Saturday, March 18, 2017

5 PUNCA KULIT BERMINYAK,ALAHAI RIMASNYA!

Assalammualaikum...

Rimas kan bila ada masalah kulit berminyak ni. Senang kata kalau lap dengan tisu tu memang basah. Muka pula nampak berkilat je. Kulit berminyak ni bukan sahaja menyebabkan kita tak selesa malah rasa kurang berkeyakinan terutamanya apabila berhadapan dengan orang lain.





Kulit berminyak ni berlaku daripada pengeluaran sebum berlebihan atau bahan berminyak yang dikeluarkan secara semulajadi pada kulit kita. Kulit berminyak ni akan menyebabkan mula keluar masalah jerawat dan liang roma kulit akan tertutup. Apabila sel mati ni terkumpul ini akan menyebabkan parut dan merosakkan kulit.


Related image


5 PUNCA MASALAH KULIT BERMINYAK


1. Apa-apa pun masalah kulit kita ia memang ada kaitan dengan hormon kita terutamanya apabila kita sedang datang bulan atau alami masalah stress. Bila hormon kita tak seimbang ni akan menganggu fungsi badan kita. Contoh bila kita period, selalu mesti akan keluar jerawat kan. Kulit pun jadi berminyak.

2. Faktor genetik juga antara punca masalah kulit berminyak ni. Orang kata mana tak tumpah kuah kalau tak pada nasi kan.

3. Malaysia ni terkenal dengan pelbagai jenis makanan yang sedap terutamanya makanan yang bergoreng. Jadi kurangkan la makan makanan yang bergoreng atau berminyak ni sebab bila berlebihan ni akan dikeluarkan pada kulit kita pula.

4. Cuaca di Malaysia pula memang berubah-ubah. Kejap panas..kejap hujan. Jadi dengan keadaan cuaca yang panas menyebabkan kita akan lebih banyak berpeluh. Tambah dengan terdedah dengan cahaya matahari bukan sahaja membuatkan kulit kita berminyak malah merosakkan pula kulit kita. 

5. Pasaran sekarang dah berlambak produk kecantikan, kosmetik yang dikeluarkan . Jadi kita jangan la terlalu terburu-buru bila membeli. Pastikan ia sesuai dengan kulit kita dan gunakan bahan yang tidak berbahaya pada kulit kita.





Kini masalah jerawat, kulit berminyak dan kusan tiada lagi!!

ESP shaklee sumber protein yang sangat bagus membina sel dalam badan kita termasuk kulit. Di mana ia membantu memperbaharui sel kulit yang telah rosak atau mati.

Vitamin C sumber antioksida yang membantu membentuk kolagen baru pada kulit kita agar dilindungi dari cahaya matahari atau bahan asing.

GLA complex yang bagus untuk seimbangkan hormon kita dan sekaligus mengelakkan dari berlakunya masalah-masalah kulit seperti kulit berminyak mahupun berjerawat.

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
Reactions:

0 comments:

Post a Comment

Google+ Followers