RESEPI TOMYAM CAMPUR YANG MUDAH

12:07:00 PM

Assalammualaikum...

Dah lama nak kongsikan resepi ni. Tapi asyik tertangguh je dek sibuk dengan buat kuih raya.hahaha...Tak buat mana pun sejenis je. Tapi ada urusan yang perlu diuruskan. Hari ni Ia nak kongsikan resepi tomyam campur yang mudah. Tak pakai pun tomyam paste...homemade punya la..resepi campak-campak.heheh

RESEPI TOMYAM CAMPUR YANG MUDAH


Bahan-bahan:
  • ayam dipotong kecil
  • sotong potong
  • udang beberapa ekor
  • lobak merah
  • tomato
  • serai
  • lengkuas
  • halia
  • cili padi yang dipotong
  • bawang putih
  • bawang merah
  • cili boh
  • daun limau purut
  • garam
  • gula
Cara-caranya:

1. Tumis kan bawang merah,bawang putih,halia,lengkuas,serai,daun limau purut dan cili padi.

2. Bila dah naik bau skit,tumis plak cili boh dalam die sampau naik minyak.

3. Masukkan air

4. Masukkan semua bahan-bahan kecuali tomato.

5. Sampai mendidih masukkan garam dan gula secukup rasa. Masukkan tomato dan rasa.

6. Kalau ada yang terkurang,pandai-pandai la korang. Kalau Ida suka rasa pedas masam lebih...

7. Dah siap untuk dimakan

SELAMAT MENCUBA!

Lagi kerap korang panaskan tomyam ni lagi pekat kuah die..cuba la..

You Might Also Like

4 comments

  1. ini menu iftar ramadhan yang terakhir hari tu nih...nyum nyum nyum...

    ReplyDelete
  2. m...kenapa sedap sangat ni tengok...
    btw,done to follow you..follow me back :)
    www.yayacendana.com

    ReplyDelete
  3. Favourite enaa nii.. sedapnyaaaa... terliur

    ReplyDelete

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)