6 CARA RAWAT GOUT SECARA SEMULAJADI DARI RUMAH

8:04:00 PM

Assalammualaikum...

Gout ni berlaku apabila asid urik yang berlebihan tidak dapat dikeluarkan dan akan terkumpul di bahagian sendi. Kaum lelaki yang paling banyak ada sakit gout diantara umur 30-40 tahun dan malah juga pada golongan remaja.




Apabila tahap asid urik dalam darah ini terus meningkat, sebahagian asid urik ini akan membentuk “kristal asid urik” pada bahagian sendi-sendi dan ini akan menyebabkan sendi ini mengalami sakit, sukar di bergerak, pembengkakan dan inflamasi. Gout selalunya menyerang sendi.


Seranga  gout ni selalunya akan menyerang selama berminggu baru la akan pulih semula. Pada mulanya gout ni hanya menyerang bahagian tisu lembut pada sendi tapi keadaan akan menjadi teruk apabila pesakit mula berasa sakit, kejang dan kaki berubah bentuk. Ada juga yang mungkin menghadapi masalah kaki bengkak, merah, panas dan demam. Kemudiannya ada benjolan kecil pada permukaan kulit.


Image result for gout

6 CARA RAWAT GOUT SECARA SEMULAJADI


1. Cuka epal

Keasidan dalam cuka epal cider akan membantu melegakan kesakitan. Boleh juga ditambah dengan sedikit madu bagi meningkatkan tindakblas anti radang.

Caranya: 

Campurkan cuka epal dan madu dalam segelas air dan minum 2-3 kali sehari.

2. Akar halia

Akar halia sebenarnya mempunyai sifat anti radang yang Salah satu faktor yang menyumbang kepada gout adalah peningkatan asid urik di dalam badan. Baking soda boleh membantu mengurangkan jumlah asid urik, memberi anda kelegaan daripada kesakitan.


Caranya: 

+ Campurkan 1 sudu teh yang sama serbuk halba, serbuk kunyit dan kering serbuk akar halia (sonth) ke dalam air suam dan minum 2 kali sehari.

+ Boleh juga ditambahkan dalam masakan atau makan sekeping mentah setiap hari. 

+ Selain tu boleh tambahkan satu setengah sudu teh akar halia untuk satu cawan air mendidih dan kacau dengan baik. Biarkan suam dan minu sehari sekali.

3. Baking Soda


Salah satu faktor yang menyumbang kepada gout adalah peningkatan asid urik di dalam badan. Baking soda boleh membantu mengurangkan jumlah asid urik dan mengurangkan kesakitan.


Caranya:

Campurkan satu setengah sudu teh baking soda dalam segelas air. Minum 4 kali sehari selama 2 minggu.

4. Jus Lemon

Bagi pesakit gout sebenarnya ia perlu neutralkan asid urik di dalam aliran darah. Cara yang mudah dengan pengambilan jus lemon dan makan buah-buahan yang kaya dengan vitamin C bagi menguatkan tisu badan.

Caranya:

+ Campurkan jus limau satu dengan satu setengah sudu teh baking soda. Biarkan selama beberapa saat sehingga bunyi desis berhenti, dan kemudian campurkan dalam segelas air. Minum dengan segera.

+ Perah separuh biji jus lemon ke dalam segelas air dan minum 3 kali sehari. 

5. Buah ceri

Buah ceri yang mengandungi antosianin sejenis antioksidan yang membantu mengurangkan keradangan.

Caranya:

+ Makan 15-20 biji buah ceri setiap hari 

+ Minum segelas jus ceri hitam setiap hari. Juga boleh menambah beberapa ulas bawang putih cincang di dalamnya.

6. Pengambilan Vivix shaklee

Vivix adalah minuman kesihatan yang merupakan antikiller,anti radang semualajadi yang membantu pesakit gout. Di mana resveratrol kawal tahap asid urik dalam badan. Pada masa yang sama pesakit gout pun perlu jaga pantang makan. Jangan nak main bedal je makan.hehehe


Testimoni 1: Bengkak dah surut selepas pengambilan Vivix. Dah takde rasa bisa kaki



Testimoni 2: Berpuluh tahun ayah ada gout. Keadaan semakin teruk sehinggakan susah nak berjalan. Apatah lagi nak drive. Bila sakit menyerang memang setiap hari painkiller la peneman setiap masa. Sekarang tidak lagi selepas pengambilan Vivix dah tak perlu amik painkiller lagi.

Jadi bagi yang ada gout ni boleh la cuba cara di atas atau lebih mudah dengan pengambilan Vivix shaklee


Klik di sini untuk pembelian segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

2 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)