6 TIPS BAKAR LEMAK DI PEHA DAN BETIS DENGAN LEBIH BERKESAN

2:18:00 PM

Assalammualaikum...

Kawasan mana yang walaupun diet macam mana sekali pun memang susah nak kurangkan? Tentula di bahagian peha dan betis. Tu memang susah nak hilangkan. Berat badan dah turun tapi kat bahagian tu lemak masih ada lagi.



Sedangkan badan kurus pun sama. Masih ada lemak kat bahagian peha dan betis. Kemain lagi gosok dengan losyen mustajab tapi tak hilang juga lemak tu. Ini ada 6 tips bakar lemak di peha dan betik dengan lebih berkesan.



6 TIPS BAKAR LEMAK DI PEHA DAN BETIS DENGAN BERKESAN

1. Kontrol makanan



Nama pun orang melayu, makanan berlemak dan bersantan mana la boleh dipisahkan. Makan plak masak lemak cili api..peh...yummy. Cuba kawan pengambilan berlemak dan bersantan ni untuk lebih baik masa nak turunkan berat badan. Nak cepat kesannya, diet dengan elak sajian yang mempunyai kalori tinggi, makanan berminyak, junk food, soda dan segala makanan bergula atau terlalu manis.

2. Lari




Berlari bagus untuk kesihatan jantung dan pengaliran darah. Kalau korang jenis yang tak suka bersenam, takde masa nak ke gym berlari pun dah cukup untuk hasilkan kaki dan badan yang berotot dan padat. Badan pun sihat kan.

3. Lompat tali/ skipping




Kalau zaman dulu permainan ni la paling best, zaman sekarang dah takde dah. Budak-budak semua lebih suka main gadjet je. Kalau susah sangat nak keluar bersenam
Jika tiada masa untuk keluar rumah anda boleh lompat guna tali atau skipping. Buat depan tv pun ok, janji badan keluar peluh. Cara ini membantu membakar kalori di kaki dan melatih otot kaki sehingga betis jadi bentuk yang cantik.

4. Zumba




Jarang orang buat zumba ni tapi kalau korang memang ada ahli persatuan kat taman ke mesti ada yang buat aktiviti ni kan. Cadangkan buat setiap minggu untuk berzumba.Ini boleh bakar lemak di paha dan betis dengan lebih cepat.

5. Aerobik




Senam aerobik juga cara membakar kalori yang paling bagus. Bukan hanya kaki cepat kurus, tetapi juga bentuk tubuh lebih cantik sebab lemak di seluruh tubuh dibakar dengan rata.

6. Berbasikal




Mungkin dah jarang dan kurang orang guna basikal, tetapi sebenarnya ini adalah cara paling berkesan kalau mahu paha kecil dan bentuk betis kecil comel.





Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

1 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)