut dan peha.

3. Gerakan yang berlebihan terutamanya bagi golongan atlet kerana memerlukan kekuatan tulang dan sendi untuk bergerak.

4. Faktor genetik atau keturunan juga salah satu punca sakit lutut ni.

5. Sakit lutut lebih banyak menyerang kaum wanita kerana tulang punggung wanita yang lebih lebar. Ini menyebakan tekanan yang lebih pada otot peha bahgaina dalam. Dan ini akan memberi tekanan pula bahagian lutut untuk menanmpungnya. 

Vivix membantu rawat sakit lutut dengan berkesan

Kajian menunjukkan resvertrol yang terdapat dalam Vivix Shaklee berkesan untuk membantu mengatasi masalah keradangan, antioksidan, membaiki DNA dan halang sel dari bermutasi. Ia bukan sahaja bagus untuk sendi malah untuk masalah lain.

Testimoni 1: Sakit lutut dah kurang selepas 1bulan pengambilan Vivix. Dah takde rasa nyilu lagi.



Testimoni 2: Mak nak berjalan pun susah sehinggakan rasa nak duduk sahaja. Selepas pengambilan 3 botol Vivix tenaga lain macam. Alhamdulillah dah tak risau kalau nak berjalan jauh.




Testimoni 3: Selepas seminggu pengambilan Vivix., sakit lutut dah kurang. Solat pun rasa lebih selesa.



Klik di sini untuk pembelian segera


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS