KURUS SELEPAS BERSALIN SEHINGGA HILANG 20KG TAPI SUSU STILL BANYAK,BACA SEKARANG!

12:24:00 AM

Assalammualaikum...


Perkara yang agak penting bagi ibu-ibu adalah bagaimana nak kurus selepas bersalin? Kalau tak kita ni jadi stress. Yelah masa mengandung tak pelah badan naik sebab ada baby kat dalam perut tu. Masa pantang pun bukan boleh main belasah je makan. Makan skit tapi still tak kurus. Dulu boleh je pakai seluar jeans saiz 36 sekarang ni dah tak muat. Nak kena cari saiz lebih besar.Tak kisah la bagi yang memang badan kurus atau berisi sama je..orang kata selepas bersalin,berat badan bagaikan di pam-pam.


Aisywarya Rai,Ratu Cantik India selepas bersalin

Sebenarnya tak susah pun nak kurangkan berat badan terutama bagi yang baru bersalin. Serius memang tak susah pun. Sebab apa Ida cakap camtu?

Sebabnya Ida sendiri mengalaminya. Walaupun Ida ni memang jenis susah nak naik berat badan tapi agak terkejut jugak la sebab berat badan Ida turun sebanyak 2kg dari berat Ida sebelum mengandung. Masa mengandung berat Ida memang mencecah sampai 60kg! Nak tahu rahsianya?



Bukan perkara senang nak turunkan berat badan selepas bersalin tapi bagaimana Puan Salwa ni dengan selamba nya boleh turunkan berat badan sebanyak 20kg,susu pula skit pun tak drop malah ada 2 orang anak susuan. Apa rahsianya?



Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.


TIPS KURUS SELEPAS BERSALIN

1. Jangan tinggalkan sarapan.

Sarapan wajib ambil walau sesibuk mana pun korang. Ia adaalah permulaan bagi tenaga seharian korang melakukan kerja.

2. Makan sayur-sayuran dan buah-buahan.

Ambil sekurang-kurangnya 5 jenis setiap hari



3. Makanan berserat tinggi

Contohnya oat,kekacang,bijirin dan lain-lain

4. Makanan berkanji

Nak turunkan berat badan tak semestinya tak boleh makan makanan yang berkanji seperti  roti.nasi dan pasta

5. Kurangkan makanan bergoreng

Bila terlalu banyak makanan bergoreng,ia tidak dapat dihadamkan dengan baik ni menyebabkan ia menempel dengan lama dalam usus dan jadi la lemak.

6. Kawal saiz makanan dan jenis snek

Jangan ingat kalau makan skit je boleh kurangkan berat badan. Salah sebenarnya. Cara mengurangkan berat badan denagn betul adalah dengan makan dalam kuantiti yang sedikit tapi kerap. Makan sekurang-kurangnya 5kali setiap hari. Ini untuk elakkan perut kosong yang mendorong korang untuk makan lagi banyak.

7. Menyusukan anak

Ini la rahsia penting Ida nak kongsikan. Menyusukan anak sangat-sangat membantu ibu selepas bersalin untuk kurangkan berat badan.

Memang betul Ida cakap menyusukan badan sangat-sangat membantu menurunkan berat badan. Mungkin ramai ibu-ibu yang tak bernasib baik tapi sebenarnya semua dari hati dan minda. Dulu Ida pun alami masalah susu kurang tapi berkat doa,nekad dan yakin dgn rezeki-Nya.Ida berjaya susukan anak sehingga 2tahun.Siap masa mengandungkan Aqil masih lagi menyusukan Asyraf sehingga masa kontrasi nak bersalin.



Bagi ibu-ibu menyusu memang risau nak ambil mana-mana produk kurus sebab takut efek pengeluaran susu badan kan? Begitu juga dengan Ida.Ida memang amat berhati-hati dengan pemilihan produk minuman atau makan sebab takut jejas pengeluaran susu.

Seronok bila dah kurus lepas bersalin, bukan je baju-baju lama boleh pakai. Tapi yang penting suami makin sayang. Bukanlah tak cantik kalau gemuk. Cuma bukankah buat sesuatu yang menggembirakan suami juga buat kita semakin di sayang suami. Dapat pahala lagi. Kan syurga isteri pada suami. :)


Nak tau lebih lanjut tentang vitamin kurus ni untuk ibu-ibu nak kurus selepas bersalin.Jangan malu-malu nak terjah Ida..hehehe

Nak order? sila klik




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

You Might Also Like

2 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)