8 CARA HILANGKAN MELECUR PADA KULIT

Assalammualaikum...

Orang kata kalau tak berhati-hati akan membawa padah. Tapi yelah kita ni manusia biasa tak terlepas dari sikap terlupa, terleka dan sikap mengelamun. hehehe. Kadang tengah masak mengelamun so ada la tu benda yang bermain di fikirannya.



So bukan nak citer bab semua tu. Nak cerita bab melecur ni. Kena air panas la, seterika panas dan sebagainya. Tak kena pada orang dewasa, bahaya pada kanak-kanak. Al maklumla anak-anak ni sifat dia ingin tahu, nak explore semua benda. Sebab tu kalau pergi checkup kat klinik mesti nurse akan nasihatkan perhatikan anak-anak, jaga-jaga dengan anak-anak bila dah pandai bergerak tu. Kalau baru berusia sebulan tu memang tak boleh buat apa-apa lagi. Orang tu kata " budak dah ada kaki". Padahal memang la semua ada kaki kan.hehehe. Bukan...tu maksudnya dah pandai berjalan la..


8 cara hilangkan melecur pada kulit

1. Ada petua gunakan tepung dan sapu kan pada tempat lecur. Tak kisah la apa-apa jenis tepung pun.

2. Boleh gunakan petua gunakan telur. Pecahkan sebiji pastu sapu pada tempat melecur tu menggunakan kapas.

3. Gunakan lendir alor vera atau kulit lidah buaya. Memang lendir pokok lidah buaya ni bagus terutamanya untuk hilangkan parut.

4. Malah ada juga gunakan serbuk kopi. Tempek kat tempat melecur tu biarkan dalam 10-15 minit pastu baru buang.

5. Ada juga petua lama suruh menggunakan kapur sireh. Biarkan sampai kering nanti rasa pedih dan sakit tu akan hilang.

6. Marjerin, ubat gigi juga dikatakan membantu untuk hilangkan melebur paa kulit.

7. Selain tu gunakan getah pelepah pisang pun membantu. Sapukan getah tu dan dibiarkan. Jangan dibilas dengan air plak.

8. Nak cara lebih mudah dan moden, ada ibu-ibu telah sapukan Vivix Shaklee untuk hilangkan kesan melecur pada anak dan ia berkesan.


Klik di sini untuk pembelian segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS