KENCING BERBUIH PETANDA MASALAH BUAH PINGGANG,AWAS!!

2:32:00 PM

Assalammualaikum..


Mungkin ada yang tak tahu kencing berbuih menandakan ada masalah pada buah pinggang. Tapi tak semuanya kencing berbuih ni tak normal.



Seperti yang korang tahu buah pinggang ni berfungsi untuk menapis bahan-bahan buangan dalam darah. Protein dan bahan yang diperlukan oleh badan akan ditinggalkan di dalam darah. Tetapi apabila berlaku masalah pada buah pinggang, protein yang diperlukan oleh badan tu macam bocor dan keluar bersama-sama dengan urin. Selalunya orang hospital ni panggil nama albumin.


Image result for kencing berbuih


Punca berlakunya kencing berbuih ni apabila adanya protein pada kepekatan yang tinggi ada dalam urin dan bertindak balas dengan udara. Sebab itu la ada kes kencing jadi berbuih, warna pekat dan berbau.

Kencing berbuih dianggap normal bagi golongan ibu hamil seseorang yang mengalami dehidrasi dan pengambilan protein yang tinggi. Tapi sebaliknya ia tidak normal apabila berlaku jangkitan saluran kencing dan fistula. Fistula adalah sambungan antara 2 organ yang tidak normal. Di mana fistula vesicocolic boleh membentuk antara pundi kencing dan usus besar yang lebih kerap berlaku pada kaum lelaki.

Rujukan: Dr zubaidi

Ini la yang berlaku pada suami akak ni selepas 10 tahun yang lalu suaminya terlalu gemarkan minuman 3 in 1 setiap pagi. Air kencing suaminya menjadi berbuih macam teh tarik. Jadi akak ni telah cuba memberikan Omega guard dan Ostematrix kepada suaminya. Alhamdulillah sejak amalkan pengambilan Omega guard dan Ostematrix masalah kencing berbuih tu dah hilang.


Omega Guard membantu surutkan bengkak bagi pesakit buah pinggang.

Ostematrix mempunyai magnesium yang penting untuk membantu penyerapan air dan menampung kehilangkan kalsium terutamanya pesakit buah pinggang yang sudah melakukan dialisis.

Jika bukan kita yang berikan yang terbaik untuk suami kita mahupun keluarga tersayang. Siapa lagi yang nak ambil kisah, siapa lagi yang ambil peduli kan.


Klik di sini untuk order twinpack Omega Guard dan dapat 5% diskaun 




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


You Might Also Like

1 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)