7 TIPS MENUTUP CELA PADA WAJAH DENGAN BETUL

Assalammualaikum....

Zaman teknologi sekarang ni dah macam-macam produk atau alat-alat mekap yang dikeluarkan untuk kaum wanita supaya sentiasa kelihatan cantik,anggun dan berseri.



Bila jumpa produk yang sesuai ia akan menghasilkan kulit nampak mulus,gebus,licin dan sekata.

7 TIPS MENUTUP CELA PADA WAJAH DENGAN BETUL

1. Sebelum menggunakan foundation ratakan dahulu wajah dengan bedak asas dengan sekata.

2. Sapukan foundation di sekeliling mata untuk menutupi lingkaran gelap bawah mata tu...oh mata panda ku...

3. Sapukan foundation secara nipis dan kemas agar kulit nampak sekata. Pastikan sapuan tu tak bercapuk atau nampak bertompok-tompok polkadot.heheheh


4. Gunakan hujung jari dan ratakan dengan lembut. Sebaiknya ratakan foundation tu guna jari manis sebab tekanan tak terlalu kuat. Jangan guna ibu jari plak.

5. Pilih warna foundation yang bersesuian dengan kulit supaya kulit nampak lebih sekata dan cantik.

 

6. Elak guna foundation yang lebih cerah dari kulit.Kalau tak nanti muka tu nampak cam patung yang berhantu tu...nak tengok lama-lama pun menyeramkan.

7. Kembalikan seri wajah pada muka dengan menggunakan celak berwarna putih. 

rujukan:minggun wanita

SEMOGA MEMBERI MANFAAT!

3 comments:

  1. Salam ida...nice tip...memang foundation amat membantu kaum wanita untuk tampil menarik dan berkeyakinan.tq for sharing ida.

    ReplyDelete
  2. ooo before foundation, bedak asas dulu ekk? hu hu hu...
    baru aida tau.
    but now aida x pakai foundation da.
    pakai cc cream aje :)

    ReplyDelete

Followers

social network

APDM SAPS