SAKIT TULANG BELAKANG SELEPAS BERSALIN HINGGA BERI KESAN PADA ANAK

2:24:00 PM

Assalammualaikum...

Setengah hingga 3/4 wanita akan mengalami sakit tulang belakang selepas bersalin. Ibu-ibu yang pernah bersalin mesti tahu bagaimana rasanya sakit tulang belakang,sakit pinggul,rasa kebas hinggakan tak larat nak dukung anak.


Masa mengandung kita dah alami masalah sakit tulang belakang,sakit pinggang ini disebabkan janin dalam perut kita semakin hari semakin besar dan otot-otot abdomen perlu bekerja keras untuk menampungnya dan memberi tekanan pada tisu.

Ketika melahirkan anak,bayi akan dikeluarkan melalui saluran peranakan iaitu rahim dan faraj. Pergerakan bayi dari rahim ke luar melalui faraj memberikan tekanan fizikal pada tisu keliling. Tekanan ini la menyebabakan bengkak dan tisu akan koyak.






Malah selepas melahirkan anak kita memang tak cukup tidur dan kurang rehat. Tambah kalau anak demam kuning. Memang perlukan tenaga yang banyak untuk pastikan paras kuning tak naik kalau tak kena tahan wad la jawabnye.

Masa Ida berpantang tambah dua2 orang anak demam kuning,memang setiap sejam Ida akn kuncikan jam bagi susu kat die. Memang penat sangat mana dengan baru lepas keluar wad lebih-lebih lagi masa bersalinkan Asyraf. Masa tu belum kenal lagi dengan Shaklee...

Tapi masalah selesai selepas bersalinkan Aqil...

Video ni mengisahkan seorang wanita selepas bersalin yang mengalami sakit tulang belakang yang kronik sehingga memberi kesan pada anak.


Sakit Tulang Belakang & Lenguh2 Badan Buat Ibu Ini RImas, Sampailah.... from iReach HD on Vimeo.

TIPS UNTUK KURANGKAN SAKIT TULANG BELAKANG

1. Senaman dengan melakukan senaman pelvik
2. Berjalan-keraplan berjalan dengan santai atai bergerak masa berpantang sekalipun.
3. Alat sokongan sepeti bantal atau kerusi
4. Cara mengangkat dengan betul adalah dengan membengkokkan lutut masa angkat barang dan bayi.
5. Pengambilan pil kalsium



Pil kalsium yang Ida maksudkan ialah Ostematrix Shaklee.



Sebelum ini Ida pernah terangkan bahaya ibu mengandung tak cukup kalsium atau tak minum susu sebab akan berlaku masalah sakit tulang belakang selepas bersalin camni la.

Kalau Ida tengok kawan-kawan ramai yang titikberatkan tentang pengambilan susu masa mengandung. Ada yang alah tak boleh minum susu,bila minum je nak muntah sampai suami paksa. Boleh kalau tak nak minum susu tapi pastikan korang amik kalsium mencukupi tak kisah la supplement atau makanan yg mengandungi kalsium tinggi.

Ostematrix dapat membantu sakit tulang belakang selepas bersalin kerana 1 biji ostematrix bersamaan dengan 1 gelas susu iaitu bersamaan dengan 80biji badam

Kita digalakkan mengambil 3-4gelas susu setaip kali. Darabkan la 80biji badam dengan 4 dah jadi 320biji setiap hari.Atau korang nak makan 320biji badam setiap hari pun takde masalah.

Osteomatrix adalah suplemen yang membekalkan Kalsium, Magnesium dan dilengkapi Vitamin D untuk kadar penyerapan yang lebih baik dalam tubuh badan.

Mineral seperti mangan, kuprum dan zink mengukuhkan lagi matriks tulang anda dan memastikan kesihatan tulang berada di tahap yang optimum.


Jadi ibu yang berpantang,jika mengambil Set Berpantang Shaklee pastikan korang akan tambahkan Ostematrix dalam set korang untuk masalah sakit tulang belakang selepas bersalin.

Nak order? sila klik

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

You Might Also Like

4 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)