11:08:00 PM

RAWAT MASALAH MIGRAIN

by , in
Migrain ialah sejenis penyakit kepala yang kronik. Mangsa migrain mungkin tidak mampu menjalankan tugas seharian, tidak boleh makan, minum dan hanya mampu berehat sahaja ketika sakit menyerang. Pesakit migrain sering mengadu sakit berdenyut-denyut di sebelah bahagian kepala. Jika kronik, migrain boleh menyebabkan rasa pening (nausea), muntah, cirit birit dan juga sensitif terhadap cahaya dan bunyi. 

Sebab-sebab gaya hidup mungkin punca utama migrain
  • Tidak cukup atau terlebih tidur, atau tidur yang tidak teratur boleh menyebabkan migrain
  • Pemakanan yang tidak seimbang 
  • Perubahan cuaca (Ini termasuk keadaan pancaran matahari yang terang atau lampu)
  • Bunyi dan bau kuat.
  • Menonton TV atau menghadap skrin komputer terlalu lama.
  • Tekanan emosi atau stres
  • Merokok  
  • Jantina (3 – 4 kali lebih kerap di hidapi wanita berbanding lelaki)
  •  Ketidakseimbangan hormon ketika dating haid (bagi wanita).
Pengambilan ubat-ubatan seperti panadol ataupun ponstant hanya mampu mengurangkan
kesakitan migraine untuk jangka masa pendek sahaja. Migraine akan kembali menyerang
tanpa amalan gaya hidup yang sihat. Tambahan pula, ubat-ubatan penahan sakit
mempunyai kandungan dadah yang boleh mendatangkan kesan buruk kepada badan kita
untuk jangka masa panjang. Pengambilan ubat-ubatan dengan kandungan dadah yang 
berlarutan boleh menyebabkan masalah-masalah lain khususnya kepada wanita seperti
kesukaran untuk mendapatkan zuriat ataupun risiko memperolehi bayi yang tidak
sihat/cacat.

Sakit kepala yang berlarutan boleh menyebabkan migraine. Jika kita mencapai tahap kritikal
migraine ia boleh menyebabkan muntah, pening, cirit-birit serta sensitif kepada bunyi dan
cahaya.

Apakah vitamin Shaklee yang sesuai untuk pesakit MIGRAINE?

Gabungan OSTEMATRIX & B-COMPLEX adalah vitamin Shaklee yang terbaik untuk
pesakit migraine. Ini kerana:



Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migraine. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.


Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.



B Complex

Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migraine, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, stroke dan sebagainya.


Bagi penderita migraine, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migraine. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda perlulah menjaga pemakanan anda. Begitu juga dengan perkara2 lain seperti aktiviti harian dan sebagainya. Serta, pertimbangkanlah tentang mengambil vitamin/supplement sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda, kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan.



SEBARANG PERTANYAAN DAN PESANAN BOLEH HUBUNGI SAYA:


NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email: Aqidgirl_88@yahoo,com
sms/whatsapp 0174636210


8:41:00 PM

PENYEBAB SAKIT ANEMIA

by , in
KENALI ANEMIA DAN CARA MENGATASINYA

Anemia atau kurang darah (hemoglobin) biasanya dikaitkan dengan zat besi. Hemoglobin adalah komponen dalam darah yang mengangkut oksigen ke seluruh tubuh. Walaupun ia berkait rapat dengan zat besi namun hakikatnya terdapat lebih kurang 400 jenis anemia yang disebkan oleh pelbagai faktor.

Antara punca anemia utama ialah:-

- kekurangan zat besi
- kekurangan vitamin C
- kekurangan vitamin B terutama Cobalamin dan asid folik
- masalah tiroid

ANEMIA AKIBAT KEKURANGAN ZAT BESI

Ia boleh berpunca dari:

- Kecederaan yang menyebabkan pendarahan luaran ata dalaman
- Kehilangan darah yang banyak misalnya semasa haid
- Masalah penyerapan zat besi yang disebabkan oleh usus yang kotor/tidak sihat atau kurang vitamin C
- Kurang pengambilan zat besi dalam diet


ANEMIA AKIBAT KEKURANGAN VITAMIN C

Vitamin C penting untuk penyerapan zat besi. Kekurangan vitamin C noleh mengganggu penyerapan zat besi yang membawa kepada anemia.

ANEMIA AKIBAT KEKURANGAN VITAMIN B COMPLEX

Komponen B Complex seperti Cobalamin dan Asid Folik penting dalam proses penghasilan sel darah merah. Kekurangan vitamin ini menyebabkan pembentukan sel darah merah terganggu.

APAKAH KESAN ANEMIA KEPADA KESIHATAN?

Anemia boleh membawa maut!
Ibu hamil dan menyusukan anak memerlukan zat besi yang cukup untuk proses kehamilan dan penyusuan yang baik, lebih-lebih lagi bagi ibu hamil yang mengalami pendarahan, dan ibu menyusu yang sudah kedatangan haid.

Tanda2 kekurangan zat besi:

  • - Badan letih dan lesu
  • - Kulit kelihatan pucat
  • - Sering hilang fokus
  • - Semput
  • - Sakit kepala
  • - Jantung berdebar
  • - Sering lupa
  • - Tersangat kurus
  • - Bagi ibu menyusu mungkin mengalami kekurangan susu badan
  • - Bagi ibu hamil mungkin mengalami masalah dengan kandungan

Bagi anda yang menghadapi masalah tekanan darah rendah, anda perlu melakukan perkara-perkara berikut:

  • Bangun dari duduk atau berbaring secara perlahan
  • Jangan berdiri terlalu lama
  • Jangan terlalu lama berdiri di bawah sinaran matahari
  • Diet rendah karbohidrat
  • Banyakkan minum air putih
  • Hindarkan diri dari pengambilan alkohol
  • Jika perlu tambahkan sedikit pengambilan garam
  • Melakukan aktiviti senaman secara teratur

B-Complex ~ Meningkatkan sel darah merah dan hemoglobin. Shaklee B-complex adalah lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B termasuk B12 dan folat.



Vitamin C ~ Membantu penyerapan vitamin B12 dan zat besi. Vitamin C juga membantu pengeluaran hemoglobin dan meningkatkan pertahanan badan.



Vitalea ~  Mengandungi zat besi yang membantu pembentukan sel darah merah dan menghasilkan sel darah yang sihat. Zat besi menjadi sebahagian daripada struktur hemoglobin yang membawa oksigen ke tisu dan sel.

SEBARANG PERTANYAAN DAN PESANAN BOLEH HUBUNGI SAYA:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com
sms/whatsapp: 0174636210
3:28:00 PM

OSTEMATRIX SHAKLEE

by , in
KALSIUM OSTEMATRIX SHAKLEE MELEGAKAN KESAKITAN

Dengan Kalsium Ostematrix dari Shaklee, anda bukan sahaja mendapat kelebihan dari Kalsium, tetapi lebih dari itu. Kalsium Shaklee Ostematrix adalah Kalsium Terbaik di Malaysia 

Shaklee Ostematrix Membekalkan : 
1) 1000mg (100% Pengambilan Harian) unsur Kalsium  daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi. 
2) 400mg (100% Pengambilan Harian) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya. 
3) 400IU (100% Pengambilan Harian ) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium.



Antara manfaat Ostematrix ni ialah:
  1. Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat.
  2. Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh).
  3. Memulihkan kekejangan, kebas - kebas, sakit tulang belakang dan simpul biawak (bagi preggy mommy).
  4. Meringankan stress - mengelakkan gejala mudah meradang dan murung.
  5. Menstabilkan tekanan darah bagi memastikan tekanan darah berada tahap yang normal.
  6. Meringankan sakit ketika haid. (Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, retensi air)
  7. Membantu kekal bertenaga dan bersemangat walapun sibuk dengan urusan seharian(terutama bagi mereka yang bekerja)
  8. Membantu masalah gastrik.
  9. Membantu dalam pengurusan badan
  10. Membantu dalam mengatasi sembelit.

Kelebihan Ostematrix Shaklee ialah kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com


10:41:00 AM

HERB-LAX SHAKLEE

by , in
HERB-LAX MEMBANTU KEMPISKAN PERUT ANDA!!

Entri kali ini saya nak cerita mengenai Herb Lax. Ia lebih dikenali sebagai detox. Apa itu detox? Nak tahu?
Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Mari kita mengenali Herb Lax dengan lebih dekat. Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi:




  • alfalfa leaves
  • senna leaves
  • anise seed
  • blue malva flower
  • buckhorn bark
  • licorice root
  • rhubarb root
  • fennel seed
  • culver’s root.

Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Ia tergolong dalam kategori julab yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.

Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis.Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.


Kebaikan Herb Lax
  • pembersihan najis yang tersekat
  • meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • membantu masalah sembelit
  • tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi
  • mengempiskan perut
  • ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebaai minuman teh herba.

Siapakah yang perlu amalkan Herb Lax ? 

  • pengamal tegar ubat tahan sakit.
  • mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar dan sembelit 
  • mereka yang banyak jerawat
  • pesakit gout
  • mereka yang ingin membersihkan usus terutama sekali mereka yang baru berjinak2 dengan suplemen

Mari kita baca testimoni di bawah

"Detox, Masalah sembelit, Perut Meragam..."
Sebenarnya sebelum saya mengenali shaklee saya seorang yang sangat sukar untuk membuang air besar. Adakalanya dua tiga hari baru saya membuang. Kesannya muka saya berjerawat termasuklah jerawat batu yang sangat besar, berkudis, senang demam dan migrain yang teruk. Setelah mengenali Shaklee saya mengambil beberapa supplement untuk membuang toksin iaitu Herb-lax untuk mencuci usus dan menyingkirkan semua toksin. Alhamdulillah memang berkesan"

Selepas badan dah buat proses detoksifikasi, usus akan menjadi lebih bersih dan sihat. Penyerapan suplemen akan lebih cepat dan berkesan. Almaklumlah perut adalah rumah penyakit. Usus pula bolehlah dianggap sebagai bilik dalam rumah penyakit ini. Bila usus sihat, penyakit tak dapatlah nak berumahtangga di sini.Yang tinggal hanyalah rumah yang bersih dan pengambilan suplemen pasti mengindahkan lagi rumah kita ini.

Sebarang pesanan dan pertanyaan boleh hubungi saya:


NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

5:38:00 PM

SET SAKIT SENDI TULANG SHAKLEE,BERJAYA TAMBAT HATI SUAMI

by , in
RAWAT MASALAH SAKIT SENDI TULANG DENGAN SHAKLEE

Saya nak kongsi kebaikan set sakit sendi dan tulang. Sebelum tu saya nak tanya apa itu sendi?

Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.

Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.

Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
  • Sakit pada sendi yang terlibat. 
  • Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku. 
  • Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan. 
  • Adanya pembesaran tulang sendi. 
Bagaimanakah cara nak mengatasi sakit sendi ini? Senang sahaja. 

Amalkan tiga kaedah ini:



Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat

Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga (3) cara :
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen

Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi
Omega Guard Shaklee adalan omega3 yang melambatkan degradasi tulang rawan.Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi.Jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejalan dalam penyakit sendi. Omega juga bertindak sebagai pelincir. Ia membantu kita untuk bergerak lebih bebas. 
Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina biasa.
Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat

Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. 
Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.
Jangan biarkan sakit sendi dan lutut ini menganggu pergerakan orang tersayang kita...kecil pelaburannya tapi besar manfaatnya. Jadikan hadiah setiap bulan untuk ibubapa kita.

Pencegahan awal boleh menjadikan kita sihat pada masa akan datang. Sama ada kita penghidap sakit sendi atau pun tidak, adalah penting mendapatkan nutrisi sendi seiring dengan peningkatan usia.

Sakit sendi dan lutut saya hilang dengan vitamin Shaklee : Advanced Joint Health tablet, Ostematrix dan Omegaguard. 
Jom dapatkannya!

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.
7:59:00 AM

RAWAT KEPUTIHAN DENGAN SHAKLEE

by , in
ATASI MASALAH KEPUTIHAN DENGAN SET KEPUTIHAN SHAKLEE

Adakah anda mengalami masalah berikut?
  • Kegatalan pada kemaluan?
  • Selalu keluar cecair berwarna putih dan kekuningan disertai dengan bau?
  • Ketidakselesaan apabila 'bersama' suami?
  • Terpaksa memakai panty-liner setiap hari?
Jangan Anggap Remeh!!!

Ramai wanita menganggap keputihan itu adalah gejala yang normal dan akan sembuh dengan sendirinya. Anda silap! Keputihan adalah lebih jauh daripada itu...

Tahukah anda bahawa keputihan terjadi disebabkan antara 2 sebab ini. Iaitu jangkitan bakteria seperti Bacteria Vaginosis ataupun kulat seperti Trichomoniasis dan Candida Albican.

Jika rawatan kulat ini tidak dirawat, maka kesannya akan menjadi bertambah teruk. Kulat ini mampu merebak keseluruh tubuh anda dan seterusnya jangkitan ini boleh menyerang organ-organ penting dalam badan anda.
Jangkitan bakteria atau kulat ini juga mampu merebak ke pasangan kita.
Hasilnya organ seksual lelaki juga akan mengalami kegatalan, kemerahan, kesakitan dan juga kulit melecet.


Antara kelebihan dan khasiat Alfalfa untuk lelaki dan wanita:

♥ Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian
♥ Melegakan sakit sendi dan belakang.
♥ Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
♥ Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
♥ Merawat arthitis
♥ Bagus untuk elergi dan ekzema
♥ Merawat asthma
♥ Mencuci usus bagi membuang toksik
♥ Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
♥ Meneutralkan asid dalam badan
♥ Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
♥ Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
♥ Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
♥ Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
♥ Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
♥ Meningkatkan stamina seorang suami
♥ Melegakan sembelit
♥ Membuang angin dalam badan
♥ merawat gout
♥ keintiman
♥ MILK BOOSTER

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDENPENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

3:16:00 PM

NUTRIFERON SHAKLEE:ANTI-PANADOL

by , in

ASSALAMUALAIKUM.......




Alhamdulillah...SHAKLEE ada pengganti panadol yang terbaik,iaitu NUTRIFERON....memang TERBAIK!!!
Sebab apa saya cakap terbaik???

saya yakin ramai kat luar sana selalu pening kepala ker,selsema ker.....mesti yg dipikirkan dulu mesti Panadol kan????? betul tak????kalu betul....100% tuk saya.......tapi awak semua tahu tak kalu kiter ambik panodal terlalu banyak dlm 1 hari akan mengakibatkan apa???Cuba baca kat bawah nie...saya ambil petikan dari salah seorg blog...

Tak elok makan Panadol selalu sangat kerana boleh kena penyakit buah pinggang jika tak kawal penggunaanya.
Tak kira lah apa jenis Panadol seperti active fast ke?Panadol 650 ke? semuanya sama saja..Ada campuran bahan kimia yang boleh rosakkan tubuh badan.

So, daripada ambil panadol telan mcm makan gula-gula tu baik kita semua ambil NUTRIFERON sebagai pengganti Panadol.......nie rupa bentuk NUTRIFERON nie...leh tahan 1-1.5 bulan....memang jimat sebab :

- orang yg sihat walafiat...nak imun badan kuat just ambik 1 stick seminggu
- orang yang sakit,selalu demam,selsema...just ambik 1-2 stick setiap hari.....
- kanak-kanak atas 1 tahun.....just ambik secalit masukkan dlm mulut......

Insya Allah akan berkurang segala kesakitan yg ada.....



Apa itu Nutriferon?

NutriFeron terbukti secara klinikal terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan yang mengukuhkan sistem imun. NutriFeron menstimulasikan setiap sel di dalam badan kita untuk menghasilkan interferon aslinya sendiri.
Apakah interferon? Interferon ditemui oleh Dr. Yosuhiko Kojima pada tahun 1954, iaitu bahan semulajadi yang dihasilkan oleh setiap sel badan. Ianya diaktifkan setiap kali sel dijangkiti oleh mikrob, virus, sel kanser dan lain-lain.

Siapa yg perlukan Nutriferon

1. Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang gaya hidupnya amat sibuk, tekanan gaya hidup menyebabkan system imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan
2. Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara
3. Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum
4. Individu yang berumur, yang sedemikian terdedah kepada kekurangan imuniti
5. Individu yang diet mereka tidak optimum
6. Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan
7. Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif

Kenapa perlu Nutriferon?

Untuk kegunaan harian, NutriFeron meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi badan iaitu suatu pengaktif kritikal sistem imun.

NutriFeron berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu
- Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
- Menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan.

Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius dan penyakit.

Oleh itu, amat perlu bagi kita untuk menolong badan kita membantu diri kita sendiri dan itulah tujuan Nutriferon; untuk merangsang setiap sel badan untuk menghasilkan lebih banyak interferon asli untuk menyediakan badan kita perlindungan dengan tahap yang lebih tinggi dalam skop yang luas terhadap serangan selsema, virus dsb.

Kenapa Nutriferon Shaklee?

1. Meningkatkan tahap interferon secara semulajadi – saintis telah mengenalpasti interferon sebagai satu faktor penting penyumbang kepada fungsi imun yang sihat. Nutriferon adalah satu-satunya supplemen tambahan di US yang dihasilkan oleh immunologist yang menjumpai interferon yang meningkatkan pengeluaran interferon di dalam badan secara semulajadi.

2. Dihasilkan oleh individu yang menjumpai Interferon - Dr. Yasuhiko Kojima, imunologi dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954, telah melakukan penyelidikan berdedikasi selama empat puluh tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon. Nutriferon daripada Shaklee adalah satu-satunya supplemen perlindungan di US.

3. Penyelidikan selama 40 tahun – selepas 40 tahun melakukan ujian yang teliti dan melibatkan percubaan bertan-tan kandungan sebatian semulajadi dan herba, Dr. Kojima membangunkan campuran unik empat elemen berkuasa sayur-sayuran yang meningkatkan pengeluaran semulajadi interferon badan.

4. Campuran interferon yang dipatenkan – elemen tumbuh-tumbuhan penggalak. NutriFeron mempunyai MACH, 1 campuran interferon drpd ekstrak tumbuhan yg telah dipatenkan formula ekslusif yang mengandungi ekstrak labu, ekstrak safflower, ekstrak benih Asian Plantain dan ekstrak bunga Japanese Honeysuckl.
5. disokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia- 4 kajian klinikal yang dikeluarkan mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran ekstrak proprietari yang ditemui di NutriFeron.

6. Formula eksklusif dilindungi oleh tiga paten - Nutriferon disokong oleh tiga paten dan hanya boleh didapati melalui Shaklee dan Independent Distributor Shaklee sahaja. Formula yang unik dan berpaten ini hanya eksklusif di Shaklee.

7. Dibuat menepati piawaian kualiti yang terbaik – supplemen tambahan yang berkesan, NutriFeron telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi, dan prestasinya.

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com


11:48:00 PM

CINCH SHAKE MIX SHAKLEE

by , in
LANGSING DAN RAMPING DENGAN CINCH SHAKE MIX SHAKLEE

Cinch Shake Mix ? Apa tu ? Produk apa ? Eh.. eh.. Cinch Shake Mix ni glamer tau ! hehee.. Haa ni laa Cinch Shake Mix dari Shaklee ! Ada 3 perisa iaitu Chocolate, Cafe Latte dan Vanilla. 



Apa Itu Cinch Shake Mix ?


Cinch™ Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. Rumusan proprietary kami diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch™ Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.
Setiap kali anda menikmati Cinch™ Shake, anda akan memperolehi 24 gram protein dan ini adalah penting. Mengapa? Ini kerana protein digunakan untuk membina otot yang boleh meningkatkan metabolisma anda dan membakar kalori.  Makanan yang kaya dengan protein juga dapat menahan kelaparan, ini boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan ringan di antara waktu makan. Dan tidak ketinggalan juga terhadap kandungan leusina dan zat-zat yang diperlukan oleh badan anda.
  • Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa seperti santapan manis/ pencuci mulut
  • Mengandungi Cinch Pro™ iaitu suatu campuran protein eksklusif yang diperkaya dengan asid amino leusina
  • Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot semasa anda mengurangkan berat badan
  • Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian bagi membolehkan anda berasa puas dan kenyang
  • Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
  • Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
  • Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan
  • Soya bukan GMO

Apa Itu Leucine ?

Leucine ini adalah salah satu sumber protein, yang bagus untuk memelihara otot. Cara bekerja leucine ni ialah, dia akan mengekalkan kekuatan otot kita, selepas kita berlapar, diet, ataupun lepas kita senaman membasuh kereta ataupun mengejar biawak. Mengikut kajian yang dibuat, para atlet biasanya akan mengalami lemah otot, dan ini menyebabkan jisim otot berkurang. Dengan adanya leucine ini, jisim otot cuba dikekalkan, dan ini membantu otot meningkatkan metabolisme, dan seterusnya membakar lemak yang ada. Jadi, pentingnya Cinch Shake ini ialah kandungan Leucine protein yang bagus untuk orang yang berdiet.

Beza Cinch dengan ESP

Produk protein yang popular selain Cinch ialah Energizing Soy Protein (ESP), yang memang sesuai dijadikan sumber protein, yang banyak khasiat dan kelebihannya. Antara beza yang ketara ialah kandungan multivitamin yang lebih banyak terdapat di dalam Cinch berbanding ESP. Mengikut pakar Shaklee, Cinch memang direka khas untuk kuruskan badan. Walaubagaimanapun, ESP juga berkesan untuk kuruskan badan. Di dalam Cinch, kandungan Leucine dirahsiakan, sebagai satu paten khas Shaklee, supaya formula kandungan Leucine tidak dapat ditiru oleh syarikat lain.

nak tahu lebih lanjut tentang ESP, klik di sini


Kebaikan & faedah Cinch Shake Mix Shaklee
  1. Menu Sarapan, Makan Tengah Hari, dan Makan Malam yang ringkas dan mudah
  2. Kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram setiap hidangan
  3. Memberi rasa kenyang yang puas
  4. Menghilangkan lemak dan tetap memelihara otot bagi membolehkan kalori dibakar dengan sempurna
  5. Mengandungi nutrisi yang lengkap untuk memelihara keseluruhan kesihatan
  6. Setiap hidangan cinch shake mengandungi 24 gram protein bagi tujuan meningkatkan metabolisma untuk memberikan tenaga
  7. Indeks Glisemik -22 amat sesuai untuk pengidap kencing manis
  8. kaya dengan protein dengan leucine – asid amino
  9. Protein juga dapat mengurangkan keinginan anda untuk makan secara berlebihan
  10. Merendahkan kadar gula tapi memberi tenaga
  11. Tiada perasa, warna atau pemanis tiruan
  12. Memberi 35% nilai harian vitamin dan zat dalam setiap hidangan
Siapa yang perlu & tidak perlu minum Cinch Shake?
  1. Lelaki dan perempuan yang berumur 12 tahun ke atas yang mempunyai masalah menurunkan berat badan
  2. Mereka yang inginkan indeks BMI yang ideal terutama pasukan keselamatan yang perlu memastikan kecergasan mereka berada pada tahap maksimum
  3. Cinch Shake juga boleh diambil oleh pesakit diabetes kerana indek glisemiknya adalah rendah bagi mengekalkan paras gula dalam darah
  4. Ibu mengandung dan menyusukan bayi adalah tidak digalakkan mengambilnya cinch shake mix ini.
Sebarang pesanan dan pertanyaan boleh hubungi saya :

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

10:35:00 AM

SET MENGANDUNG SHAKLEE

by , in
SET VITAMIN UNTUK IBU MENGANDUNG,PILIHAN TERBAIK!!

Mengandung dan ada anak impian bagi setiap pasangan. Dan pastilah ibu mahu yang terbaik untuk ibu dan juga anak di dalam rahim. Set Mengandung Shaklee adalah pilihan terbaik. Kerana ianya vitamin semulajadi. Bukan vitamin sintetik yang boleh memberi kesan yang negatif. Pastilah bayi yang sihat, gebu dan cantik adalah impian bagi setiap ibu. Sebab itu ibu perlu yang terbaik dari yang baik.

Bagi yang mahu mencuba SET KEHAMILAN, kami menyediakan:


  • Multivitamin (lengkap dgn iron)
  • B-Complex (lengkap dgn asid folik)
  • Vitamin C 500mg sustain release
  • OsteMatrix@Calcium
  • Energizing Soy Protein (OPTIONAL)
  • Multivitamin (lengkap dgn iron)
  • B-Complex (lengkap dgn asid folik)
  • Vitamin C 500mg sustain release
  • OmegaGuard (kaya dengan DHA)
  • OsteMatrix@Calcium
  • Energizing Soy Protein (OPTIONAL) 
FUNGSI DAN KELEBIHAN SET KEHAMILAN SHAKLEE

Multivitamin yang tebaik dengan zat besi.  Ia membantu dalam pembentukkan sel-sel darah merah..Jika ibu-ibu mengambil vitalea, tidak perlu lagi mengambil obimin okay.
   
B-complex 
 Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuklah asid folic.  Asid folic dan B12 membantu pembentukan sel-sel darah merah di dalam badan.  Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural.

Vitamin C 
Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat.  Ia juga membantu dalam penghadaman zat disamping Vitamin C dapat meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

Ostematrix 
Ibu mengandung memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Ini adalah kerana bayi akan mula mengambil kalsium ibu dengan lebih banyak bermula trimester kedua. Ostematrix  mengandungi bukan sahaja kalsium malah MAGNESIUM dan VITAMIN D..Vitamin D meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan tulang dan kerangka. Pengambilan OSTEMATRIX juga untuk menguatkan dan pembentukan tulang dan gigi bayi yang sihat.  Pengambilannya juga boleh mengurangkan sakit pinggang , sakit belakang , kebas-kebas atau cramp.

Omega Guard 
Omega Guard mengandungi 1000mg asid lemak Omega 3 yang termasuk di dalamnya DHA dan EPA yang mana ia boleh menggalakkan perkembangan otak, sistem saraf dan fungsi mata bayi

Energizing Soy Protein
Ia adalah minuman protein yang mengandungi banyak kelebihan kepada ibu dan anak yang dikandung. Ia penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu dan hormon dalam tubuh.  Ia penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Disamping MEMBERI TENAGA pada ibu, ESP mampu mencantikkan kulit bayi dalam kandungan dan ibu mengandung itu sendiri.

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
( YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR )
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com


Followers