5 CARA HILANGKAN SELULIT DENGAN MUDAH,MALU MACAM KULIT LIMAU

Assalammualaikum..

Bukan sahaja masalah kulit kusam dan berjerawat malah masalah selulit juga menjadi kerisauan semua kaum wanita. Malah ramai yang menjadi tertekan dan malu dengan pembentukan selulit ni seolah-olah macam kulit limau pada bahagian peha dan perut.



Kemunculan selulit dibawah kulit akibat proses rembesan lemak yang terbentuk dan memang sudah nak dielakkan dan boleh jadi pada sesiapa termasuklan kaum lelaki. Sekarang ni juga banyak produk jenis krim yang dipasarkan untuk hilangkan masalah ni. Tapi tak semuanya akan berkesan dan mungkin akan mengambil masa yang lama dan akhirnya kita putus asa nak hilangkan selulit ni. Ini ada 5 cara hilangkan selulit dengan mudah dan berkesan.


5 CARA HILANGKAN SELULIT DENGAN MUDAH DAN BERKESAN


1. Minum banyak air



Selalu Ida suka ingatkan dalam kebanykan tips yang dikongsikan. Banyakkan minum air. Antara kunci utama untuk hilangkan selulit adalah minum air dengan banyak sekurang-kurangnya 2-3 liter setiap hati. Ini kerana dengan pengambilan air dengan banyak dapat membersihkan tubuh badan kita dari toksin. Rasa kalau muak sangat letak sedikit perahan lemon untuk sedapkan rasa.

2. Kawal pemakanan




Gaya pemakanan zaman sekarang memang agak teruk. Semuanya kebanyakan yang segera. Kalau dulu mana la ada semua ni. Rendang pun dah ada dalam tin, panaskan je. Apa kata kawal pemakanan tu makan dari bahan seperti minyak zaitun (walaupun agak mahal,apa kata sekali sekala amalkan), cili, blueberries, blackberries,cuka epal, teh hijau, teh herba, coklat gelap dan salmon malah banyak lagi. Diingatkan protein sangat penting dalam diet seharian ye jangan kurangkan dalam makanan korang. Elakkan dari minuman yang manis dan bergas.

3. Senaman 




Banyak senaman ringkas yang boleh dipratikkan di rumah contoh seperti posisi bertinggung (squats), pergerakan maju ke depan (lunges), larian dan sesi meregangkan otot selepas bersenam. Matlamat utamanya sebenarnya untuk melancarkan aliran darah dan mengurangkan kembung air.

4. Kuasa kopi




Hah..ni mesti korang tak sangka kan. Kopi untuk hilangkan selulit. Ida pernah kongsikan cara nak buat scrub kopi pada entry yang lepas. Memang best kalau nak buat scrub muka atau badan. Mudah je ambil uncang kopi yang telah digunakan, basuh dan keringkan. Dah betul-betul kering korang blend jadi serbuk halus.Nak lagi best tambah sedikit madu dan scrub la badan atau muka korang. Memang kulit akan jadi moist dan licin. Tapi kalau rasa malas boleh je beli scrub yang ada jual kat kedai. 
Kandungan kafein dan antioksidan dalam kopi melawan radikal bebas dan melancarkan peredaran darah.

5. Minum ESP Shaklee




Ramai yang tak tahu dan ramai yang tak cuba untuk minum dengan konsisten macam Ida.hehehe. Kalau tak cuba, tak minum konsisten mana la nampak result die kan. Tapi ramai sebenarnya kawan-kawan termasuk customer Ida sendiri yang dah minum dan berjaya hilangkan selulit diorang tu.





Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293


*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS