5 TIPS MUDAH HILANGKAN PERUT BUNCIT SUPAYA NAMPAK SLIM

Assalammualaikum..

Masalah perut buncit selalu menjadi satu trauma buat kaum wanita la terutamanya. Lelaki tak berapa kisah sangat. Jawapan diorang mesti sama je "perut bahagia".hehehe. Betul tak?




Kita ni sebagai perempuan kalau bab perut buncit ni aish mana la boleh duduk diam. Masing-masing mesti nak cover perut. Nak nampak slim je..Tambah bagi ibu-ibu selepas bersalin mesti ada masalah perut buncit ni.




5 TIPS MUDAH HILANGKAN PERUT BUNCIT

1. Pemakanan


Bila bercakap tentang penurunan berat badan pemakanan adalah perkara utama. Begitu juga dengan masalah perut buncit.Pilih makanan yang mempunyai kalori yang sihat. Kajian menunjukkan makanan tertentu membantu untuk membakar lemak yang berlebihan. Makanan lemak tak tepu seperti avocado dan kacang amat sesuai. Jadikan ia sebagai snek 20minit sebelum makan. Ini membantu korang tak makan berlebihan nanti.

2. Low-Glycemic Index



Pilih makanan yang low GI. Mereka yang ada tahap kronik hormon stress kortisol dalam badan cenderung untuk ada masalah lemak berlebihan. Makanan seperti kacang,lentil sangat bagus dari nasi putih atau kentang. Boleh makan yabg lain tapi kurangkan kuantitinya.

3. Teh hijau



Minum 2-4 cawan teh hijau setiap hari.Satu kajian 2012 dalam Jurnal Makanan Fungsian mendapati bahawa orang yang minum satu setengah cawan teh hijau yang diperkaya dengan sebanyak 609 miligram catechin setiap hari selama 12 minggu kehilangan hampir 16 kali lebih banyak lemak visceral seperti orang-orang yang mengamalkan teh hijau tanpa antioksidan ditambah. 

4. Produk tenusu



Apabila badan korang kurang kalsium, ia menghasilkan hormon yang memberi isyarat badan untuk menyimpan lemak visceral. Dicadangkan untuk ambil 1,000 miligram untuk orang dewasa untuk mengurangkan masalah ni.

Dan satu kajian mendapati bahawa kalsium daripada tenusu mempunyai kesan yang lebih kuat berbanding kalsium daripada sumber-sumber lain. Contoh terbaik adalah makan yogult setiap hari.

5. Bersenam



Senaman yang keras tak semestinya membantu untuk membakar lemak yang ada tapi korang mesti meningkatkan kalori keseluruhan dengan senaman kardio seperti berjalan atau berbasikal. 

Ada kajian memyatakan bahawa bagi yang melakukan senaman kardio yang sederhana iaitu lebih kurang 30minit berjalan 6kali selama seminggu menunjukkan tiada sebarang lemak visceral selama 8bulan melakukannya!!

Wah...bukan susahpun sebenarnya nak bersenam,korang berjalan pun dah boleh membakar lemak tu. Taknyah pergi gym pun takpe..

rujukan: http://www.huffingtonpost.com/


Kebaikan YES PACK HEALTHY FITNESS ni selain membantu untuk turunkan berat badan,malah ia membantu untuk hilangkan atau kempiskan perut buncit sekaligus menjamin kesihatan anda dengan lebih baik.

Nak kurus biar kurus secara sihat dan selamat.Insyaallah...

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS