5 CARA KAWAL MAKAN DI HARI RAYA ELAK BERAT BADAN NAIK

Assalammualaikum...

Semua orang dah mula memasak rendang,menganyam ketupat,kacau dodol,kemas rumah. Bagi yang duduk jauh dah dalam perjalanan nak balik ke kampung halaman. Mood nak raya nak datang katakan. Masa hari raya nanti macam-macam hidangan disediakan. Makanan berminyak,bergoreng dan berlemak semua kita bedal. Makan memang dah tak ingat dunia. 




Hari-hari makan ketupat,rendang,satay dan macam-macam lagi.Dah habis raya ni mula la bising berat dah naik. Dah satu hal pastu mula nak start diet balik. Ini ada 5 cara kawal makan di hari raya elak berat badan naik.

5 CARA KAWAL MAKAN DI HARI RAYA 


1. Mengawal nafsu


Sebelum nak makan tu tengok apa hidangan yang disediakan. Fikir yang korang sedang dalam tempoh nak turunkan berat badan. Jangan nak membazir,ambil makanan dalam kuantiti yang sedikit sebab nanti korang akan singgah ke rumah lain pula.

2. Banyak minum air dan makanan yang kaya dengan fiber

Untuk mengelakkan dari masalah sembelit, minum air dengan kuantiti yang sepatutnya dan jangan lupa makan makanan yang kaya dengan fiber. Jangan nanti, seharian dalam tandas je.

3. Kurangkan makanan yang manis




Kalau tuan rumah sediakan minuman bikarbonat. Kalau takde juga air lain minum la dalam setengah gelas je jangan minum berlebihan. Tips dari Ida bawa sebotol air masak letak dalam kereta so kalau dok minum manis je sulam dengan air masak pula. Sesetengah kuih raya pun ada kandungan gula yang tinggi so makan ala kadar je k...

4. Kurma sebelum sembahyang raya




Ambil beberapa biji kurma sebelum sembahyang raya dan makan roti gandum penuh, susu rendah lemak dan sepotong buah sebelum menjamah ketupat, rendang dan sebagainya. Cara ini dapat membuatkan korang rasa kenyang dan mengurangkan pengambilan makanan lain.

5. Sayuran dan buahan disebelah malam




Dah seharian makan benda berminyak,berlemak dan bergoreng. Pada waktu malam ambil sayuran dan buah-buahan untuk elakkan masalah penghadaman.

rujukan:majalah EH



Dengan pengambilan 2 supplement ni membantu bagi korang yang takut berat badan naik masa hari raya nanti.




Phytocol-st ni korang makan sebelum makan makanan berlemak,berminyak dan bergoreng. Ia seakan akan menghalang atau mencegah benda-benda tak baik ni masuk ke dalam salur darah.

Manakala Omega Guard akan menyingkirkan semua lemak-lemak yang ada dalam badan korang supaya tak jadi lemak yang berlebihan.

Bahaya berart badan naik nanti takut ada masalah kolestrol. Dah yang memang ada kolestrol lagi la kena kawal pemakanan kan.


Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.

Nak order? sila klik

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

1 comment:

Followers

social network

APDM SAPS