2 TIPS FESYEN UNTUK SEMBUYIKAN PERUT BUNCIT SUPAYA ORANG TAK PERASAN

Assalammualaikum..

Bila apa-apa jenis senaman pun dah buat masih tak dapat nak sembuyikan perut buncit tu. Mula la otak tu fikir macam-macam cara nak atasi masalah perut buncit tu.




Jangan risau sementara korang nak kempiskan perut buncit tu. Korang boleh cuba cara lain dengan gaya fesyen untuk sembuyikan perut buncit tu. Ini ada 2 tips fesyen untuk sembuyikan perut buncit.

2 TIPS FESYEN UNTUK SEMBUYIKAN PERUT BUNCIT

1. Pemilihan corak dan warna



Warna- Kadang kala kita ni suka pakai baju yang nampak menyerlah. Kalau boleh elakkan warna yang terang dan hanya gunakan 1 warna atau palet sahaja. Jangan banyak sangat warna nye dah macam pelangi gitu. 

Corak- Pilih corak yang menegak supaya korang nampak lebih tinggi dan langsing. Elak dari corak melintang walaupun baju tu nampak cantik. 



Kain- Jenis kain guna la yang linen,sintetik atau kain kapas. Elak dari guna kain yang melekat pada badan contohnya lycra.

2. Gaya



Kalau boleh cara pemakain tu jangan la terlalu besar atau terlalu kecil. Jubah,jaket atau blaus yang panjang boleh sembuyikan bahagian pinggang korang. Pilih skirt yang 3 inci lebar dari pinggang. Ia boleh bantu sembuyikan perut dan punggung nampak lebih kecil. Elak dari pilih skirt yang berlipat.



GOOD LUCK!

No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS