10:30:00 PM

PROMO GMBM 1ST ANNIVERSARRY GIVEAWAY

by , in
http://grupmamabloggersmalaysia.blogspot.com/2015/10/gmbm-1st-anniversarry-giveaway.html

PROMO | GMBM 1st ANNIVERSARRY GIVEAWAY Kami selaku penaja untuk segmen GMBM 1st ANNIVERSARRY GIVEAWAY dengan berbesar hati ingin menjemput semua rakan blogger Malaysia agar join segmen GMBM 1st ANNIVERSARRY GIVEAWAY sempena meraikan ulang tahun penubuhan Grup Mama Bloggers Malaysia [ GMBM ] yang genap setahun pada 21 Oktober 2015 ini.

Detail segmen :

~ Mula : 21 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015 ~
~ Hadiah : 19 pemenang di cari ~

Jom meriahkan segmen ini bersama kami.
Klik Banner Segmen untuk menyertai.

Selamat Bersegmen


GMBM 1st ANNIVERSARRY GIVEAWAY ini di taja sepenuhnya oleh Kathy, Mamaniza, Sofu, Suria, Sally,  Hani, Eyra, Fuza, Adna, Ayumie, Yong, Zie, Eda, Hana, Yana Yani, Ida, Fiza, Ida Bits & Aida.
3:45:00 PM

NURRAYSA COLLAGEN SOAP,PASTI JATUH CINTA!

by , in
Assalammualaikum...

Dah lama tak buat produk review ni disebabkan kesibukan yang tak berapa sibuk.hehehe. Tapi sebenarya semenjak beberapa minggu ni badan cepat penat skit. Nak publish entry pun kadang sekali sehari je.


Kali ini Ida nak kongsikan pengalaman Ida menggunakan sabun Nurraysa Collagen Soap. Dulu Ida pernah review tentang Nurraysa Collagen jadi kali ni sabun die pula.



Pengalaman Ida selama 1 minggu lebih ni menggunakan Nurrraysa collagen soap alhamdullilah tiada masalah mahupun masalah healing crisis seperti tumbuh jerawat dengan banyak dan sebagainya. Sebelum pakai sabun ni Ida dah dinasihatkan supaya rehatkan muka dulu selama 1 minggu dari sebarang produk, bergantung pada jenis produk. 

Pada mulanya ada la tumbuh seketul jerawat di hidung, tetapi selepas guna Nurraysa collagen soap ni cepat kecut jerawat tu malah tak sakit. Pedih tau jerawat kat hidung, en suami tersentuh skit pun nak marah.hehehe


Ida pun sendiri ada masalah kulit yang kering tapi tak la serius sampai menggelupas seperti dulu. Jadi sepanjang Ida pakai Nurraysa collagen soap ni alhamdullilah masalah kulit kering dah agak kurang dan kulit rasa lebih licin. Malah blackhead dan whitehead pun dah kurang sedikit. Ida hanya menggunakan 2 kali sehari iaitu pagi dan malam.

NURRAYSA COLLAGEN SOAP 


Diperkaya dengan bahan-bahan BERKHASIAT tinggi berikut:

✔ Minyak Zaitun (banyak khasiatnya disebut dalam Al-Quran!)
✔ Susu Kambing (rahsia penjagaan wajah nenek moyang)
✔ Vitamin A, C & E
✔ Gliserin (untuk menyerap kelembapan agar kulit wajah sihat!)

Cara menggunakan Nurraysa Collagen Soap



1. Dalam keadaan muka kering, basahkan sabun dan sapu ke muka dengan urutan yang lembut.

2. Biarkan selama 2-3 minit supaya kandungan dan khasiat sabun ni serap dalam kulit. Kalau kulit kering cukup la selama 1 minit je.

3. Selepas cuci muka dengan bersih, sapukan extra virgin olive oil.

*kalau ada masalah jerawat yang teruk dinasihatkan supaya basuh muka dengan air suam dan bilas dengan air sejuk.

KEBAIKAN NURRAYSA COLLAGEN SOAP




✔ Membersih dengan lembut dan menyegarkan kulit lesu.
✔ Mengecutkan jerawat di wajah atau badan.
✔ Memudarkan parut dan menghilagkan parut dan cela.
✔ Mengurangkan pigmentasi atau jeragat.
✔ Mengurangkan kedutan dan garis halus serta kesan regangan atau strectmark.
✔ Menghilangkan Black Head dan White Head.
✔ Mengurangkan kesan berminyak diwajah dan badan.
✔ Mencerahkan kulit yang kusam dan gelap, kasar dan kering.
✔ Menyamaratakan tona kulit.
✔ Memelihara kelembutan dan kelembapan semulajadi kulit.




muka baru lepas cuci muka dengan Nurraysa collagen soap.no editing


Testimoni pengguna Nurraysa Collagen Soap




Sesiapa yang berminat untuk dapatkan produk Nurraysa ni boleh la hubungi

Siti Nadiah Abdullah
( Stokis Nurraysa Selising Kelantan)
NO TEL : 0139372469

Harga asal RM70 tetapi selepas diskaun hanya RM40 (SM)/RM45 (SS) FREE POS

p/s: esok ada promosi sempena muharram. 1 ketul sabun RM29 tapi kalau 3 ketul RM80. Wah jangan lepaskan peluang, cepat hubungi Kak Nadiah k...

3:25:00 PM

Giveaway October 2015 Cash RM500 by Emas Putih

by , in
[Sila Tekan Banner Di Atas Untuk Join]


Hadiah :
RM50 Cash x 10 pemenang

Tarikh Mula : 29 October 2015 | Tarikh Tamat :12 November 2015


3:51:00 PM

5 TIPS HEBAT DAPATKAN BENTUK BADAN CANTIK SELEPAS BERSALIN

by , in
Assalammualaikum..

Perut kempis,pinggang ramping, berat badan ideal dan punggung yang pejal itu semestinya menjadi idaman setiap wanita terutamanya selepas bersalin. 



Selain daripada senaman terdapat juga perkara-perkara kain yang mesti dititikberatkan semasa proses kurangkab berat badan terutamanya semasa berpantang. Ini nak kongsikan 5 tips hebat dapatkan bentuk badan yang cantik selepas bersalin.


5 TIPS HEBAT DAPATKAN BENTUK BADAN YANG CANTIK

1. Berpantang biar serius



Selepas bersalin, ramai wanita mengeluh mengalami masalah berat badan dan isi menggeleber. Jangan risau, gunakan tempoh berpantang untuk merawat masalah dalaman dan mencantikkan kembali bentuk fizikal anda. Sapukan pati halia atau minyak panas pada bahagian tubuh yang bermasalah seperti perut, paha dan punggung. Pakai bengkung untuk membantu mengembalikan kelangsingan tubuh. Agak tak selesa tapi kalau anda rajin pakai bengkung, lemak yang ada cepat terbakar dan berat badan pun turun secara berperingkat.

2. Postur yang betul




Kita kaum wanita jangan terlalu amalkan membongkokkan badan kerana ia menyebabkan tubuh kelihatan bongkok selain menyebabkan lemak mudah berkumpul di bahagian perut. Cara yang betul akan membantu mencantikkan bentuk badan. Mulai hari ini ubah cara anda berjalan, duduk dan berdiri. Ingat, tegakkan badan!

3. Pakai korset




Tubuh kurus pun akan mengalami masalah perut buncit seperi orang lain. Gunakan korset atau pakaian dalam yang membantu membentuk tubuh agar lebih menarik. Ini bagi menyokong bahagian tubuh khususnya payudara dan punggung agar berada dalam ‘acuan’. Cara ini juga membuatkan tubuh berbentuk dan mengelakkan korang makan dalam kuantiti yang banyak dalam satu masa.

4. Kena makan suplemen tambahan



Sekarang zaman yang semakin canggih. Korang boleh memilih samada nak ambil jamu, herba atau supplemeny moden. Ini bukan sahaja membantu memulihkan kesihatan dan menjaga kecantikan dalaman, tapi mujarab untuk menurunkan berat badan. Ramuan herba dapat menjadikan tubuh langsing dan bahagian intim anjal serta lebih menarik.

5. Buang jauh-jauh amalan buruk




Jangan makan lewat malam kerana tubuh akan mudah naik kerana pada waktu ini tiada aktiviti fizikal yang dapat membantu membakar kalori. Tolong elakkan minum air bersulam makanan kerana ini cara paling senang buat perut buncit. Nak tubuh cergas dan segar, elakkan tidur siang terutama selepas Asar. Amalan ini menyebabkan tubuh lemah, berat badan mudah naik dan wajah menjadi lesu.



Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.





Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
3:40:00 PM

5 PUNCA MASALAH KULIT MUKA YANG KITA TAK SEDAR

by , in
Assalammualaikum...

Bila bercakap tentang masalah kulit ada sesetengahnya akan menyalahkan produk yang digunakan mahupun dari segi produk kecantikan dalaman atau luaran.


Sebenarnya ramai juga tak sedar ada faktor atau punca lain yang boleh menyebabkan masalah kulit. Ini ada 5 punca masalah kulit muka yang kita tak sedar.

5 PUNCA MASALAH KULIT MUKA

1. Tidak menjaga bahagian leher dan dada


Sebenarnya penjagaan kulit muka sahaja pada bahagian muka sahaja ia juga termasuk bahagian leher dan dada. Walaupun bahagian ini terlindung bagi mereka yang bertudung tetapi ia juga boleh berpotensi untuk mengalami masalah penghidratan dan penuaan. Penyelesaiannya senang sahaja, setiap kali memakai serum atau krim muka dan sebagainya jangan lupa sapukan sekali bahagian leher dan dada sebagai pelembap.  

2. Penggunaan berus solek yang kotor


Bagi yang selalu menggunakan solekan ke tempat kerja atau berjalan-jalan, jangan abaikan untuk membersihkan berus solekan. Ambil masa sekurangnya 1 hari seminggu mesti bersihkan berus solekan korang.Penggunaan berus solekan yang kotor mungkin menyebabkan pembiakan bakteria dan liang pori-pori tersumbat.

3. Tangan kerap menyentuh kulit


Ini boleh dikatakan tabiat yang biasa dilakukan. Walau sebersih mana pun tangan korang tapi mesti ingat pasti ada kuman di mana je berada. Kuman tersebut secara tidak langsung akan berpindah pada kulit wajah lantas mengakibatkan kerengsaan dan akhir sekali terjadilah jerawat. Jika ini merupakan tabiat yang memang sukar dijauhkan, sapu ‘hand sanitizer’ sekerap yang mungkin.

4. Pengelupasan kulit berlebihan


Pembersihan yang terlalu kuat atau kasar dan pengelupasan yang berlebihan boleh mengakibatkan penghasilan minyak yang berlebihan dan kesan yang lebih teruk adalah menyebabkan bakteria merebak. Untuk alternatif lain gunakan glycolic peel tiga kali seminggu.

5. Pengambilan makanan ringan

Bukan je kanak-kanak orang dewasa pun suka makan ringan ni. Selalunya suka dijadika snek sampingan masa lapang untuk hilangkan rasa bosan. 


Kajian dari American Academy of Dermatology menyatakan makanan yang mengandungi bahan MSG yang tinggi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah meningkat lantas menghasilkan insulin yang banyak. Insulin itu kemudiannya mengaktifkan kelenjar minyak yang menghasilkan hormon androgen, yang akan mengakibatkan penumbuhan jerawat.

rujukan:majalah EH



Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.
2:57:00 PM

6 PUNCA KELEMUMUR,MALUNYA NAK JUMPA ORANG!

by , in
Assalammualaikum...

Wanita mahupu lelaki mesti ada mengalami masalah rambut seperti rambut kusut dan bercabang. Selain itu masalah palig ketara adalah masalah rambut kelemumur.


Nak jaga rambut kelemumur ni tak susah cuma kena rajinkan diri sedikit. Bagi wanita yang bertudung mungkin orang takkan nampak tetapi juga mesti menjaga dengan lebih baik dari orang yang tak bertudung. Kulit kepala yang tertutup dalam tempoh lama mengundang peluh yang akhirnya bercampur minyak semula jadi lalu menjadi masalah kelemumur yang serius. Ini ada 6 punca kelemumur yang korang mesti tahu.

6 PUNCA KELEMUMUR

1. Seborrheic dermatitis


Biasanya menunjukkan simptom gatal-gatal, kulit kepala berminyak atau kulit kepala kering, gatal dan berkuping. Keadaan ini disebabkan cuaca panas. Bentuk keruping disebabkan kulit kepala kering dan kurang berminyak berbanding punca-punca lain yang menyebabkan kelemumur.

2. Sensitif


Bagi wanita yang mengalami masalah sensitif pada sesetengah produk rambut akan mengalami situasi kulit kepala kemerahan dan gatal. Sebenarnya terlalu kerap mencuci rambut juga boleh menyebabkan kelemumur.

3. Jangkitan Yis Malassezia

Selain itu kelemumur juga boleh disebabkan jangkitan yis Malassezia. Malassezia hidup pada permukaan kulit kepala hampir setiap individu dewasa tanpa menyebabkan sebarang masalah.


Namun apabila tidak terkawal, ia akan merembeskan lebih minyak daripada folikel rambut. Ini menyebabkan iritasi pada kulit kepala dan menggalakkan lebih banyak sel kulit terhasil.

Punca sebenar Malassezia tidak diketahui. Boleh jadi ia disebabkan terlalu banyak minyak pada kulit kepala, perubahan hormon, tekanan, masalah saraf seperti Parkinson, sistem imunisasi terganggu, tidak mencuci dengan kerap dan semua masalah ini menyumbang kepada kelemumur.

4. Tidak mencuci rambut


Bagi wanita yang jarang mencuci rambut juga mudah mendapat masalah ini. Jika korang tidak membasuh rambut dengan kerap, minyak dan sel kulit daripada kulit kepala akan terbina, lantas menyebabkan kelemumur.

5. Psoriasis


Ada sesetengah wanita menghidapi masalah psoriasis yang merupakan sejenis penyakit kulit biasa yang menjejaskan kitaran hidup sel kulit akibat sel tumbuh dengan cepat pada permukaan kulit, membentuk sisik tebal, berkilat, gatal, kering, kemerah-merahan dan kadangkala menimbulkan rasa sakit yang berlarutan. Keadaan ini biasa berlaku di sekitar lutut, siku tetapi boleh juga berlaku pada kulit kepala.

6. Ekzema


Penghidap penyakit kulit ekzema juga biasa mengalami kelemumur. Ia tidak boleh dipulihkan sepenuhnya, namun sebaiknya ia boleh mesti dirawat sebelum menjadi serius. Lebih elok jika mendapatkan nasihat doktor.

SEMOGA MEMBERI MANFAAT!
3:57:00 PM

8 CARA ATASI BATUK DAN SELSEMA ANAK-ANAK SECARA SEMULAJADI

by , in
Assalammualaikum..

Setiap tahun mahupun setiap bulan, mesti anak-anak dan bayi akan ke klinik atau hospital kerana mengalami batuk dan selsema yang teruk. Lebih teruk bagi anak-anak yang mempunyai sistem imun yang rendah.



Beberapa tanda-tanda selsema dan batuk pada bayi adalah hidung sesak atau berair, demam gred rendah sehingga 100.4 darjah Fahrenheit, bersin, batuk, hilang selera makan, cepat marah dan sukar tidur. 

Di Akademi Pediatrik tak menggalakkan pemberian ubat-ubatan kepada anak-anak bawah dari 6 tahun kerana mempunyai kesan sampingan yang boleh membawa maut. Sebaiknya dilakukan dengan cara semulajadi. Ini ada 7 cara atasi batuk dan selsema anak-anak secara semulajadi.


7 CARA ATASI BATUK DAN SELSEMA ANAK SECARA SEMULAJADI


1. Mandikan dengan kerap




Untuk mengurangkan demam pada anak-anak digalakkan mandi dengan air sejuk untuk mengawal suhu badan yang terlapau panas. Jangan la terlampau sejuk plak.Biarkan mandi dengan lebih kerap kerana ia juga akan membantu anak tidur lebih lena. Untuk bayi boleh sahaja sekadar lap badan dengan tuala basah.

2. Lemon




Lemon adalah salah satu bahan yang sangat bagus. Ia kaya dengan vitamin C, lemon membantu meningkatkan sistem imun dan membantu badan dalam melawan selesema dan selesema. Bagi anak-anak minum beberapa kali sehari. Boleh tambah sedikit gula atau madu.


3. Madu




Madu adalah ubat yang selamat untuk kanak-kanak berumur 1 tahun dan lebih tua yang mengalami selesema atau batuk. Ia mempunyai ciri-ciri antibakteria yang tinggi, anti-oksida dan imun-merangsang yang membantu mengurangkan batuk, melegakan sakit tekak dan membunuh bakteria yang menyebabkan jangkitan.

4. Sup Ayam Panas




Bagi kanak-kanak yang lebih tua dari 1 tahun, sup ayam panas adalah pilihan yang hebat apabila mengalami selesema atau batuk. Ia sangat membantu melegakan kesesakan. Antioksidan dalam ia mempercepatkan proses penyembuhan. Selain itu sup ayam meningkatkan fungsi silia perlindungan dalam rongga hidung yang menghalang contagions daripada memasuki badan.

5. Oren




Vitamin C dalam buah oren membantu meningkatkan pengeluaran sel-sel darah putih yang melawan kuman sejuk menyebabkan. Ia juga meningkatkan sistem imun untuk mengurangkan gejala seperti batuk, sakit tekak dan hidung berair.

6. Halia 




Merupakan satu lagi ubat yang sangat popular semula jadi untuk selsema dan batuk kerana anti-radang, anti-bakteria, anti-virus. Ia juga berkesan di mendorong berpeluh dan menghilangkan panas, yang seterusnya melegakan demam ringan. Di samping itu, ia meningkatkan sistem imun untuk membantu mempercepatkan pemulihan. 

7. Cuka epal




Untuk mengurangkan demam kanak-kanak, cuka epal adalah ubat yang sangat berkesan. Sifat berasid yang membantu menarik haba keluar dari badan melalui kulit. Tuam mereka dengan cuka epal dan letakkan pada perut atau boleh mandikan untuk anak yang lebih dari 2 tahun.


8. Penyusuan




Susu ibu adalah salah satu ubat yang paling mujarab kepada anak-anak yang sakit. Sentiasa bersyukur yang korang masih berpeluang nak susukan anak sehingga sekarang. Susu ibu menyediakan keseimbangan unik nutrien untuk membantu badan-badan mereka melawan jangkitan dan pulih lebih cepat. Bayi berumur kurang daripada 6 bulan perlu diberikan susu ibu untuk melawan virus yang menyebabkan selsema atau batuk. 




Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Followers