CARA MERAWAT LUKA GANGRENE AKIBAT KENCING MANIS DENGAN MUDAH

Assalammualaikum....

Pernah tak korang tengok pesakit kencing manis yang tahap kaki atau jari kaki dia dah menjadi warna hitam. Ada tu berair dan bernanah? Itu la namanya gangrene.



Gangrene ini berlaku apabila satu keadaan yang menyebabkan tisu badan mati yang disebabkan oleh kehilangan bekalan darah akibat kecederaan, jangkitan dan penyakit. Contohnya seperti diabetes, merokok, obesiti,dan banyak lagi. Gangrene ni boleh berlaku di bahagian jari, jari kaki atau badan. 

Image result for gangrene


Kenapa ia ada kaitan dengan bekalan darah? Ok Ida terangkan secara ringkas. Kita tahu kan fungsi darah mengangkut bekalan oksigen ke seluruh badan dan nutrien serta memberi bekalan makanan pada sel-sel dalam badan. Sel-sel pun perlukan makanan supaya ia dapat melawan sebarang jankitan antibodi. Apabila darah tak boleh bergerak dengan bebas, sel tak boleh hidup untuk melawan jangkitan dan menyebabkan tisu badan akan mati. Tisu badan yang mati ni la akan menyebabkan gangrene.

Luka Gangrene pula ada 2 jenis iaitu basah dan kering. 

1. Basah

- disebabkan oleh kecederaan dan kebakaran.
- lebih cepat merosakkan saluran bekalan darah dan meningkatkan risiko jangkitan.
- tisu bengkak dan melepuh kemudian bernanah
- boleh merebak pada anggota badan yang lain dan bahayakan nyawa jika tidak dirawat segera.

2. Kering

- disebabkan oleh diabetes dan penyakit autoimun.
- tisu menjadi kering berwana coklat ungu biru kemudian kehitaman.
- tidak ada jangkitan tetapi boleh menjadi gangrene basah jika tidak dijaga dengan baik.





Rawatan yang selalunya akan diberikan bagi luka gangrene ni ialah:

1. Pembedahan
2. Maggot terapi - menggunakan ulat untuk memakan sel-sel yang mati. Masih digunakan sehingga kini
3. Oksigen terapi. Pesakit dimasukkan ke dalam bilik khas dan diberikan bekalan oksigen yang tinggi untuk galakkan penyembuhan sel mati. 

Bagaimana Vivix membantu merawat pesakit kencing manis? 

1. Vivix membantu membaikpulih sel-sel dalam badan yang telah rosak. Setiap hari sejuta serangan berlaku merosakkan sel DNA manusia. Disebabkan vivix satu-satunya yang mampu menembusi DNA manusia, jadi vivix bertindak membaiki dan melindungi sel-sel DNA manusia dengan efisien.

2. Ramuan vivix membantu meningkatkan pembentukkan mitokondria dan seterusnya menggalakkan peningkatan tenaga di dalam sel.

3. Vivix membantu melambatkan kerosakklan sel dalam badan manusia.
4. Vivix juga membantu melambatkan penuaan sel dan merupakan supplement anti-penuaan yang terbaik di dunia.

Elakkan diri dari berhadapan dengan masa-masa yang kritikal. Bertindak segera sebelum kehilangan kaki. Jangan terus dibiarkan tanpa sebarang usaha. 

Vivix shaklee boleh mengubah kehidupan seseorang supaya lebih baik dan sihat. Kalau boleh keluarkan beribu duit untuk pembedahan, kos perubatan kenapa tak boleh keluarkan kos untuk Vivix Shaklee yang hanya RM475 sahaja.  Jika ada peluang kenapa perlu dilepaskan!!



Peluang hebat jangan dilepaskan dengan pembelian Vivix Advanced Protection



Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


1 comment:

  1. bagus vivix ni rupanya..moga dapat bantu lebih ramai yang ada masalah gangrene ni

    ReplyDelete

Followers

social network

APDM SAPS